Gå til innhold

Reductil

Anbefalte innlegg

Gjest Høy BMI
Skrevet

Dere som har (eller kjenner noen som har) brukt Reductil, virket det for dere? Hvor mye gikk dere evt. ned i vekt, og på hvor lang tid?

Takknemlig for mange svar :o)

Fortsetter under...

Gjest Snart smal
Skrevet

Jepp! Jeg bruker Reductil, og har gått ned over 30 kg på 4 måneder uten sult eller sprekker! Fantastisk!! Anbefaler det på det sterkeste til de som er sterkt overvektige.

Skrevet

Jepp! Jeg bruker Reductil, og har gått ned over 30 kg på 4 måneder uten sult eller sprekker! Fantastisk!! Anbefaler det på det sterkeste til de som er sterkt overvektige.

Men er det sånn at blodtrykket går opp når man bruker dette? Så da bør man ha normalt blodtrykk for å få disse av legen....?

Gjest har prøvd ja
Skrevet

Jeg har prøvd både Xenical og Reductil.

Måtte slutte med Reductil pga at pulsen min steg såpass mye at legen nektet meg å bruke dem lenger. Gikk ned 6 kilo på 3 mnd., det var dyre kiloer, ca 700,- for tablettene pr mnd. + at jeg måtte til legen hver 14.dag for kontroll (dette var iallefall obligatorisk de tre første månedene).

Det er en dyr måte å gå ned i vekt på.

Gjest Snart smal
Skrevet

Men er det sånn at blodtrykket går opp når man bruker dette? Så da bør man ha normalt blodtrykk for å få disse av legen....?

Ja, kan visstnok være en bivirkning. Selv har jeg ikke hatt bivirkninger i hele tatt!

Skrevet

Ja, kan visstnok være en bivirkning. Selv har jeg ikke hatt bivirkninger i hele tatt!

Det er helt fantastisk :) Kan tenke du er lykkelig!

Ikke jeg som har problemer, men min kjære. Det koster ganske mye? Eller får du det dekket?

Annonse

Skrevet

Jeg har prøvd både Xenical og Reductil.

Måtte slutte med Reductil pga at pulsen min steg såpass mye at legen nektet meg å bruke dem lenger. Gikk ned 6 kilo på 3 mnd., det var dyre kiloer, ca 700,- for tablettene pr mnd. + at jeg måtte til legen hver 14.dag for kontroll (dette var iallefall obligatorisk de tre første månedene).

Det er en dyr måte å gå ned i vekt på.

Mister man matlyst eller hva gjør den egentlig?

Gjest blomsterløk
Skrevet

Mister man matlyst eller hva gjør den egentlig?

Den skal redusere matlysten ja.

...den evige natteravn...
Skrevet

Reductil er et bra hjelpemiddel, men ikke noen "hokus pokus pille".

Den reduserer matlysten og øker forbrenningen. Likevel må en være bevisst på hva en putter i munnen. Det som er like viktig er at en spiser jevnlig, selv om sulten ikke er så stor. Dette for å opprettholde forbrenningen.

Den bivirkningen jeg tror er

mest utbredt er munntørrhet, den gir seg som oftest etter noen dager.

Gjest vil prøve
Skrevet

Reductil er et bra hjelpemiddel, men ikke noen "hokus pokus pille".

Den reduserer matlysten og øker forbrenningen. Likevel må en være bevisst på hva en putter i munnen. Det som er like viktig er at en spiser jevnlig, selv om sulten ikke er så stor. Dette for å opprettholde forbrenningen.

Den bivirkningen jeg tror er

mest utbredt er munntørrhet, den gir seg som oftest etter noen dager.

Jeg har kjøpt reductil på internett. Men når jeg leser at en må gå til lege osv. blir jeg så usikker på om jeg tør å begynne med dem. Hva hadde du/dere gjort?

Gjest blomsterløk
Skrevet

Jeg har kjøpt reductil på internett. Men når jeg leser at en må gå til lege osv. blir jeg så usikker på om jeg tør å begynne med dem. Hva hadde du/dere gjort?

Jeg hadde aldri turt å begynne på den uten jevnlige legekontroller.

Leste også på nettet at i starten skal du måle blodtrykk og puls hver 14. dag.

Gjest vil prøve
Skrevet

Jeg hadde aldri turt å begynne på den uten jevnlige legekontroller.

Leste også på nettet at i starten skal du måle blodtrykk og puls hver 14. dag.

Jeg er litt skeptisk, må jeg si. Men jeg har aldri hatt problemer med hverken høy puls eller blodtrykk. Så er jeg heller ikke veldig overvektig(og hadde dermed aldri fått resept hos legen).

Skrevet

Ville i hvertfall ha rådført meg med lege..

Les litt i felleskatalogen om hva som kan være problematisk:

http://www.felleskatalogen.no/ecom/StaticPages/NO/EA323682-24A2-42D0-BB92-

Kan ikke kombineres med alle medikamenter og bør ikke brukes av enkelte pga helsesituasjon. (Påvirker hjerterytme, psyke osv)

Annonse

Gjest blomsterløk
Skrevet

Jeg er litt skeptisk, må jeg si. Men jeg har aldri hatt problemer med hverken høy puls eller blodtrykk. Så er jeg heller ikke veldig overvektig(og hadde dermed aldri fått resept hos legen).

Men en av bivirkningene er jo høyt blodtrykk og høy puls.

Og ellers er det en hel haug med mulige bivirkninger som står oppført i felleskatalogen.

Jeg hadde iallefall ikke begynt med de uten legekontroll.

Skrevet

Reductil kan i seg selv føre til økt blodtrykk, uavhengig av hvor høyt blodtrykk du har fra før. Og hvilke personer som får hvilke bivirkninger - det er umulig å si på forhånd.

Reductil har også andre potensielle bivirkninger. Det ER en grunn til at den medisinen kun gis til personer med en viss overvekt (over BMI på 35 tror jeg, ev. over 30 om man har diabetes eller andre overvektsrelaterte sykdommer).

Det er heller ikke alle medisiner som man bør ta sammen, så om du går på noen type antidepressiva, så kan du ikke samtidig gå på Reductil. Mulig at det også er andre kombinasjoner av Reductil og annen medisin som er uforenelig.

Jeg ville IKKE turt å ta Reductil uten lege-oppfølging...

Gjest vil prøve
Skrevet

Ville i hvertfall ha rådført meg med lege..

Les litt i felleskatalogen om hva som kan være problematisk:

http://www.felleskatalogen.no/ecom/StaticPages/NO/EA323682-24A2-42D0-BB92-

Kan ikke kombineres med alle medikamenter og bør ikke brukes av enkelte pga helsesituasjon. (Påvirker hjerterytme, psyke osv)

Takk for linken! Fikk den ikke til å virke, men jeg skal ta et søk i felleskatalogen. Sikkert lurest å ta en prat med legen,ja. Jeg er bare reddd han vil fraråde meg å bruke tablettene siden jeg ikke har en BMI på over 30:-(

Gjest vil prøve
Skrevet

Reductil kan i seg selv føre til økt blodtrykk, uavhengig av hvor høyt blodtrykk du har fra før. Og hvilke personer som får hvilke bivirkninger - det er umulig å si på forhånd.

Reductil har også andre potensielle bivirkninger. Det ER en grunn til at den medisinen kun gis til personer med en viss overvekt (over BMI på 35 tror jeg, ev. over 30 om man har diabetes eller andre overvektsrelaterte sykdommer).

Det er heller ikke alle medisiner som man bør ta sammen, så om du går på noen type antidepressiva, så kan du ikke samtidig gå på Reductil. Mulig at det også er andre kombinasjoner av Reductil og annen medisin som er uforenelig.

Jeg ville IKKE turt å ta Reductil uten lege-oppfølging...

Nei, det er kanskje ikke en risiko verdt å ta..

Gjest vil prøve
Skrevet

Men en av bivirkningene er jo høyt blodtrykk og høy puls.

Og ellers er det en hel haug med mulige bivirkninger som står oppført i felleskatalogen.

Jeg hadde iallefall ikke begynt med de uten legekontroll.

Nei, det er kanskje dumdristig. Jeg sliter bare sånn med noen gjenstridige kilo:( Men det er vel bare å trene mer, og stramme inn kostholdet ytterligere. Sukk.

Skrevet

Nei, det er kanskje dumdristig. Jeg sliter bare sånn med noen gjenstridige kilo:( Men det er vel bare å trene mer, og stramme inn kostholdet ytterligere. Sukk.

Trening slår aldri feil, med mindre du er anorektisk eller syk på noen annen måte.

Svaret videre forutsetter at du ikke er syk.

Når det gjelder kostholdet, så gjør mange - særlig jenter - feilen å spise for lite når man vil ned i vekt. Og da går kroppen i sparemodus, tror det er hungersnød på gang, og tviholder på det den har. Så kanskje du ikke skal spise mindre, men mer? Seff sunn mat, lite og ofte da. Men kanskje totalt sett litt mer, hvis du fra før spiser lite.

Skrevet

er ikke dette disse pillene som egentlig ble utviklet til bruk i psykiatrien, men så fant de en bivirkning - nemlig at den demper matlysta? Dersom det er den så kan jeg fortelle at ev venninne brukte den en periode men den påvirka huet hennes i sånn grad at hun måtte slutte.

Prøv www.ketolyse.no - den VIRKER uten medikamenter som gjør deg tullerusk!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...