Gå til innhold

p-piller når en har migrene?

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg gikk på yasmin og var svært fornøyd med dem. men så fikk jeg migrene, og selv om jeg selv ikke tror at p-pillen har forårsaket eller økt migrene, tar legen sine forhåndsregler og setter meg på en minipille (cerazette) som ikke skal være "vond" mot migrene. i yamin sitt pakningsvedlegg står det at en skal være forsiktig ved bruk hvis en har migrene.

er det noen andre med migrene som vet om andre p-piller som trygt kan brukes? jeg har nettopp begynt på cerazette, men er allerede ganske misfornøyd i forhold til yasmin. jeg kan ikke utsette mensen, og mensen kommer og går som den vil. kjedelig...

Skrevet

Jeg brukte P-piller en periode eller to, selv om jeg hadde migrene. Merket ingen forverring/bedring av migrenen. Brukte mikrogynom (eller hva de hette, dette er årtier siden). Men jeg fikk ikke P-piller da jeg var giodt voksen, og migrenen var mer plagsom. Legene er vel mer skeptisk til P-piller for "eldre", spesielt de so, røyker. Både P-piller og migrene øker risikoen for blodpropp.

Gjest Cerazette
Skrevet

jeg gikk på Cereazette, men fikk migrene av den. Dessuten blødde jeg hele tiden og fikk menssmerter så.. Har sluttet med det nå, og vurderer å starte opp igjen

legen ville ikke skrive ut Yasmin pga faren for blodpropp

skjønner ikke hvorfor når så mange andre får skrevet ut den medisinen

Skrevet

Yasmin forårsaket migrene hos meg. Jeg har ikke hatt et ordentlig anfall etter at jeg sluttet med de.

Jeg har ikke hatt lignende bivirkning av andre p-piller.

Skrevet

Yasmin forårsaket migrene hos meg. Jeg har ikke hatt et ordentlig anfall etter at jeg sluttet med de.

Jeg har ikke hatt lignende bivirkning av andre p-piller.

så rart...

jeg hadde migrene før jeg begynte på yasmin da...

Skrevet

jeg gikk på Cereazette, men fikk migrene av den. Dessuten blødde jeg hele tiden og fikk menssmerter så.. Har sluttet med det nå, og vurderer å starte opp igjen

legen ville ikke skrive ut Yasmin pga faren for blodpropp

skjønner ikke hvorfor når så mange andre får skrevet ut den medisinen

carazette fikk deg til å få migrene? oi....

skjønner ingenting av hva som er bra og ikke jeg. må vel være veldig individuelt. derfor synes jeg det er dumt at jeg ikke kan få bruke yasmin.

Gjest Cerazette
Skrevet

carazette fikk deg til å få migrene? oi....

skjønner ingenting av hva som er bra og ikke jeg. må vel være veldig individuelt. derfor synes jeg det er dumt at jeg ikke kan få bruke yasmin.

ja det er visst veldig individuelt hvordan folk reagerer på p-piller.

tror du bare må prøve deg frem og finne et merke som passer for deg.

Det jeg fikk høre av legen i dag, var noe om at Yasmin var under testing for ett eller annet, derfor var noen restriktive ved å bruke det. Men vikarlegen hadde selv ingen restriksjoner med å skrive den ut til meg. Men hun skulle diskutere det med min fastlege først.

Skrevet

ja det er visst veldig individuelt hvordan folk reagerer på p-piller.

tror du bare må prøve deg frem og finne et merke som passer for deg.

Det jeg fikk høre av legen i dag, var noe om at Yasmin var under testing for ett eller annet, derfor var noen restriktive ved å bruke det. Men vikarlegen hadde selv ingen restriksjoner med å skrive den ut til meg. Men hun skulle diskutere det med min fastlege først.

da jeg fikk skrevet ut yasmin fikk jeg beskjed om at side jeg ikke var overvektig eller hadde blodpropp i familien, skulle det gå greit.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...