Gå til innhold

BAKTERIE BOMBER!

Anbefalte innlegg

Gjest "skara"
Skrevet

Flest bakterier

I undersøkelsen ble det påvist 1.100 bakteriekolonier per 10 kvadratcentimeter på handlevognene som dermed topper listen.

Det er imidlertid ikke bare handlevognene som er fulle av bakterier.

Andre bakteriebomber

Også PC-musen er full av bakterier. Her fant forskerne 690 bakteriekolonier per 10 kvadratcentimeter.

På tredjeplass over de mest bakteriefulle testobjektene, var håndtak i busser, tett fulgt av dohåndtakene på offentlige toaletter.

De to tingene i testen som hadde færrest bakterier, var knappene i heiser og håndtakene på t-banen.

Skrevet

Fysj. Jeg leste om det i dag.

En gruppes studenter hadde laget en innretning som kunne telle hvor mange som egentlig vasket seg på henda etter å ha vært på do. Når de var alene, var det bare hver 5. som vasket seg. De tellet antallet ganger dører ble åpnet og springen skrudd på, med hjelp av små brytere. Damene vasket seg ikke oftere enn herrene. Det var visst en høyskole med studenter og lærere.

De fant at det oppstår en illusjon fordi veldig mange vasker seg hvis noen ser dem. De som pleier å vaske seg får de andre til også gjøre det, dermed ser det ut som nesten alle vasker seg. Og mange lyver.

En rørlegger mente at det kan stemme fordi han ofte kunne høre det suse i røra når det ble trekt ned og noen vaska seg når han la opp nye rør uten at de så han. Han telte at 88 skylte ned i dassen, og 11 vaska henda, på damedoen. Det var et vanlig kontorbygg.

Når du da ser på antallet bakterier på håndtak og andre steder, så er det forståelig med lik hygiene.

Renholdere vasker ikke ofte dørvridere eller andre detaljer.

På en skole jeg gikk, var det et tjukt lag av seig grå møkk på alle veggene på do en meter opp på veggen. Forsteinet etter mange års mangel på vask. Vaskebyrået skulle ha tilegg for å vaske ordentlig.

Gjest "skara"
Skrevet

En gruppes studenter hadde laget en innretning som kunne telle hvor mange som egentlig vasket seg på henda etter å ha vært på do. Når de var alene, var det bare hver 5. som vasket seg. De tellet antallet ganger dører ble åpnet og springen skrudd på, med hjelp av små brytere. Damene vasket seg ikke oftere enn herrene. Det var visst en høyskole med studenter og lærere.

De fant at det oppstår en illusjon fordi veldig mange vasker seg hvis noen ser dem. De som pleier å vaske seg får de andre til også gjøre det, dermed ser det ut som nesten alle vasker seg. Og mange lyver.

En rørlegger mente at det kan stemme fordi han ofte kunne høre det suse i røra når det ble trekt ned og noen vaska seg når han la opp nye rør uten at de så han. Han telte at 88 skylte ned i dassen, og 11 vaska henda, på damedoen. Det var et vanlig kontorbygg.

Når du da ser på antallet bakterier på håndtak og andre steder, så er det forståelig med lik hygiene.

På en skole jeg gikk, var det et tjukt lag av seig grå møkk på alle veggene på do en meter opp på veggen. Forsteinet etter mange års mangel på vask. Vaskebyrået skulle ha tilegg for å vaske ordentlig.

Har altid våtservietter liggende i bilen, rett i bilen og vaske hendene he he.

Når jeg panter flasker bruker jeg de våtserviettende som er ved panteautomaten og vasker handlevognen.

Smart ikke sant? om det tar bakteriene vet jeg ikke men jeg føler at det er litt renere og da går handleturen som en lek:))))

Gjest MinimizeMe
Skrevet

Æsj og fysj. Så noe liknende på Oprah en gang. Der ble bl.a. busseter og lekeapparater for barn utpekt som bakteriebomber. Får begynne å bruke antibac-servietter flittigere kanskje. Jeg har en egen teknikk når jeg har vært på offentlige toaletter da, hehe. Vasker hendene, og bruker tørkepapir til å skru igjen kranen med. Åpner også døren ut med tørkepapir. Slik slipper jeg å infisere meg selv igjen med det samme;)

Gjest "skara"
Skrevet

Æsj og fysj. Så noe liknende på Oprah en gang. Der ble bl.a. busseter og lekeapparater for barn utpekt som bakteriebomber. Får begynne å bruke antibac-servietter flittigere kanskje. Jeg har en egen teknikk når jeg har vært på offentlige toaletter da, hehe. Vasker hendene, og bruker tørkepapir til å skru igjen kranen med. Åpner også døren ut med tørkepapir. Slik slipper jeg å infisere meg selv igjen med det samme;)

Liker og gå på de toalettene som har følere på vasken, slippe å ta på krana!

Rart ikke alle offentlige doer må ha det?

Gjest MinimizeMe
Skrevet

Liker og gå på de toalettene som har følere på vasken, slippe å ta på krana!

Rart ikke alle offentlige doer må ha det?

Ja, det er jo aller best!

Skrevet

Jeg har aldri skjønt hvorfor det er så langt til papiret og vasken inne på handikapdoen. Tviler virkelig på at arkitekter har hjerne innimellom.

Tenk deg alle de bakteriene der da :o(

Skrevet

Men den største "bakteriebomben" av alle er inni oss... millioner av bakterier på oss og i oss, faktisk....

:D

Gjest "skara"
Skrevet

Jeg har aldri skjønt hvorfor det er så langt til papiret og vasken inne på handikapdoen. Tviler virkelig på at arkitekter har hjerne innimellom.

Tror desverre de som tegner de doene ikke har prøvd å sitte i rullestol o.l

de bare tegner og vips...helt sikkert greit nok tenker de :(((

Nå var jeg ikke snill men....er mange talentløse løsninger rundt om kring syns nå jeg da :)))

Skrevet

Nå var jeg ikke snill men....er mange talentløse løsninger rundt om kring syns nå jeg da :)))

Ikke så vanskelig å falle av doen når de skal ha papir tror jeg. Veldig snodig plassering!

Gjest "skara"
Skrevet

Men den største "bakteriebomben" av alle er inni oss... millioner av bakterier på oss og i oss, faktisk....

:D

jupp det er sant det, vi må bare være flinkere til å la de bakteriene holde seg inne i kroppen da...:))))

Gjest "skara"
Skrevet

Ikke så vanskelig å falle av doen når de skal ha papir tror jeg. Veldig snodig plassering!

*nikker på hode*

Skrevet

Den der er i hvert fall skikkelig talentløst og det verste er at papiret henger for langt unna. Da kan det være krise for mange.

Skrevet

Der hvor dorullen ikke sitter i holder, og alle stikker fingra inni rullen hvr gang.

Gjest "skara"
Skrevet

Den der er i hvert fall skikkelig talentløst og det verste er at papiret henger for langt unna. Da kan det være krise for mange.

Helt enig!

Nei man får ha med seg papir selv da, skal se det er det de har tenkt disse "smarte arkitektene" :)))

Skrevet

Der hvor dorullen ikke sitter i holder, og alle stikker fingra inni rullen hvr gang.

Ekkelt *grøss*

Skrevet

Helt enig!

Nei man får ha med seg papir selv da, skal se det er det de har tenkt disse "smarte arkitektene" :)))

Men uansett så er vasken for langt borte og det er standard på alle offentlige.

Gjest Calóni
Skrevet

Har bakteriene begynt å bombe oss? :o (sorry, klarte ikke la være ;) )

Skrevet

Jeg er nesten aldri syk selv om jeg vasser i de omtalte bakteriebombene. Tilogmed informatikk-linje på høgskole der vi nesten kunne skjære shiten av tastaturene :P

Så med mindre man lider av ekstremt dårlig immunforsvar så ville jeg tatt det hele med knusende ro.

Ps: jeg drikker flere milliarder bakterier hver dag! (Biola)

Skrevet

Ingen grunn til å slutte med vanen om å alltid vaske hendene når jeg kommer hjem fra matbutikken/bussen!! ;-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...