Gå til innhold

Apropos overvekt og trening og sånn..

Anbefalte innlegg

ShitDiddelyDo
Skrevet

Og det du ikke forstår er at ikke alle har samme målsetning med treningen som deg... ;-)

Hvis målsettingen er fettreduksjon er det min måte man skal gjøre det på.

Den eneste grunnen til ikke å gi alt, til ikke å trene tungt, er at man har en eller annen skade som flaskehals.

• Svar 54
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• ShitDiddelyDo

10

• soleil

9

• Gemini

4

• mAd

1

Mest aktive i denne tråden

ShitDiddelyDo
Skrevet

Men framgang for meg trenigsmessig sett består ikke i nødvendigvis å få større muskler. Jeg vil ha en kropp som føles frisk og fin, en kropp som kjennes god ut og funker som den skal. Dessuten må jeg føle at jeg svetter. Dette klarer Pilates å gi meg like godt som andre typer av trening gjør det!

Jeg har en tendens til å synke litt sammen i ryggen når jeg sitter. Hvis jeg har trent pilates et par-tre ganger i en uke merker jeg det godt på holdningen. Det er mye viktigere for meg enn synlige muskler ;-)

Det er ingen fare for at musklene dine vil vokse ukontrollert uansett hvor hardt og tungt du trener.

Selv ikke for gutter, og dere har ikke engang vår testosteronproduksjon.

Det er en måte å gjøre det på, og det er å gi absolutt alt, ta seg helt ut, og trene tungt.

Skal du ta 10 repetisjoner skal de siste repetisjonene gjøre vondt, og det skal ikke være mulig å ta en repetisjon til etter den siste.

Skrevet

Hvis målsettingen er fettreduksjon er det min måte man skal gjøre det på.

Den eneste grunnen til ikke å gi alt, til ikke å trene tungt, er at man har en eller annen skade som flaskehals.

Men det er ikke alle damer som trenger å trene med tanke på fettreduksjon heller. Jeg trener med tanke på fysisk og psykisk velvære.

Men bare for å ha sagt det - Pilates øker også fettforbrenningen!

Sakset fra nettet:

"Pilates er et treningssystem som gir raske, men varige resultater: en slankere, mer velformet kropp, større styrke i buken og korsryggen, og bedre holdning."

ShitDiddelyDo
Skrevet

Men det er ikke alle damer som trenger å trene med tanke på fettreduksjon heller. Jeg trener med tanke på fysisk og psykisk velvære.

Men bare for å ha sagt det - Pilates øker også fettforbrenningen!

Sakset fra nettet:

"Pilates er et treningssystem som gir raske, men varige resultater: en slankere, mer velformet kropp, større styrke i buken og korsryggen, og bedre holdning."

Nei, det er klart. Hvis målet f.eks. er å bli så myk som mulig, finnes det naturligvis bedre treningsformer enn styrketrening.

Selvfølgelig gir Pilatets resultater. Det å gå 500 meter til butikken hver dag gir også resultater, i hvert fall hvis du sammenligner med å kjøre bil.

Men hvis man raskest mulig vil forme kroppen sin finnes det ingenting som slår en kombinasjon av utholdenhetstrening og styrketrening.

Problemet med kvinner (!) og styrketrening er at dere ser ut til å tro at det bare er å ta 3 * 12 repetisjoner fordi det står så på programet, uten å forstå at man faktisk må ta seg ut SKIKKELIG for at resultatene skal komme.

Jeg har trent på studio i mange år nå, og jeg overdriver ikke hvis jeg sier at 95 % av alle kvinnene jeg til nå har sett trene trener feil, og at det er derfor de ikke får resultater.

Jeg skrev ikke 95 % nå som en overdrivelse. Jeg skrev det fordi jeg mener tallet er så høyt. Minst.

Skrevet

Nei, det er klart. Hvis målet f.eks. er å bli så myk som mulig, finnes det naturligvis bedre treningsformer enn styrketrening.

Selvfølgelig gir Pilatets resultater. Det å gå 500 meter til butikken hver dag gir også resultater, i hvert fall hvis du sammenligner med å kjøre bil.

Men hvis man raskest mulig vil forme kroppen sin finnes det ingenting som slår en kombinasjon av utholdenhetstrening og styrketrening.

Problemet med kvinner (!) og styrketrening er at dere ser ut til å tro at det bare er å ta 3 * 12 repetisjoner fordi det står så på programet, uten å forstå at man faktisk må ta seg ut SKIKKELIG for at resultatene skal komme.

Jeg har trent på studio i mange år nå, og jeg overdriver ikke hvis jeg sier at 95 % av alle kvinnene jeg til nå har sett trene trener feil, og at det er derfor de ikke får resultater.

Jeg skrev ikke 95 % nå som en overdrivelse. Jeg skrev det fordi jeg mener tallet er så høyt. Minst.

Jammen, jeg vil ikke ha raskest mulig forming av kroppen. Den er..eh... perfekt fra før ;-) Jeg vil føle velvære!

*banker SDD i huet*

ShitDiddelyDo
Skrevet

Jammen, jeg vil ikke ha raskest mulig forming av kroppen. Den er..eh... perfekt fra før ;-) Jeg vil føle velvære!

*banker SDD i huet*

Joa, din kropp er sikkert perfekt som den er, og da holder det naturligvis med en eller annen trivselsaktivitet et par ganger i uka.

Men for andre, de som vil ned i vekt, må det hardere lut til hvis de vil ha resultater. Da holder det ikke med 1 time pilates foran tv-en 4 ganger i uka.

Ei heller holder med det 3 60 minutters pingleøkter på SATS hver uke.

Skrevet

Joa, din kropp er sikkert perfekt som den er, og da holder det naturligvis med en eller annen trivselsaktivitet et par ganger i uka.

Men for andre, de som vil ned i vekt, må det hardere lut til hvis de vil ha resultater. Da holder det ikke med 1 time pilates foran tv-en 4 ganger i uka.

Ei heller holder med det 3 60 minutters pingleøkter på SATS hver uke.

Ei venninne gikk ned 20 kg med pilates som eneste treningsmetode. Hun spiste også sunnere enn vanlig, men ifølge henne var det treningen med pilates som var avgjørende.

Jeg tror du må prøve noen timer med pilates før vi diskuterer videre ;-)

ShitDiddelyDo
Skrevet

Ei venninne gikk ned 20 kg med pilates som eneste treningsmetode. Hun spiste også sunnere enn vanlig, men ifølge henne var det treningen med pilates som var avgjørende.

Jeg tror du må prøve noen timer med pilates før vi diskuterer videre ;-)

Det var nok kostholdet som gjorde nytten. Det betyr all verden, og langt mer enn treninga.

Jeg kommer aldri til å prøve pilates. :)

Skrevet

Det var nok kostholdet som gjorde nytten. Det betyr all verden, og langt mer enn treninga.

Jeg kommer aldri til å prøve pilates. :)

Har skjønt det, ja *hehe*

ShitDiddelyDo
Skrevet

Jeg er særdeles skeptisk til det å trene "skjulte muskler".

Jo større muskel, jo mer vil du forbrenne.

Det går heller ikke an å punktforbrenne fett, og noen utholdenhetstrening er det åpenbart ikke.

Det er ikke fysisk mulig at det å trene "skjulte muskler" er like bra som å trene store muskler.

Men det er klart: Er man i god form og vil gjøre noe annet, funker det sikkert helt greit.

Skrevet

Jeg er særdeles skeptisk til det å trene "skjulte muskler".

Jo større muskel, jo mer vil du forbrenne.

Det går heller ikke an å punktforbrenne fett, og noen utholdenhetstrening er det åpenbart ikke.

Det er ikke fysisk mulig at det å trene "skjulte muskler" er like bra som å trene store muskler.

Men det er klart: Er man i god form og vil gjøre noe annet, funker det sikkert helt greit.

"Æ gir mæ over", som oldemora mi pleide å si ;-)

Skrevet

Hold deg til manualene dine. Pilates høres ut som noe for late folk som ikke orker skikkelig trening.

Manualer, derimot, det er trening!

Pilates er genial trening - men først og fremst for rygg og bekkenbunn. Og for oss damer er det greit å holde bekkenbunnen og området rundt i form. ;o)

Jeg bruker det sammen med sykling og styrketrening, og det er en veldig god kombinasjon.

Så alt til sin tid - og sitt formål.

Skrevet

Pilates er genial trening - men først og fremst for rygg og bekkenbunn. Og for oss damer er det greit å holde bekkenbunnen og området rundt i form. ;o)

Jeg bruker det sammen med sykling og styrketrening, og det er en veldig god kombinasjon.

Tuuusen takk ;-)

ShitDiddelyDo
Skrevet

Ja, enig i det. Og sammen med noe annet kan det for alt jeg vet ha noe for seg.

Men alene derimot...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...