Gå til innhold

Spooky . . finn bilde av huset ditt!!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor finner jeg den hen? *Grønn*

Gå på Google og søk etter google earth.

• Svar 59
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• flisa

8

• Gemini

4

• Reg@l

4

• Goliath

4

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Kanskje de ikke har kommet så langt?

Men slottet og stortinget burde da vært prioritert.

Eller kanskje nettopp ikke, pga terrorfaren?

Skrevet

Hvor finner jeg den hen? *Grønn*

Google Earth er et program du laster ned, med satelittbilder fra hele verden.

Har vært litt i media om det, fordi man nå frykter at det vil kunne misbrukes av terrorister... :-(

Skrevet

Fant huset mitt. Bilen er ikke hjemme, men jeg ser et par av nabobilene.

Drammensveien 1 er et livlig sted. Vi i kongefamilien liker å sole oss på taket i nettoen.

Skrevet

Eller kanskje nettopp ikke, pga terrorfaren?

hehe..

Jeg tror nok selv en mindre oppegående terrorist ville funnet frem uten "Norge i bilder". Sikkert vanskeligere å finne den nettsiden enn det er å finne Drammensveien 1. :)

Gjest Streker på veggen..!
Skrevet

Hmm.. hvorfor vil den ikke vise Oslo ? :P

Skrevet

Nei, dette ble bare grøt (i Oslo i allefall).

Jeg bor ikke i by, og det er temmelig grøtete her også.

Skrevet

Fant huset mitt. Bilen er ikke hjemme, men jeg ser et par av nabobilene.

Hmmm... Om bildet er fra nåtid, så spekulerer jeg på hvor det har blitt av all snøen som er her.

Skrevet

Huset mitt ligger ikke ute der ennå, men det gjør kjæresten sitt! :o)

Skrevet

Da er denne mye bedre:

http://earth.google.com/

Last ned "Get google earth" - free version, øverst til høyre i skjermbilde.

Jeg fant til og med solsengen jeg brukte ved svømmebasenget til en bekjent i Florida, som jeg besøkte i fjor....!

:-)

Skrevet

Hmmm... Om bildet er fra nåtid, så spekulerer jeg på hvor det har blitt av all snøen som er her.

Det er fra sent i sommer.

Gjest google earth
Skrevet

Nei, dette ble bare grøt (i Oslo i allefall).

Det gjør det på Google også, ser det ligger et tåkelag over Oslo, så de har garantert tatt ut Norge derifra

Skrevet

Jeg bor ikke i by, og det er temmelig grøtete her også.

Ja, og nå har jeg prøvd hjemkommunen min (langt unna by), og der er det også bare grøt.

Skrevet

hehe..

Jeg tror nok selv en mindre oppegående terrorist ville funnet frem uten "Norge i bilder". Sikkert vanskeligere å finne den nettsiden enn det er å finne Drammensveien 1. :)

Jeg tenkte vel ikke på den nettsiden spesielt, men på Google Earth (som jeg antar er kilden til den norske siden).

Og selvsagt vil terrorister og andre kriminelle finne fram til det de ønsker uansett, men det er vel noe med hvor mye man skal servere rett i fanget på de som ikke bare har gode intensjoner.

Skrevet

Og hva er spooky med dette?

Google Earthen viste satelittbilder så nærme og klare at jeg til og med kunne lese reg nr på bilen min som sto parkert på gården...

jeg syns det er så moro jeg! :)

Skrevet

Morsomt, ja! Og ganske god bildekvalitet.

Men særlig spooky er det ikke - du har vel hørt om både fly og fotografi før? ;oP

Jeg syns det er moro - SÅNN SPOOKY - moro-spooky :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...