Gå til innhold

Mobilen limt fast til øret

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det jeg ikke skjønner, er hvorfor den som står i kassakø ikke kan ta telefonen og si: - Jeg står og skal betale her, ringer deg om 5 minutter. Klikk.

Jeg blir rett og slett dritforbanna over å bli tvunget til å høre på folk tvers gjennom kassa slik. Jeg syns de er så pinlige at jeg vrir meg der jeg står.

- Ja, hei? He-he, jada! nei, vi hadde det jo bare så ... ja, ikke sant? He-he, nei, nå skal du høre, at det kan jeg ikke. Nei, ikke på torsdag. Ja? Gurine, da? He-he, dei visst. Turid, da? Oj, jeg må visst betale her ... ja? Så hyggelig du... bla.bla,bla.

Huff. Dumt og unødvendig. Unntak for folk her som åpenbart er på jobb hele tida, da, men sjøl de måtte da kunne si "vent i 5 minutter, jeg står og skal betale"

Kan de ikke?

At andre har det hyggelig i telefonen plager meg aldri - hvorfor skulle det det? det er da ganske kjedelig å vente i sånne kassekøer? - artig at det er litt liv .)

Gjest mirakel*2?
Skrevet

jeg har den med overalt, men jeg svarer ikke hvis det ikke passer. Har kun et pip på den. Det som plager meg er at folk blir irriterte over at jeg ikke svarer. Jeg synes ikke folk skal ta det som en selvfølge at jeg skal være tilgjengelig hele tiden.

Gjest LucySky
Skrevet

Det jeg ikke skjønner, er hvorfor den som står i kassakø ikke kan ta telefonen og si: - Jeg står og skal betale her, ringer deg om 5 minutter. Klikk.

Jeg blir rett og slett dritforbanna over å bli tvunget til å høre på folk tvers gjennom kassa slik. Jeg syns de er så pinlige at jeg vrir meg der jeg står.

- Ja, hei? He-he, jada! nei, vi hadde det jo bare så ... ja, ikke sant? He-he, nei, nå skal du høre, at det kan jeg ikke. Nei, ikke på torsdag. Ja? Gurine, da? He-he, dei visst. Turid, da? Oj, jeg må visst betale her ... ja? Så hyggelig du... bla.bla,bla.

Huff. Dumt og unødvendig. Unntak for folk her som åpenbart er på jobb hele tida, da, men sjøl de måtte da kunne si "vent i 5 minutter, jeg står og skal betale"

Kan de ikke?

Nja. Jeg syns vel det er en slags intimitetstyranni.

Dessuten blir jo de fleste som snakker i mobilen ganske distrahert, de somler forbi kassa, fomler med kortet, med hue presset mot skulderen og 2% oppmerksomhet på det h*n i kassa gjør/sier.

Ja. Blir sur av det. Blir sur på flytoget også, når sant skal sies. Trøtt av lang dag, så fort man er på toget så skal mobiltelefonene opp og skravlinga begynne.

Jeg sender melding til mine, jeg: Landa trygt på Gardermoen, er på flytoget nå, ringer, klem LucySky.

Jadda, sur.

:0

Skrevet

Jeg synes i utgangspunktet det hadde vært ok å ikke snakke i telefonen i all verdens ulike situasjoner, og synes ikke det er spesielt høflig i forhold til f.eks. de som tar i mot betaling av man snakker i telefonen samtidig. Men fordi jeg trenger å bruke den tiden jeg f.eks. handler til også å få tatt nødvendige telefoner, så er jeg en av dem som utnytter tid utendørs til også å ringe.

Gjest trultemor25
Skrevet

Hadde jeg sitti i kassa (noe jeg har gjort) hadde jeg blitt fryktelig irritert (noe jeg har blitt mang en gang) over mobilsnakkende kunder, spesielt hvis det var lang kø og vedkommende tok seg god tid med både praten og betalingen.

hare1365380455
Skrevet

"Jamme" et signal vil si å hindre signalet. I dette tilfellet vil det si at mobiltelefonene mister forbindelsen med nettet.

"................................................"

A-ha! Takk for oppklaringen!:)

Skrevet

Tja, det er mange slike idioter. Sist jeg skulle gjennom en sikkerhetskontroll på en ferjeterminal stod en gjøk og pratet i telefonen. Ga seg ikke før de kroppsvisiterte han.

At det skal være så vanskelig å si at man er opptatt og ringer opp igjen.

Selv har jeg med meg telefonen, men det er omtrent aldri noen som ringer. Gjør de det sier jeg at jeg er opptatt.

Skrevet

Siden det offentlige regner med at jeg skal være tilgjengelig fra 9.00-15.30 hver dag har jeg telefonen på bestandig. De ringer nemlig ikke en gang til og det er nesten umulig å få tak i dem hvis jeg prøver å ringe,

fei1365380229
Skrevet

Har ikke klokke, ja så mobilen er med overalt.

Vi sender stort sett sms så det er ikke mye jeg prater i den.

Skrevet

Jeg har den alltid med meg, men snakker sjelden i den. Må liksom ha den i tilfelle det skjer noe med ungene så jeg må nås eller dersom kjæresten skal ha tak i meg. Han er på oljerigg for tiden og der har de ikke lov å bruke mobil så han kan ikke bare sende en meldinge om det skulle være noe, men må ringe fra annen telefon.

Men du vil ikke få se meg i slike situasjoner som du beskriver nei. :o)

Skrevet

At andre har det hyggelig i telefonen plager meg aldri - hvorfor skulle det det? det er da ganske kjedelig å vente i sånne kassekøer? - artig at det er litt liv .)

Men det er ikke morsomt når det kommer folk og leverer bøker, har purringer, ja kanskje regning til og med, som må betales og så står de og snakker i mobilen! Hva gjør man da? Brøler at de må betale 25,- for å nå gjennom hos dem?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...