Gå til innhold

Islams institutt ved UiO

Anbefalte innlegg

Skrevet

Du fikk mailen min?

Ja, ja, ja! Beklager, glemte helt å svare, det var noe som skjedde i farten der og da... Flotte bilder :)

Skrevet

Skal de utdanne historikere, teologer eller politikere?

Skrevet

Boka er ikke farligere enn Bibelen - det er de gamle mørkemennenes tolkning overfor de som selv ikke kan tolke eller lese som er farlige -akkurat som Presteveldet i Norge for mange år siden. Før reiste prestene rundt og "hørte" folk i bibelkunnskaper.

Unge muslimer i Norge -tror jeg det mere "håp" for - for å si det slik :)

Amen.

:)

Skrevet

Skal de utdanne historikere, teologer eller politikere?

Selvmordsbombere?

Skrevet

Du er redd for muslimer, mens mange av oss andre frykter mennesker som deg. Hatefulle pingler som sprer misnøye hvor de enn måtte vandre..

Vanskelig verden...haha.

Det var det mange som sa om de som advarte mot nazismen også.

Gjest kalendria
Skrevet

Jeg vil mye heller ha imamer i Norge som er utdannet i Norge, enn at muslimene importerer imamer fra konservative muslimske land.

Får en viss kontroll ved å ha det i Norge, både på opplæring, og over miljøene.

Skrevet

Valgfag.

Det er vel strengt ikke nødvendig å ta noen flere fag hvis en tar "Selvmordsbombing 101"? En trenger liksom ikke noe å falle tilbake på da? Pensjon er heller ikke så viktig.

Skrevet

Du er redd for muslimer, mens mange av oss andre frykter mennesker som deg. Hatefulle pingler som sprer misnøye hvor de enn måtte vandre..

Vanskelig verden...haha.

"Hatefulle pingler som sprer misnøye hvor de enn måtte vandre.. "

Er ikke det nettopp en særdeles god beskrivelse av så alt for mange islamitter...?

Skrevet

Det er vel strengt ikke nødvendig å ta noen flere fag hvis en tar "Selvmordsbombing 101"? En trenger liksom ikke noe å falle tilbake på da? Pensjon er heller ikke så viktig.

Jeg er litt spent på det med vitenskap, og særskilt naturvitenskap.

Det står nemlig to steder i koranen at jorda er flat (som et teppe), det ble bekreftet av to høyerestående teologer i Saudi-Arabia som skrev en bok for et par år siden. Det er godt gjort å påstå i dag. Selv urfolk visste at jorda er rund.

Gjest sirikat
Skrevet

"Hatefulle pingler som sprer misnøye hvor de enn måtte vandre.. "

Er ikke det nettopp en særdeles god beskrivelse av så alt for mange islamitter...?

Ja, for all del.. Selv om jeg synes at terrorister er hakket verre.

Gjest sirikat
Skrevet

Det var det mange som sa om de som advarte mot nazismen også.

Elendig sammenlikning, men den var vel logisk i ditt hode..så vi kommer ingen vei med å diskutere det.

Skrevet

Elendig sammenlikning, men den var vel logisk i ditt hode..så vi kommer ingen vei med å diskutere det.

Desverre er den mer logisk enn du ønsker å innrømme....

Skrevet

Vanskelig verden...haha.

Døh..jeg så noen hadde tanker om å slå opp muhammed-tegninger på sosialkontorene rundt om. En bra ide. Hva synes du om dette? Ville du blitt skremt da?

Gjest sirikat
Skrevet

Døh..jeg så noen hadde tanker om å slå opp muhammed-tegninger på sosialkontorene rundt om. En bra ide. Hva synes du om dette? Ville du blitt skremt da?

Ville heller blitt oppgitt over hvor mye energi folk orker å bruke på ukonstruktive ting.

Men det beskriver i grunnen tiden jeg bruker på DOL også. Makan til ræl. Nå får det være nok.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...