Gå til innhold

Nytt hatobjekt: Brøytebiler!

Anbefalte innlegg

Gjest Ulvinnen Lurulf
Skrevet

Det er klart du hadde det.

Selvsagt, jeg ville bare ha puttet deg i dusjen etter at du hadde måkt ferdig, så ville du blitt så fristende, så ;-)

• Svar 126
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• mariaflyfly

15

• ShitDiddelyDo

12

• Gyda

8

• Goliath

5

ShitDiddelyDo
Skrevet

Selvsagt, jeg ville bare ha puttet deg i dusjen etter at du hadde måkt ferdig, så ville du blitt så fristende, så ;-)

Det er utrolig hva en dusj og en barberhøvel kan gjøre av underverker.

Skrevet

Samme her. Det var absolutt en slik morgen vi ikke vil ha.

Mannen min (som tok snømåkinga i dag) starta kl seks, og var ferdig ti over sju. Brøytekantene (vi har to) var bare megasvære, og drittunge å få bort i dag. Et slit uten like!

(Vi har en ganske stor gårdsplass som ryddes i tillegg, da.)

Gjest Ulvinnen Lurulf
Skrevet

Det er utrolig hva en dusj og en barberhøvel kan gjøre av underverker.

Jeg har barberhøvel også, så den lar jeg deg selvsagt låne, ingen problemer!

Gjest studentmamma
Skrevet

Jeg slipper hele problemet, for jeg bor i Bergen.

Skrevet

Jeg har fri i dag, og det er behagelig når jeg ser ut vinduet. Det spas biles, det graves, vaktmesteren har mye å gjøre, bilene kjører seg fast, spinner, sjåførene krangler med hverandre og på toppen av det hele frykter de fugleinfluensaen. Det tar av.

Jeg derimot, jeg sto opp tidlig etter en god natts søvn, fikk meg en velfortjent frokost, har trent så bra de siste par ukene at jeg i dag tar meg en velfortjent fridag mens jeg koser med med langrenn, skiskyting og flere hockeykamper på tv og en live i Askerhallen, mens jeg dytter inn en snus og forsøker å ro i land noen kroner på oddsen.

Så selv om været faen ikke ser ut, er jeg ved godt mot. Jeg og Tom Waits.

Ikke er jeg våt som du heller. :)

Åh! Du får en nydelig dag, virker det som. Kos deg med sport og Tom Waits - han er stor.

Gjest Ulvinnen Lurulf
Skrevet

Samme her. Det var absolutt en slik morgen vi ikke vil ha.

Mannen min (som tok snømåkinga i dag) starta kl seks, og var ferdig ti over sju. Brøytekantene (vi har to) var bare megasvære, og drittunge å få bort i dag. Et slit uten like!

(Vi har en ganske stor gårdsplass som ryddes i tillegg, da.)

Du har jo sett gårdsplassen min på bilder...

Den hadde sin andel av snøen, men jeg kunne ikke legge skylden på brøytebilen der, så jeg bare droppet det i trådstarten.

Enkelte ting er best å fortrenge så raskt som mulig :(

(Helt til i kveld, da blir det på'an igjen)

Skrevet

Her er det skikkelig vårstemning. Bittelitt snø på markene og sola skinner :-)

Imorgen reiser vi til nedover til snøen....

ShitDiddelyDo
Skrevet

Jeg slipper hele problemet, for jeg bor i Bergen.

Det er sånne innlegg som får selv den mest ihugga snøhater til å fatte mot.

Som du skriver kunne det vært verre.

Skrevet

Jeg har fri i dag, og det er behagelig når jeg ser ut vinduet. Det spas biles, det graves, vaktmesteren har mye å gjøre, bilene kjører seg fast, spinner, sjåførene krangler med hverandre og på toppen av det hele frykter de fugleinfluensaen. Det tar av.

Jeg derimot, jeg sto opp tidlig etter en god natts søvn, fikk meg en velfortjent frokost, har trent så bra de siste par ukene at jeg i dag tar meg en velfortjent fridag mens jeg koser med med langrenn, skiskyting og flere hockeykamper på tv og en live i Askerhallen, mens jeg dytter inn en snus og forsøker å ro i land noen kroner på oddsen.

Så selv om været faen ikke ser ut, er jeg ved godt mot. Jeg og Tom Waits.

Ikke er jeg våt som du heller. :)

Jeg gjorde som deg og stod tidlig opp (tidligere enn vanlig), men måtte dra på jobben - i motsetning til deg.

Heldigvis står bilen i garasje, og brøytebilene hadde enda ikke måkt veien utenfor oppkjørselen - så det var null problem.

Ikke hadde trafikken kommet i gang heller, så det var en fryd å kjøre på snødekte veier til jobben (i Oslo).

Men jeg tror jeg skal satse på å dra tidlig hjem fra jobb også. For det blir nok kaos når rushen begynner i ettermiddag også. Det skal fremdeles komme 6-8 cm sne i løpet av dagen, så det blir neppe bedre etterhvert.....

Du er heldig som kan holde deg inne i dag:-)

Mulig jeg dropper treningsøkta i kveld jeg også.....

ShitDiddelyDo
Skrevet

Åh! Du får en nydelig dag, virker det som. Kos deg med sport og Tom Waits - han er stor.

Ja, det er han. Og visst faen skal jeg kose meg. :)

Skrevet

Jeg synes vi bare skal sette bilen midt i gata, så kan brøytebilen ta den. I mens går vi inn og pakker hver vår koffert, bestiller en taxi og kjører til nærmeste flyplass, kaster oss på første og beste fly til et eller annet sted hvor det ikke daler ned noe som helst som kan ligne det forbanna, føkkings hvite dritten som nå kommer...:-(

(men ellers så er jeg litt blid da..:-)

Det er bare å komme hit til Nordvestlandet. Her er det skikkelig vårstemning, snøfrie og tørre veier, fuglekvitter og solskinn :-)

Skrevet

he,he,der tar du nok feil!

Snøen var fjernet før jeg logget meg på dol, her i huset ringer vekkerklokka 06:00.

Hvordan tror du ellers at jeg visste hvor høyt snøen nådde og hvor tung den var?

Det snør fortsatt, så jeg regner med at brøytebilen (hat,hat) kommer til å lage en like høy kant til jeg skal jhem i gjen.

Så nå lurer jeg på hvor jeg skal sette fra meg bilen så jeg klarer å rydde vei for den.

Pessimist, jeg? ja, i dag er jeg det, jeg har sett på sidene til metrologisk institutt som varsler fortsatt mye nedbør!

"Så nå lurer jeg på hvor jeg skal sette fra meg bilen så jeg klarer å rydde vei for den."

Det ville ha vært det store problemet for meg også. Men i dag skal mannen min heldigvis hjem et par timer før meg, og da har han nok fått fjerna brøytekanter og annen snø til jeg kommer.

*sukk* Han er god å ha - på veldig mange måter ... :o)

Skrevet

Dere burde aldri reise.

Og jeg har fått en del rapporter om været, ja ... ;-)

Skrevet

Du har jo sett gårdsplassen min på bilder...

Den hadde sin andel av snøen, men jeg kunne ikke legge skylden på brøytebilen der, så jeg bare droppet det i trådstarten.

Enkelte ting er best å fortrenge så raskt som mulig :(

(Helt til i kveld, da blir det på'an igjen)

Ja, jeg har sett gårdsplassen din, og den er ikke akkurat liten. Men en du alene hjemme siden du må ta "hele støyten", eller?

Gjest Ulvinnen Lurulf
Skrevet

Velkommen til disse områder, bare si i fra om du får lyst til å studere brøytekantene mine med egne øyne!

Gjest Ulvinnen Lurulf
Skrevet

Ja, jeg har sett gårdsplassen din, og den er ikke akkurat liten. Men en du alene hjemme siden du må ta "hele støyten", eller?

Siden jeg er en hemmelighetsfull person, så skal du få svaret på det på mail :)

Gjest Ulvinnen Lurulf
Skrevet

Det er bare å komme hit til Nordvestlandet. Her er det skikkelig vårstemning, snøfrie og tørre veier, fuglekvitter og solskinn :-)

Du skulle jo reise hitover, var det ikke sånn?

Kan jeg få reise til dere og låne huset ditt så lenge?

hare1365380455
Skrevet

*trøste*

Her er det ganske vår ute, og på kjøkkenbordet er det snøklokker. Hadde det kommet snø her nå hadde jeg blitt overrasket!

Skrevet

Det er i hvert fall ikke gjort i en håndvending når det første du gjør etter å oppdage faenskapet, er å løpe inn på dol og skrive om det her. :)

*knegg*

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...