sigga Skrevet 15. februar 2006 Skrevet 15. februar 2006 Nå er jeg sykemeldt for n`te gang, og begynner å bli passe lei. lege vet ikke lenger hva han skal gjøre med meg. Hovedproblemnet mitt har vært bekkenløsning og tre svangerskap og en rygg/kropp som ikke har fungert igjen i ettertid. Jeg jobber i byggebransjen og har et til tider hardt fysisk arbeid. Jeg er frista til å gi opp og si opp jobben min og gå på ledighetstrygd, føler det er ekkelt overfor kollegaene mine og min arbeidsgiver. Føler det er lite sympati å hente og lite forståelse. Det går på selvfølelsen løs tilslutt fordet jeg blir jo aldri bra , og kan ikke fungere sånn som alle andre gjør rundt meg. Føler meg stemplet som en "looser". kanskje det sitter mest i eget hode, men følelsen kommer snikende. Blir møkklei bare,..var bare det jeg ville si....(",).. Og en liten oppmoding tilslutt; ikke se på sykemeldte med negative øyne, de fleste vil så gjerne men klarer ikke!! 0 Siter
Gjest santorini Skrevet 15. februar 2006 Skrevet 15. februar 2006 ta kontakt med aetat.du kan jo omskolere deg.Si for all del ikke opp jobben ! 0 Siter
kizmiaz Skrevet 15. februar 2006 Skrevet 15. februar 2006 Har man krav på ledighetstrygd hvis man selv sier opp jobben sin ? bare spør, asså. :-) 0 Siter
Gjest må vente i 8 uker Skrevet 15. februar 2006 Skrevet 15. februar 2006 Har man krav på ledighetstrygd hvis man selv sier opp jobben sin ? bare spør, asså. :-) Du får vel en "karantenetid", tror det er 8 uker du må vente før du får penger. 0 Siter
calendula Skrevet 15. februar 2006 Skrevet 15. februar 2006 For all del ikke si opp jobben din eller gå ned i stillingsprosent. Mannen min var selvstendignæringsdrivende i byggebransjen og gikk ned i stillingsprosent for å overleve. Nå går han på attføring og får omskolering - pengene han får er basert på inntekta hans de siste 3 årene, som etter hvert som sykdomen ble verre ble noskå lave. Det straffer seg alstå skikkelig å ta ansvar selv! Snakk med legen din og arbeidskontoret om mulighetene for atføring. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.