Gå til innhold

trenger sang-tips

Anbefalte innlegg

Skrevet

Trenger navn på vanlige kjente låter som går i 3/4-takt.

Noen som har tips?

Gjest LucySky
Skrevet

Evert Taube ("Rosa på ball"), Prøysens "Sønnavindsvals".

Kommer ikke på noen mer moderne akkurat nå!

Skrevet

Cecilia Lind med Cornelis Vreeswijk - mmmmmmm -

Sang med mange minner

Per Spellemann - litt andre minner der da, men mer kjent sang

Skrevet

Det meste av valser?

Ja, det var jo det som var poenget mitt, at jeg skal ha tak i en vals, enkelt, helst en som jeg har på cd eller på pcen.

Skrevet

Skal dere øve dere på vals nå?

;-)

Kanskje...

Han er litt vrang, gubben.

Gjest abrahamsen
Skrevet

Under den hvite bro, En sjømann elsker havets våg, ei sild og ei til, Du og jeg og dompapen,Det står en friar uti garden, Det bor en baker,Du har to øyne som du kan se med,Bind deg en blomekrans, My bonnie is over the ocean,lille måltrost. Morgendagens søsken,Hildringstimen.

Skrevet

Under den hvite bro, En sjømann elsker havets våg, ei sild og ei til, Du og jeg og dompapen,Det står en friar uti garden, Det bor en baker,Du har to øyne som du kan se med,Bind deg en blomekrans, My bonnie is over the ocean,lille måltrost. Morgendagens søsken,Hildringstimen.

Takk for mange tips, men har ikke noen av dem tilgjengelig. ;)

Gjest abrahamsen
Skrevet

Hm... Finnes jo også mange sanger som går i 6/8 takt som en fint kan danse vals til.

Skrevet

Hm... Finnes jo også mange sanger som går i 6/8 takt som en fint kan danse vals til.

Forslag?

Skrevet

Ja, det var jo det som var poenget mitt, at jeg skal ha tak i en vals, enkelt, helst en som jeg har på cd eller på pcen.

Take this waltz med Leonard Cohen! ;-)

Gjest abrahamsen
Skrevet

Forslag?

Hm....greier ikke komme på noen. Vanskelig når jeg ikke vet hvilken musikk du har tilgjengelig. Du får sette på noe å se om du finner noe som funker.

Skrevet

Kanskje...

Han er litt vrang, gubben.

... det tenker jeg i mitt stille sinn at du er også ;-)

Skrevet

... det tenker jeg i mitt stille sinn at du er også ;-)

Hehe, hvorfor det da?

Skrevet

Hehe, hvorfor det da?

Hehe, jeg ser det bare for meg.

Ikke vrang negativt ment, men full av egne meninger.

Skrevet

Hehe, jeg ser det bare for meg.

Ikke vrang negativt ment, men full av egne meninger.

Hehe... kan nok hende det ja. ;)

Var visst ikke noe kul å ha med å gjøre hverken i trassalder eller pubertet, har mamma fortalt meg.

Skrevet

Hehe... kan nok hende det ja. ;)

Var visst ikke noe kul å ha med å gjøre hverken i trassalder eller pubertet, har mamma fortalt meg.

Hehe, skal bli morro når lille bertelise følger i mammas fotspor da.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...