Gå til innhold

Når kjenner dere livmoren utenpå magen?

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg er gravid med nr. 3, og er i uke 14+3. Jeg leste om "min uke" i en bok, og der står det at jeg skal kunne kjenne livmoren godt utenpå magen nå. Spesielt når jeg ligger på rygg.Jeg syns ikke jeg kan kjenne noe særlig jeg! Husker ikke hvordan det var de to andre gangene. Hvordan er det med dere? Har noen av dere kjent en tydelig livmor i uke 14?

Fortsetter under...

Selv om det er lenge siden jeg var gravid, tør jeg påstå at uke 14 er en typisk uke hvor jeg aldri har kjent noe som helst. Jeg kunne kanskje _se_ en ørliten "tutt" på magen hvis jeg sto naken foran speilet i profil, men forøvrig har jeg ikke hatt noen tegn til graviditeten i det hele tatt på det tidspunktet (bortsett fra manglende mens).

Jeg husker jeg leste ting av typen "nå kjenner du tydelig forskjellen på sparkingen av en liten fot eller dunket fra en liten hånd". Javel - det gjorde jeg aldri, spesielt andre gangen lå junior slik at det bare virket som om mine indre organer hadde løsnet og fløt fritt rundt, men begge babyene hadde både hender og føtter da de kom ut.

Jeg mener absolutt ikke å være spydig eller flåsete, bare å forsikre deg om at ikke "alle" følger boka mht. hva man kjenner, selv om svangerskapet er helt normalt.

En annen ting jeg aldri merket noe til, var at fosteraktiviteten stilner av mot slutten. Det var relativt full fart inntil vannet gikk - da lå de dørgende stille en lang stund bare for å skremme meg.

Selv om det er lenge siden jeg var gravid, tør jeg påstå at uke 14 er en typisk uke hvor jeg aldri har kjent noe som helst. Jeg kunne kanskje _se_ en ørliten "tutt" på magen hvis jeg sto naken foran speilet i profil, men forøvrig har jeg ikke hatt noen tegn til graviditeten i det hele tatt på det tidspunktet (bortsett fra manglende mens).

Jeg husker jeg leste ting av typen "nå kjenner du tydelig forskjellen på sparkingen av en liten fot eller dunket fra en liten hånd". Javel - det gjorde jeg aldri, spesielt andre gangen lå junior slik at det bare virket som om mine indre organer hadde løsnet og fløt fritt rundt, men begge babyene hadde både hender og føtter da de kom ut.

Jeg mener absolutt ikke å være spydig eller flåsete, bare å forsikre deg om at ikke "alle" følger boka mht. hva man kjenner, selv om svangerskapet er helt normalt.

En annen ting jeg aldri merket noe til, var at fosteraktiviteten stilner av mot slutten. Det var relativt full fart inntil vannet gikk - da lå de dørgende stille en lang stund bare for å skremme meg.

Takk for svar, Laban.Jeg er roligere nå. :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...