Gå til innhold

Nytt hatobjekt: Brøytebiler!

Anbefalte innlegg

Gjest Ulvinnen Lurulf
Skrevet

Du får endre nick: Hemmelighetsfulle Lurulf....;)

Eller bedre: "Ulvinnen Mystisk"

• Svar 126
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• mariaflyfly

15

• ShitDiddelyDo

12

• Gyda

8

• Goliath

5

Skrevet

Kjenner meg igjen i dette!!!

Jeg bor på en ganske liten plas, så jeg har ringt til kommunen hver gang dette har skjedd og klaget. Det har medført at det skjer sjeldnere og sjeldnere - men det skjer fremdeles.

Om du bor i Oslo er det sikkert ikke så lett, men jeg hadde nok sagt i fra. Hvis ingen sier i fra vil de jo bare fortsette på samme måte.

hare1365380455
Skrevet

Eller bedre: "Ulvinnen Mystisk"

Det var stilig!

Gjest Ulvinnen Lurulf
Skrevet

Kjenner meg igjen i dette!!!

Jeg bor på en ganske liten plas, så jeg har ringt til kommunen hver gang dette har skjedd og klaget. Det har medført at det skjer sjeldnere og sjeldnere - men det skjer fremdeles.

Om du bor i Oslo er det sikkert ikke så lett, men jeg hadde nok sagt i fra. Hvis ingen sier i fra vil de jo bare fortsette på samme måte.

Det har jeg faktisk ikke tenkt på, at det er mulig å klage på brøytebilene.

Det er jammen forsøket verdt!

Gjest mirakel*2
Skrevet

Jeg husker for noen år siden da jeg ventet på T-banen en snefylt morgen.

Vi fikk (etter lang tid)beskjed om at T-banen var midlertidig innstilt, og det ble satt opp busser.

Etter å ha ventet enda lenger på første bussen, så kjørte den rett forbi når den kom, fordi den allerede var overfylt.

Vi stod der da kalde og våte i sneværet, og så bakenden av bussen forsvinne - og på den bakenden så stod det i store bokstaver "VÆR INTELLIGENT - REIS KOLLEKTIVT".

Har aldri følt meg mindre intelligent enn akkurat da....

Så nå reiser jeg kollektivt så lite som absolutt mulig.

"Vi stod der da kalde og våte i sneværet, og så bakenden av bussen forsvinne - og på den bakenden så stod det i store bokstaver "VÆR INTELLIGENT - REIS KOLLEKTIVT"."

lol

Skrevet

Samferdselsetaten har utrolig mange slike henvendelser for tiden, hvorav de fleste naturlig nok går i søppelet (eller "tas til etterretning", som det heter). Jeg lurer litt på om folk tror at brøytemannskapene skal gå ut og måke ren alle innkjørslene etc. de brøyter forbi?

"............................................"

Gjest Ulvinnen Lurulf
Skrevet

Samferdselsetaten har utrolig mange slike henvendelser for tiden, hvorav de fleste naturlig nok går i søppelet (eller "tas til etterretning", som det heter). Jeg lurer litt på om folk tror at brøytemannskapene skal gå ut og måke ren alle innkjørslene etc. de brøyter forbi?

"............................................"

Det første kritiske innlegget måtte selvsagt komme fra deg :-)

Det var medfølelse jeg trengte nå, forstod du ikke det?

En av grunnene til at brøytekanten ble så vanvittig svær, skyldtes at brøyebilen ikke bare fjernet den nye snøen, den benyttet anledningen til å barbere veikantene også. Det kunne brøytebilen godt ha gjordt en av de dagene det ikke snødde tidligere, så vi slapp å få det dobbelt opp!

Skrevet

Det første kritiske innlegget måtte selvsagt komme fra deg :-)

Det var medfølelse jeg trengte nå, forstod du ikke det?

En av grunnene til at brøytekanten ble så vanvittig svær, skyldtes at brøyebilen ikke bare fjernet den nye snøen, den benyttet anledningen til å barbere veikantene også. Det kunne brøytebilen godt ha gjordt en av de dagene det ikke snødde tidligere, så vi slapp å få det dobbelt opp!

Ja, du får min medfølelse - sorry :-)

Jeg synes selvfølgelig det er et hat selv, når jeg må ut med spade og spett for å komme frem til postkassen :-)

".............................................."

ShitDiddelyDo
Skrevet

Kanskje hun sitter ute i snøfonna med en bærbar pc på fanget?

Typisk doldamer. :)

Gjest Ulvinnen Lurulf
Skrevet

Ja, du får min medfølelse - sorry :-)

Jeg synes selvfølgelig det er et hat selv, når jeg må ut med spade og spett for å komme frem til postkassen :-)

"Ja, du får min medfølelse - sorry :-)"

Takk skal du ha, jeg visste nok at du er god på bunnen :-)

Skrevet

Her kjører det sånn traktor med snøfreser... Skjønner at det ikke er så enkelt der hvor det er oppkjørsler på begge sier av veien, men på andre siden av veien for vår gårdsplass er det bare ei grøft! Så hvorfor han UTEN unntak freser ALL snøen inn på gårdsplassen vår, istedenfor i grøfta, det er meg en gåte...

Men så klart, det er sikkert slitsomt å vri på den spaken som snur "freser'n".....

Skrevet

Jeg husker for noen år siden da jeg ventet på T-banen en snefylt morgen.

Vi fikk (etter lang tid)beskjed om at T-banen var midlertidig innstilt, og det ble satt opp busser.

Etter å ha ventet enda lenger på første bussen, så kjørte den rett forbi når den kom, fordi den allerede var overfylt.

Vi stod der da kalde og våte i sneværet, og så bakenden av bussen forsvinne - og på den bakenden så stod det i store bokstaver "VÆR INTELLIGENT - REIS KOLLEKTIVT".

Har aldri følt meg mindre intelligent enn akkurat da....

Så nå reiser jeg kollektivt så lite som absolutt mulig.

*lol*

Jeg deler din oppfatning. Dessverre har jeg ingen parkeringsplass i sentrum, der jeg jober, ergo er jeg avhengig av å føle meg som sild i ei tønne to ganger daglig. :(

Skrevet

*lol*

Jeg deler din oppfatning. Dessverre har jeg ingen parkeringsplass i sentrum, der jeg jober, ergo er jeg avhengig av å føle meg som sild i ei tønne to ganger daglig. :(

Vi har heldigvis gode parkeringsplasser her jeg jobber, og de som brøyter her (privat selskap) gjør en kjempejobb!

Alltid nymåkt før vi kommer på jobb, uansett hvor mye det har snedd om natten.

Men så er vi krevende kunder med gode avtaler også:-)

Gjest Ulvinnen Lurulf
Skrevet

Her kjører det sånn traktor med snøfreser... Skjønner at det ikke er så enkelt der hvor det er oppkjørsler på begge sier av veien, men på andre siden av veien for vår gårdsplass er det bare ei grøft! Så hvorfor han UTEN unntak freser ALL snøen inn på gårdsplassen vår, istedenfor i grøfta, det er meg en gåte...

Men så klart, det er sikkert slitsomt å vri på den spaken som snur "freser'n".....

I det tilfellet der, tror jeg at jeg hadde kommet med en liten anmodning om at han kunne sende snøen til motsatt kant!

Gjest Ulvinnen Lurulf
Skrevet

Ukens idiotinnlegg.

Takk :-)

Jeg skal putte det i samlingen min over kåringer.

Fra før har jeg månedens beste kommentar.

Skrevet

Kunne likt å sett at du kjørte brøytebil.

Takk de heller for at de i det heletatt gidder å brøyte før man står opp.

Ooooh, jeg må måke!

Ååååh, jeg som er så lat, hva skal jeg gjøre!?!?

Skrevet

Ukens idiotinnlegg.

Hvis det var det, så overgikk du det nettopp.

Skrevet

Her har ikke brøytebilen vært enda engang, så her er det et helvete å kjøre.

Men klokken 02.12 i natt begynte de å brøytte utenfor soveromsvinduet mitt, traktor med freser på! Jippi.

Og idag morres så det ikke ut som de hadde brøytet en eneste centimeter...

Skrevet

Hvis det var det, så overgikk du det nettopp.

...og hvordan mener du en kan brøyte uten at det blir brøytekanter?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...