Gå til innhold

Få et barn til å gå ...

Anbefalte innlegg

Gjest hallow :o/
Skrevet

På vår skole har vi følgegrupper (en foreldre og 4-5 barn) for de som går i 1. klasse. I dag ringte pappa'n som har fulgt i dag og sier at min datter nekter å gå, setter seg ned i snøen, hun hører ikke på når han snakker til henne, er rett og slett vanskelig. Hun bruker så lang tid og krever så mye at han ikke får passet på de andre som da er langt foran. De har problemer med å rekke skolen noen ganger. Pokker ta! Det er noe hele tiden. Han ville ha råd for hva han skal gjøre for å få henne til å gå. Jeg skal snakke med henne, men ser ikke den helt store gevinsten med det. Hvilke tips har dere. Jeg har allerede en avtale med henne om at hvis hun går de tre dagene som jeg jobber så kjører jeg henne til skolen de to andre dagene. Det er liksom agnet for å gå de andre dagene. Hun er ikke spesielt glad i å gå. Skal jeg ta henne ut av gruppen og kjøre henne hver dag ? Det er veldig dumt for da blir det på en måte at "hun vinner", men samtidig kan jeg ikke tillate at hun ødelegger for de andre i gruppa og gjør det vanskelig for den som følger å passe på de andre. Akkurat i dag var det 30 cm nysnø også så det var tungt å gå og det liker hun ikke.

Er det ikke det ene så er det det andre. Gode råd noen ????

Skrevet

Hva med å gjøre det omvendt? Hvis hun ikke er villig til å gå de tre dagene du jobber så blir hun heller ikke kjørt de to siste dagene.

Gjest hallow :o/
Skrevet

Hva med å gjøre det omvendt? Hvis hun ikke er villig til å gå de tre dagene du jobber så blir hun heller ikke kjørt de to siste dagene.

I og for seg et godt forslag, men når hun legger seg ned i snøen og nekter å gå så blir det et problem for de som følger og de hun går sammen med. Hvis hun må gå alle dagene har de problemer fem dager i stedet for tre.

Jeg lurer på om jeg må følge henne selv en periode, men da kommer jeg for sent på jobb. For henne vil det også bli en bonus hvis jeg følger for det synes hun er topp. Da "vinner" hun litt på det også. Ikke lett!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...