Gå til innhold

Sjalu eksdame

Gjest Du vet ikke hva du har før du har mistet det?

Anbefalte innlegg

Jeg opplevde for noen måneders siden et samlivsbrudd hvor eksdama mi ville ut av forholdet for hun hadde en på "vent". Da de ble sammen kort tid etterpå satt jeg tilbake med sårete følelser.

Da jeg tilfeldigvis møtte på min eks etter at jeg hadde blitt sammen med ei jente som både er penere og yngre enn henne ble hun helt krakilsk.

Jeg får meldinger i tide og utide og hun maser på at vi må møtes og at hun vil ha meg tilbake.

Jeg er fornøyd med det livet jeg har nå og kunne ikke tenke meg å gå tilbake til henne igjen.

Hva er det med dere jenter? Hvorfor reagerer dere på den måten når dere selv har valgt å gå?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/218693-sjalu-eksdame/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nå er du plutselig ikke den sårbare og lengtende mannen lenger som bare sitter og venter på henne. Hun har mistet taket på deg og det takler hun ikke. Når du i tillegg har funnet en mer atraktiv partner, så blir hun sjalu og vil ha deg tilbake. I alle fall en liten stund til hun har overtaket igjen.

Slutt å svar henne, hun blir antagelig enda villere en stund, men det er lite å bry seg med.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/218693-sjalu-eksdame/#findComment-1619679
Del på andre sider

Annonse

ShitDiddelyDo

Jeg har hatt jenter som har reagert på den måten. Først dumper de meg, og så tilter de ut av sine gode skinn fordi de hører at jeg har fått meg et ligg, møtt en ny jente, eller lignende, like etter bruddet.

Mitt inntrykk av denne typen jenter er at de foretrekker at vi sliter. De vil vi skal ha det vondt, grine, isolere oss inne mens tiden stopper opp, i stedet for å gå videre.

I vår smerte får de bekreftet egen betydning.

Men når vi går videre og ikke tar spesielt hardt på det, er det som et slag i mellomgulvet for dem, og de tilter.

Flertallet har heldigvis noe mer bakkekontakt enn som så.

For din del: Hold deg unna henne. Ikke svar på sms. Ta henne ikke tilbake, uansett hva du gjør, og ikke ha dårlig samvittighet fordi hun sliter.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/218693-sjalu-eksdame/#findComment-1619785
Del på andre sider

Den beste "hevnen" etter et brudd er å gå videre og ha et fint liv, vet du.

Hun innså vel plutselig at hun ikke var den eneste ene for deg, at hun ikke betydde alt alikevel, men at du kunne få andre kvinner om du ville. Og det var nok en bitter pille å svelge for henne.

Ikke svar på meldinger og henvendelser fra henne så gir hun forhåpentligvis opp snart.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/218693-sjalu-eksdame/#findComment-1619875
Del på andre sider

Ja, her må jeg bare si meg fullstendig enig med det flere har kommentert: Det går an å la være å generalisere!!

Jeg er jente, og har aldri oppført meg slik.

Men enten det er mann eller dame som bryter ut kan man nok lett oppdage:

1. Den nye partneren som var så spennende og morsom og festlig når de bare treftes innimellom (i skjul?) er kanskje like "treig" som eksen var når man bare tilbringer mer tid med vedkommende....

2. Man vet ikke hva man hadde før det er for sent.

3. Egen lykke er best, men andres ulykke er heller ikke å forakte.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/218693-sjalu-eksdame/#findComment-1620222
Del på andre sider

Takk for svar.

Det fortsetter å tikke inn meldinger og jeg har tidligere latt nye dama mi svare på noen av dem, hehe.

Tror nok det beste er å kutte kontakten helt og kose meg med nye dama mi.

Jeg hadde ikke til hensikt å generalisere at jenter er sånn og sånn. Det var uklokt av meg og det beklager jeg.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/218693-sjalu-eksdame/#findComment-1620535
Del på andre sider

Annonse

Gjest det_finnes_flere_former_for_psoriasis

Jeg må bare fortelle om en hendelse. En jeg kjenner var sammen med en gutt som ødela alt av god selvfølelse hos henne. Han gjorde minimalt for å skjerpe seg, og var skikkelig dritt og ville ikke ta nei for et nei. Til slutt var hun så nedkjørt at hun bare måtte dikte opp at hun hadde truffet en ny bare for å få ham til å slutte å ta kontakt med henne. Komplisert som slikt gjerne er- hun ble knust da han fant en ny ganske fort samtidig som hun forsøkte å lappe seg selv sammen etter år med trakkassering. Når selvrespekt er knust systematisk over år, gjøres det mye som ellers ikke ville ha blitt gjort selv om vi sa hun budre være glad for å være kvitt ham. Du kan jo tenke deg. Den fjotten derimot, frydet seg på toppen av det hele. Han tolket det til at hun angret og ville tilbake, og triumferte verre, han dret henne ut og fikk også den nye som jo ikke hadde anelse om hva som lå bak, til å svare på meldinger. Det er passe sykt sett i lys av at han hadde brutt henne helt ned og helst burde holdt seg unna det motsatte kjønn for resten av livet. Det er kanskje ikke sånn i ditt tilfelle, men moralen er at det kan ligge andre ting bak enn vi ofte liker å tro.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/218693-sjalu-eksdame/#findComment-1631438
Del på andre sider

Gjest mor hubro-o

Jeg må bare fortelle om en hendelse. En jeg kjenner var sammen med en gutt som ødela alt av god selvfølelse hos henne. Han gjorde minimalt for å skjerpe seg, og var skikkelig dritt og ville ikke ta nei for et nei. Til slutt var hun så nedkjørt at hun bare måtte dikte opp at hun hadde truffet en ny bare for å få ham til å slutte å ta kontakt med henne. Komplisert som slikt gjerne er- hun ble knust da han fant en ny ganske fort samtidig som hun forsøkte å lappe seg selv sammen etter år med trakkassering. Når selvrespekt er knust systematisk over år, gjøres det mye som ellers ikke ville ha blitt gjort selv om vi sa hun budre være glad for å være kvitt ham. Du kan jo tenke deg. Den fjotten derimot, frydet seg på toppen av det hele. Han tolket det til at hun angret og ville tilbake, og triumferte verre, han dret henne ut og fikk også den nye som jo ikke hadde anelse om hva som lå bak, til å svare på meldinger. Det er passe sykt sett i lys av at han hadde brutt henne helt ned og helst burde holdt seg unna det motsatte kjønn for resten av livet. Det er kanskje ikke sånn i ditt tilfelle, men moralen er at det kan ligge andre ting bak enn vi ofte liker å tro.

Det hadde hun bare godt av.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/218693-sjalu-eksdame/#findComment-1631453
Del på andre sider

Trist historie.

Jeg kjenner meg ikke igjen i den historien. Problemet mitt var vel at jeg var for snill og av den grunn ikke var like spennende lengre? Jeg vet ikke, men hun tok et valg som ikke inkluderte meg.

Når hun i ettertid "angrer" seg eller vil overbevise seg selv at hun fortsatt har hjertet mitt å hånden sin så valgte jeg i stedet å gå videre.

Hun har sendt meg et langt brev og det var rørende lesning. Jeg er glad i henne fortsatt, men tilliten er brutt for alltid.

Jeg har det veldig bra med hun jeg er sammen med nå, men sånn er det jo alltid når man er forelska.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/218693-sjalu-eksdame/#findComment-1632212
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...