Gjest data assa..sigh..mas!! :p Skrevet 15. februar 2006 Skrevet 15. februar 2006 Jeg skal søke på en jobb som Quest designer til et spill kompani i Statene. Men jeg stusser litt over hvordan jeg skal fremmføre "oppdragene" jeg skal vise.. "send a written quest design doc with gameplay mechanics, dialogue, walkthrough, and implementation criteria." kay så..litt usikker på hva de er ute etter at jeg skal vise dem... - Gameplay mechanics? Pål henter bok fordi..whatever. Pål gir bok til Trine. Trine tar vare på bok for Pål. Preben stjeler bok fra Trine. Trine forteller Pål at Preben stjal bok. Pål henter bok fra Preben. (dette over er gameplay mechanics, eller er de ute etter no annet?) - dialogue Greit nok...bla bla..au ikke slå meg HELT i hjel da! - walkthrough? Nei her skjønner jeg ikke helt.. gameplay mechanics blir jo som en walkthrough da...? - implementation criteria Hva som trengs for og fortelle historien (eller quest,"oppdraget" om du vil).. (?) "Dam di dam..kaffe, kaffe!!! Nei nå dreit jeg meg ut!! Kaffe!" 0 Siter
citoyen Skrevet 15. februar 2006 Skrevet 15. februar 2006 Gameplay mechanics er hvilke metoder spillet benytter. Typiske eventyrspill-mechanics er at man har forskjellige raser og klasser, at man har et inventar av forskjellige våpen, trylledrikker og lignende, at man har liv som går gradvis nedover etterhvert som man blir skadet, at liv kan fylles på underveis på bestemte måter osv. Walkthrough er det du foreslo som gameplay mechanics. Implementation criteria er en oversikt over de tekniske tingene som er nødvendig for å lage spillet, f.eks database over hvilke våpen og andre ting man har osv. Det kan lønne seg å spørre om hvor detaljert de vil ha dette. 0 Siter
Gjest data assa..sigh..mas!! :p Skrevet 15. februar 2006 Skrevet 15. februar 2006 Gameplay mechanics er hvilke metoder spillet benytter. Typiske eventyrspill-mechanics er at man har forskjellige raser og klasser, at man har et inventar av forskjellige våpen, trylledrikker og lignende, at man har liv som går gradvis nedover etterhvert som man blir skadet, at liv kan fylles på underveis på bestemte måter osv. Walkthrough er det du foreslo som gameplay mechanics. Implementation criteria er en oversikt over de tekniske tingene som er nødvendig for å lage spillet, f.eks database over hvilke våpen og andre ting man har osv. Det kan lønne seg å spørre om hvor detaljert de vil ha dette. Hei! Takk for svaret! Ja, det du nevner som gameplay mechanics var også det som slo meg først. Men så tenkte jeg litt på det og tenkte at; de ikke vil at jeg skal designe rammen på et helt eget spill når jobben er "quest designer". De nevner spillsjangeren og de faktiske spillene i annonsen. Det de er mest ute etter er gode dialoger fra PCkarakter til spiller,historie fortelling..etc.. og oppfinnsomme "oppdrag" som flyter inn i spillet. (+teamwork og det evigvarende passion for gameing selvfølgelig, hihi ;p) Og da tenkte jeg at gameplay mechanics ble til: hva spilleren gjør/må gjøre i "oppdraget". Og implementation criteria tenkte jeg da ble til som f.eks i eksempelet..: Pål,Trine,Preben og Boka. De virtual objektene/personene som måtte tas i bruk inne i spillet. (husker ikke åssen man skriver virretullette på norsk:) Men kansje jeg er litt på jorde der! Det høres jo litt mere fornuftig ut det du sier; og at det strekker seg over et litt bredere spekter. Synes det ville være litt merkelig om de ville ha ekstremt tekniske data fra meg når det de søker etter er hovedsakelig en god historieforteller. Men de vil vel ha "de beste"... Jeg får sende en vennlig etterspørsel. 30 bokk og Tusen Takk for nyttig innspill!! 0 Siter
citoyen Skrevet 15. februar 2006 Skrevet 15. februar 2006 Hei! Takk for svaret! Ja, det du nevner som gameplay mechanics var også det som slo meg først. Men så tenkte jeg litt på det og tenkte at; de ikke vil at jeg skal designe rammen på et helt eget spill når jobben er "quest designer". De nevner spillsjangeren og de faktiske spillene i annonsen. Det de er mest ute etter er gode dialoger fra PCkarakter til spiller,historie fortelling..etc.. og oppfinnsomme "oppdrag" som flyter inn i spillet. (+teamwork og det evigvarende passion for gameing selvfølgelig, hihi ;p) Og da tenkte jeg at gameplay mechanics ble til: hva spilleren gjør/må gjøre i "oppdraget". Og implementation criteria tenkte jeg da ble til som f.eks i eksempelet..: Pål,Trine,Preben og Boka. De virtual objektene/personene som måtte tas i bruk inne i spillet. (husker ikke åssen man skriver virretullette på norsk:) Men kansje jeg er litt på jorde der! Det høres jo litt mere fornuftig ut det du sier; og at det strekker seg over et litt bredere spekter. Synes det ville være litt merkelig om de ville ha ekstremt tekniske data fra meg når det de søker etter er hovedsakelig en god historieforteller. Men de vil vel ha "de beste"... Jeg får sende en vennlig etterspørsel. 30 bokk og Tusen Takk for nyttig innspill!! De ønsker sannsynligvis noen som ikke bare kan fortelle gode historier, men også er i stand til å se historiene i en spillkontekst. Derfor må du vise at du forstår hva som skal til for å skrive historier som fungerer i et spill. 0 Siter
Gjest tjohoo Skrevet 15. februar 2006 Skrevet 15. februar 2006 Gameplay mechanics er hvilke metoder spillet benytter. Typiske eventyrspill-mechanics er at man har forskjellige raser og klasser, at man har et inventar av forskjellige våpen, trylledrikker og lignende, at man har liv som går gradvis nedover etterhvert som man blir skadet, at liv kan fylles på underveis på bestemte måter osv. Walkthrough er det du foreslo som gameplay mechanics. Implementation criteria er en oversikt over de tekniske tingene som er nødvendig for å lage spillet, f.eks database over hvilke våpen og andre ting man har osv. Det kan lønne seg å spørre om hvor detaljert de vil ha dette. Men Walkthrough; er ikke det bare en "veiviser" til hvordan man gjennomfører en "bane"? - Som f.eks. her: http://www.tombraiders.net/stella/tomb1.html#walk 0 Siter
citoyen Skrevet 16. februar 2006 Skrevet 16. februar 2006 Men Walkthrough; er ikke det bare en "veiviser" til hvordan man gjennomfører en "bane"? - Som f.eks. her: http://www.tombraiders.net/stella/tomb1.html#walk Jo? 0 Siter
Prozak Skrevet 16. februar 2006 Skrevet 16. februar 2006 Men Walkthrough; er ikke det bare en "veiviser" til hvordan man gjennomfører en "bane"? - Som f.eks. her: http://www.tombraiders.net/stella/tomb1.html#walk Og en walthrough for en quest er en detaljert beskrivelse om hvordan questen skal gjennomføres. "............................................" 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.