sovepose Skrevet 15. februar 2006 Skrevet 15. februar 2006 eg har problemer med ryggen min etter 2år med svangerskap. er det noen som vet kor eg kan få tak i ett korsett som sitter bra fra korsrygg til nakke? eller ihvertfall godt opp på ryggen? og har god stramme effekt? ble henvist til apoteket men de var for korte. føler at eg snart får pukkelrygg.. eg e ikke ute etter slike undertøys korsett eller noe kinkye greier.. 0 Siter
Gjest usikker-søk! Skrevet 15. februar 2006 Skrevet 15. februar 2006 Er det ikke noe som heter bandagisten? 0 Siter
Dorthe Skrevet 15. februar 2006 Skrevet 15. februar 2006 Tror du må på et ortopedisk verksted. Snakk med legen din, han må vel sende en henvisning. 0 Siter
frosken Skrevet 15. februar 2006 Skrevet 15. februar 2006 Det finnes en mengde gode prefabrikerte korsetter - "støttebelter". Kan være viktig med god veiledning ved kjøp, så dersom du bor i nærheten av en bandagistforretning så vil det være et bra sted å gå. Enkelte fysioterapeuter kan også skaffe. Dersom man har "avvikende kroppsform" slik at et prefabrikert støttebelte ikke kan fungere, kan man få spesialsydd ulike typer på ortopediske verksteder. De aller fleste vil imidlertid kunne ha best nytte av et prefabrikert. 0 Siter
cecily Skrevet 15. februar 2006 Skrevet 15. februar 2006 Dersom du trenger korsett, så bør du absolutt få profesjonell hjelp, helst fra en ortoped som vet hva han driver med. Det er i grunn i få tilfeller det er lurt å bruke korsett, for da vil allerede svake muskler få totalt ferie og koble ut og takke for seg. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.