Gå til innhold

Sykemeldt for n`te gang.......

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå er jeg sykemeldt for n`te gang, og begynner å bli passe lei. lege vet ikke lenger hva han skal gjøre med meg. Hovedproblemnet mitt har vært bekkenløsning og tre svangerskap og en rygg/kropp som ikke har fungert igjen i ettertid. Jeg jobber i byggebransjen og har et til tider hardt fysisk arbeid.

Jeg er frista til å gi opp og si opp jobben min og gå på ledighetstrygd, føler det er ekkelt overfor kollegaene mine og min arbeidsgiver. Føler det er lite sympati å hente og lite forståelse. Det går på selvfølelsen løs tilslutt fordet jeg blir jo aldri bra , og kan ikke fungere sånn som alle andre gjør rundt meg. Føler meg stemplet som en "looser". kanskje det sitter mest i eget hode, men følelsen kommer snikende. Blir møkklei bare,..var bare det jeg ville si....(",)..

Og en liten oppmoding tilslutt; ikke se på sykemeldte med negative øyne, de fleste vil så gjerne men klarer ikke!!

Fortsetter under...

Gjest santorini
Skrevet

ta kontakt med aetat.du kan jo omskolere deg.Si for all del ikke opp jobben !

Skrevet

Har man krav på ledighetstrygd hvis man selv sier opp jobben sin ?

bare spør, asså.

:-)

Gjest må vente i 8 uker
Skrevet

Har man krav på ledighetstrygd hvis man selv sier opp jobben sin ?

bare spør, asså.

:-)

Du får vel en "karantenetid", tror det er 8 uker du må vente før du får penger.

Annonse

Skrevet

For all del ikke si opp jobben din eller gå ned i stillingsprosent.

Mannen min var selvstendignæringsdrivende i byggebransjen og gikk ned i stillingsprosent for å overleve.

Nå går han på attføring og får omskolering - pengene han får er basert på inntekta hans de siste 3 årene, som etter hvert som sykdomen ble verre ble noskå lave.

Det straffer seg alstå skikkelig å ta ansvar selv!

Snakk med legen din og arbeidskontoret om mulighetene for atføring.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...