favn Skrevet 16. februar 2006 Skrevet 16. februar 2006 Jeg skal la være å slå vitser om hønsehjerner selv om det frister. Kan ikke folk bare la være å mate fugler hvis de er redde for sykdommer? http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=160862 0 Siter
morsan Skrevet 16. februar 2006 Skrevet 16. februar 2006 Ja, det burde jo være et enkelt valg. Utrolig at folk ringer offentlige instanser for hva-det-skal-være. Jeg har vurdert om vi bør foreta endringer i småfuglmatingen hjemme, men det er kun fordi fuglebrettet henger i et tre på plena, og de fuglene som kommer dit risikerer da å bæsje på plena hvor vi kan risikere å gå! Spørsmålet er: Skal jeg kutte ut matingen helt, eller prøve å finne et annet sted å henge brettet, hvor det ikke er aktuelt å gå under. Men jeg nøyer meg med å tenke på dette for meg selv - jeg har ikke følt det påtvunget å ringe myndighetene for at de skal bestemme dette for meg! ;-) 0 Siter
favn Skrevet 16. februar 2006 Forfatter Skrevet 16. februar 2006 Ja, det burde jo være et enkelt valg. Utrolig at folk ringer offentlige instanser for hva-det-skal-være. Jeg har vurdert om vi bør foreta endringer i småfuglmatingen hjemme, men det er kun fordi fuglebrettet henger i et tre på plena, og de fuglene som kommer dit risikerer da å bæsje på plena hvor vi kan risikere å gå! Spørsmålet er: Skal jeg kutte ut matingen helt, eller prøve å finne et annet sted å henge brettet, hvor det ikke er aktuelt å gå under. Men jeg nøyer meg med å tenke på dette for meg selv - jeg har ikke følt det påtvunget å ringe myndighetene for at de skal bestemme dette for meg! ;-) Som om en eller annen telefonsvarer ved Mattilsynet aner om den eller den fuglen er syk eller frisk: 'Ja, _den_ kan du mate, men ikke _den_!' 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.