favn Skrevet 15. februar 2006 Skrevet 15. februar 2006 Jeg synes det høres slitsomt og dobbelt masete ut å lære og huske slik: http://www.aftenposten.no/forbruker/jobbogstudier/studier/article1204377.ece Neeeei, jeg tror jeg gjør det på gammelmåten, lærer og husker saker&ting slik det er i grunnen 0 Siter
Gjest mirakel*2? Skrevet 15. februar 2006 Skrevet 15. februar 2006 jeg skjønte ingenting av det der 0 Siter
Gjest Persille Skrevet 15. februar 2006 Skrevet 15. februar 2006 jeg skjønte ingenting av det der Jeg skjønte det - men synes det var tungvindt likevel. Nå er kanskje ikke Scwein = gris det vanskeligste å huske fordi vi også kan bruke svin - men jeg synes det var tungvindt å huske på at Svein sitter midt i rommet på en gris i gangen bare fordi Scwein er intetkjønnsord f.eks 0 Siter
Gemini Skrevet 15. februar 2006 Skrevet 15. februar 2006 Jeg skjønte det - men synes det var tungvindt likevel. Nå er kanskje ikke Scwein = gris det vanskeligste å huske fordi vi også kan bruke svin - men jeg synes det var tungvindt å huske på at Svein sitter midt i rommet på en gris i gangen bare fordi Scwein er intetkjønnsord f.eks Og en ting er å finne assosiasjoner til ord som tross alt ligger nært opp til våre. Men hvordan asossiere med en slik teknikk, til langt mer fremmedlydende ord som endiaferome? (og det var et "snilt" eksempel på et gresk ord)... 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.