fresja Skrevet 15. februar 2006 Skrevet 15. februar 2006 På denne tiden av året kommer det i lokalavisene en statistikk over døpte, konfirmerte, vigde, begravde, antall gundstenester, antall kirkegjengere, antall nattverdsgjester mm. At de vet hvor mange som er døpt og gift, forstår jeg. Men jeg lurer på hvem det er som teller alle som sitter i kirkene hver søndag, og hvem som teller de som mottar nattverden? 0 Siter
Hawkwind Skrevet 15. februar 2006 Skrevet 15. februar 2006 Kirkeverter eller kirketjenere, som regel. 0 Siter
mariaflyfly Skrevet 15. februar 2006 Skrevet 15. februar 2006 Presten teller opp det som er av "left-overs" etter nattverden. Altså overflødig kjeks og altervin. Visste du ikke det? 0 Siter
fresja Skrevet 15. februar 2006 Forfatter Skrevet 15. februar 2006 Presten teller opp det som er av "left-overs" etter nattverden. Altså overflødig kjeks og altervin. Visste du ikke det? Nei, det kan jo være riktig, men jeg har ikke tenkt på det :-)! 0 Siter
fresja Skrevet 15. februar 2006 Forfatter Skrevet 15. februar 2006 Kirkeverter eller kirketjenere, som regel. Takk for svar. Ja, de er jo ikke opptatt med andre ting hele tiden. 0 Siter
Gjest Ulvinnen Lurulf Skrevet 15. februar 2006 Skrevet 15. februar 2006 Presten teller opp det som er av "left-overs" etter nattverden. Altså overflødig kjeks og altervin. Visste du ikke det? Det er nesten riktig. Det er de brukte vinbegrene som blir telt opp. 0 Siter
mariaflyfly Skrevet 15. februar 2006 Skrevet 15. februar 2006 Nei, det kan jo være riktig, men jeg har ikke tenkt på det :-)! Jeg tulla bare, jeg har virkelig ikke peiling.*s* Så bare for meg presten sitte og forspise seg på sånne kjeks i desperasjon over søndagens dårlige oppmøte i menigheta. 0 Siter
Gjest Ulvinnen Lurulf Skrevet 15. februar 2006 Skrevet 15. februar 2006 Jeg tulla bare, jeg har virkelig ikke peiling.*s* Så bare for meg presten sitte og forspise seg på sånne kjeks i desperasjon over søndagens dårlige oppmøte i menigheta. I tilfelle du er interessert, så tullet ikke jeg i svaret mitt. Opptellingen av antall nattverdsgjester foregår på den måten jeg sa. 0 Siter
mariaflyfly Skrevet 15. februar 2006 Skrevet 15. februar 2006 I tilfelle du er interessert, så tullet ikke jeg i svaret mitt. Opptellingen av antall nattverdsgjester foregår på den måten jeg sa. Som jeg sa, dermed er det lett å fuske. 0 Siter
Gyda Skrevet 15. februar 2006 Skrevet 15. februar 2006 Som jeg sa, dermed er det lett å fuske. Men - prester (og andre "kirkeansatte") fusker da vel ikke ... 0 Siter
mariaflyfly Skrevet 15. februar 2006 Skrevet 15. februar 2006 Men - prester (og andre "kirkeansatte") fusker da vel ikke ... I alle KLM sketsjer, så. 0 Siter
Gyda Skrevet 16. februar 2006 Skrevet 16. februar 2006 I alle KLM sketsjer, så. Hehe. Selvsagt. Og de må jo ha studert nøye de de spiller - for å få det mest mulig autentisk, mener jeg. ;-) 0 Siter
Gjest girasol Skrevet 16. februar 2006 Skrevet 16. februar 2006 Det er kirketjeneren som teller tror jeg! Eller klokkeren. M.v.h. 0 Siter
Gjest Thekla84 Skrevet 16. februar 2006 Skrevet 16. februar 2006 Jeg har meldt meg ut av statskirken, så jeg er heldigvis ikke lenger med i den statistikken isåfall 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.