Gå til innhold

Mobilen limt fast til øret

Anbefalte innlegg

Skrevet

I går sto jeg i kassakø og så da at mannen foran meg sto og pratet i mobiltelefonen samtidig som han tok opp varene, dro kortet og betalte og pakket varene.

I dag kom jeg til frisøren, da satt den samme mannen der og ventet på sin sønn. Fortsatt var mobiltelefonen klistret til øret og han hadde en like høylydt samtale som i går.

Jeg føler meg ganske heldig som klarer å la mobilen ligge i bilen mens jeg handler og er hos frisøren.

Hvilket forhold har du til din mobiltelefon?

Skrevet

Mobilen er med meg stort sett overalt, men det er uhyre sjelden jeg snakker i den!

Sender meldinger når jeg kjeder meg på forelesning eller på bussen, og selvsagt hvis det er noe som skal avtales.

Skrevet

Jeg har en kjekk liten scrambler-sak, som jammer alle mobil-signaler i en radius på 10-15m i noen minutter. Kjekt å ha når man opplever verbale blottere på bussen :-)

"............................................"

Skrevet

MIn mobil er med meg overalt - men den ringer KUN når jeg står i kassa og skal betale - det er bare sånn det er det :)

Skrevet

Jeg har en kjekk liten scrambler-sak, som jammer alle mobil-signaler i en radius på 10-15m i noen minutter. Kjekt å ha når man opplever verbale blottere på bussen :-)

Leste om dette men det sto vel at det ikke var tilgjengelig eller brukende i Norge. Det går altså an?? Helt perfekt for det er enkelte som mangler sosial intelligens for å si det mildt.

:-))

hare1365380455
Skrevet

Hermer den etter mobilene? (Jeg forsto visst ikke helt...) :)

hare1365380455
Skrevet

Jeg bruker den til vekking om morgenen og ellers heller lite. :)

Skrevet

Jeg bruker sjelden å ha med meg telefonen når hele familien er borte et sted for da er det ihvertfall ikke noen av dem som ringer å da er det heller ikke så viktig at det ikke kan vente til vi er hjemme igjen.

Synes det er godt å være utilgjengelig av og til vi.

Skrevet

Hermer den etter mobilene? (Jeg forsto visst ikke helt...) :)

"Jamme" et signal vil si å hindre signalet. I dette tilfellet vil det si at mobiltelefonene mister forbindelsen med nettet.

"................................................"

Skrevet

Leste om dette men det sto vel at det ikke var tilgjengelig eller brukende i Norge. Det går altså an?? Helt perfekt for det er enkelte som mangler sosial intelligens for å si det mildt.

:-))

Man må lage den selv, evt. få tak i en fra Japan e.l. og modifisere den litt :-)

"..............................................."

Skrevet

Skam å si,føler meg naken uten....:( Blir for mye av det gode ja....Men slår av lyden ute blant folk, på jobb, besøk o.s.v.- om det gjør det noe bedre....

Skrevet

Jeg har mobiltelefonen min med både under handlerunden og hos frisøren, men jeg sitter ikke og skravler ivei i telefonen.

Så på en tilfeldig valgt mnd i fjor at jeg hadde røffli 75 samtaler, hvorav kun ca 10 varte i 100 sekunder eller mer. Så her er det mest korte beskjeder som gis/mottas.

Men jeg sender mange sms'er! ;-)

Skrevet

Bruker den minimalt. Har den i håndvesken når jeg husker det, men den ringer aldri! Ser folk overalt som sender meldinger eller snakker høylytt.

Skrevet

Mobilen må med overalt på dagtid for da må jeg kunne nås, bla annet av barnehagen. Men den ringes sjelden med.

På kveldstid brukes den kun som mp3-spiller når jeg jogger.

Ja, åsså bruker jeg den som vekkerklokke og avtalebok/huskeliste da.

Skrevet

Mobilen er alltid med. Det må den pga. jobben min - er tilgjengelig 24/7. Det er jeg betalt for.

Så jeg kan fort bli den dama med mobilen på øret både hos frisør, i kassa og på bussen.

Har dog aldri på lyd, bare vibrering, og jeg ringer aldri ut sjøl. Må bare være tilgjengelig, er jeg ikke det vil jeg på litt sikt være arbeidsledig.

Skrevet

Min mobil brukes som vekkerklokke og ikke så mye utover det.

Jeg syns det er svært irriterende med folk som MÅ prate i mob uansett hvor de er, og ganske ofte om svært unødvendige ting...

som du nevner i butikkø, frisør, og busser og legekontorer etc.

Da har jeg mobilen på lydløs.

Skrevet

Mobiltelefonen min er både vekkerklokke, privattelefon og jobbtelefon, så den følger med overalt.

Men jeg skrur den av eller skrur av lyden i møter, og tar den ikke alltid, det avhenger av situasjonen og hvem som ringer.

Venter jeg en veldig viktig samtale og må ta den i småkjipe situasjoner, forklarer jeg det og ber evt om unnskyldning.

Gjest LucySky
Skrevet

Man må lage den selv, evt. få tak i en fra Japan e.l. og modifisere den litt :-)

"..............................................."

Jeg satt i ei drosje en gang i fjor, og så satte en mobiltelefon igang med å ringe. Den ringte og ringte og jeg tenkte at hvorfor fanken kan ikke tosken ta den, da, om han ikke vil snakke med passasjer i bilen fikk han heller slå den av!

Men så la jeg merke til blikket hans i speilet, og skjønte plutselig at det var min mobil som ringte nede i veska mi.

Pinlig. Men det viser hvor sjelden jeg bruker den. God å ha er den imidlertid, noen få ganger har den vært HELT nødvendig.

Skrevet

Jeg har ennå ikke vært i nærheten av å gjøre mobilen til mitt onaniobjekt for å si det slik.

Gjest LucySky
Skrevet

Det jeg ikke skjønner, er hvorfor den som står i kassakø ikke kan ta telefonen og si: - Jeg står og skal betale her, ringer deg om 5 minutter. Klikk.

Jeg blir rett og slett dritforbanna over å bli tvunget til å høre på folk tvers gjennom kassa slik. Jeg syns de er så pinlige at jeg vrir meg der jeg står.

- Ja, hei? He-he, jada! nei, vi hadde det jo bare så ... ja, ikke sant? He-he, nei, nå skal du høre, at det kan jeg ikke. Nei, ikke på torsdag. Ja? Gurine, da? He-he, dei visst. Turid, da? Oj, jeg må visst betale her ... ja? Så hyggelig du... bla.bla,bla.

Huff. Dumt og unødvendig. Unntak for folk her som åpenbart er på jobb hele tida, da, men sjøl de måtte da kunne si "vent i 5 minutter, jeg står og skal betale"

Kan de ikke?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...