Gå til innhold

Nytt hatobjekt: Brøytebiler!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skriver under på dette hatet - og i tillegg kan jeg legge til at det endre verre når du må stå opp kl 6.30 for å rekke å fjerne den før alle barnehageforeldrene kommer med bilene sine og skal inn på plassen...

Hmmm... Det der var en praksis barnehagen "vår" aldri har hørt om...

• Svar 126
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• mariaflyfly

15

• ShitDiddelyDo

12

• Gyda

8

• Goliath

5

Gjest Persille
Skrevet

Hmmm... Det der var en praksis barnehagen "vår" aldri har hørt om...

Vel, jeg synes ikke jeg kan gjøre annet...

Og i går ryddet jeg hele plassen, nøye og pent så det skulle bli plass til alle sammen - men synes det nå??

Det var i tillegg til at jeg måtte fjerne kantene som brøytebilen hadde lagt igjen mange dager på rad...

Drittvær...

Skrevet

HALLO! Makan til urimelig krav!

Ærlig talt, jeg skjønner at du syns det er slitsomt med barnevogn opp og ned den trappa, men du kan da ikke forvente at barnehagepersonalet skal fjerne den vel??? Nei, er det så plagsomt får dere enten henvende dere til kommune/eier, eller spleise på noen som kan komme å måke det vekk for dere.

Hos oss måker vi en sti såpass at folk kommer seg nogenlunde ned trappa. Vogna kan de sette igjen utenfor porten så lenge.

Hallo sjøl. Trappa er inne på deres eiendom, og nødvendig å forsere for å komme til døra. Så så innmari urimelig synes jeg faktisk ikke jeg er.

Skrevet

HALLO! Makan til urimelig krav!

Ærlig talt, jeg skjønner at du syns det er slitsomt med barnevogn opp og ned den trappa, men du kan da ikke forvente at barnehagepersonalet skal fjerne den vel??? Nei, er det så plagsomt får dere enten henvende dere til kommune/eier, eller spleise på noen som kan komme å måke det vekk for dere.

Hos oss måker vi en sti såpass at folk kommer seg nogenlunde ned trappa. Vogna kan de sette igjen utenfor porten så lenge.

Forresten er styrer den samme personen som eier, det er snakk om en privat familiebarnehage. (Det kunne ikke du vite utfra mitt ene innlegg, men mange her inne gjør det. :-)

Eier bor ikke lenger i huset sitt, og driter dermed i hvordan huset stelles. Ingen måker hagen heller, så ungene er som oftest inne fordi det er "for mye snø ute".

• 2 uker senere...
Gjest barnehagedama
Skrevet

Forresten er styrer den samme personen som eier, det er snakk om en privat familiebarnehage. (Det kunne ikke du vite utfra mitt ene innlegg, men mange her inne gjør det. :-)

Eier bor ikke lenger i huset sitt, og driter dermed i hvordan huset stelles. Ingen måker hagen heller, så ungene er som oftest inne fordi det er "for mye snø ute".

beklager sent svar.

Høres ut som et generelt dårlig vedlikeholdt sted, hvordan er det med kvaliteten på opplegget ellers..? Innedager pga late ansatte har jeg ikke noe til overs for! :|

Det jeg mente i forhold til måkingen var at det burde holde at det var måket en gangbar sti fra port til dør.

Å "kreve" at det skal være fremkommelig for barnevogner, syns jeg er drøyt, vi har tross alt mange andre ting å henge fingrene i..

Skrevet

beklager sent svar.

Høres ut som et generelt dårlig vedlikeholdt sted, hvordan er det med kvaliteten på opplegget ellers..? Innedager pga late ansatte har jeg ikke noe til overs for! :|

Det jeg mente i forhold til måkingen var at det burde holde at det var måket en gangbar sti fra port til dør.

Å "kreve" at det skal være fremkommelig for barnevogner, syns jeg er drøyt, vi har tross alt mange andre ting å henge fingrene i..

"Det jeg mente i forhold til måkingen var at det burde holde at det var måket en gangbar sti fra port til dør."

Ja, det mener jeg også. Men det er det aldri. Det er å vasse i snø til knærne.

Å "kreve" at det skal være fremkommelig for barnevogner, syns jeg er drøyt, vi har tross alt mange andre ting å henge fingrene i.."

Er det ufremkommelig for meg så er det også ufremkommelig for de ansatte, de må tross alt også bakse med vognene. Og når de ikke måker betyr det at vognene ikke blir plassert under tak slik det er krav om, og ungene får ikke vært ute fordi det er for mye snø.

_Jeg_ mener dette er vanvittig, og synes ikke det er å være kravstor.

Gjest barnehagedama
Skrevet

"Det jeg mente i forhold til måkingen var at det burde holde at det var måket en gangbar sti fra port til dør."

Ja, det mener jeg også. Men det er det aldri. Det er å vasse i snø til knærne.

Å "kreve" at det skal være fremkommelig for barnevogner, syns jeg er drøyt, vi har tross alt mange andre ting å henge fingrene i.."

Er det ufremkommelig for meg så er det også ufremkommelig for de ansatte, de må tross alt også bakse med vognene. Og når de ikke måker betyr det at vognene ikke blir plassert under tak slik det er krav om, og ungene får ikke vært ute fordi det er for mye snø.

_Jeg_ mener dette er vanvittig, og synes ikke det er å være kravstor.

Jeg skal ikke lage noen stor diskusjon ut av dette, men jeg mener generelt at snømåking på en arbeidsplass må være andres ansvar enn de ansatte. Hva med en vaktmester?

(Jeg skjønner at dette er en liten bhg. med få ansatte, så det er sikkert ikke så lett å få til. Men dersom akkurat dette er et stort problem hos dere, tror jeg heller at jeg hadde tatt det opp med styrer først (for å høre om de kan måke en liten sti på morgenen), så i FAU - for å høre hva "vi foreldrene kan gjøre for å lette situasjonen". Betale noen til å måke? Måke selv på dugnad?? Aner ikke jeg. Er sikkert mange muligheter om man legger hodene i bløt og er åpne og kreative... Hvis det er et så stort problem, er det sikkert mange som heller er villige til å spleise på å få noen til å måke ordentlig hver morgen.)

Jeg vet ikke hvor du har hørt at det er krav om at vognene skal stå under tak, det har jeg aldri hørt om før?

Hos oss måkes det en sti bred nok til å komme seg tørrskodd fra port til dør - og litt rundtomkring på uteplassen (i utetiden). Ingen spesiell måking til vogner. Ikke har vi tak heller (selv om det hadde vært veldig praktisk).

Måkingen tar tidligvaktene seg av. MEN, dette er avhengig av at de har tid. Ved sykdom i personalgruppen blir ikke dette prioritert. Vi måker heller ikke en bred allè med plass til vogner, det tar for mye tid og krefter - som vi skal bruke til andre ting - og det hører heller ikke under våre arbeidsoppgaver. Måkingen er kun på velvillig/serviceminded basis. Så får heller noen mene at den servicen burde strekke seg til tredobbelt så bred rast slik at noen få kan få frem vognen.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...