Gå til innhold

Hvis deres barn

Anbefalte innlegg

Gjest Sint mamma
Skrevet

på 10 år hadde blitt kalt for " jævla fitte, stygge feite .........", gang etter gang på mobil og msn av et annet barn på samme alder,hva hadde dere gjort?foreldre og lærer er kontaktet uten at det hjalp...

Skrevet

Vridd om nakken på drittunga som gjorde det!

Nothing more, nothing less.

Skrevet

Jeg hadde tatt en prat med snørrungen, og forklart et og annet i klartekst.

Gjest lysrøret
Skrevet

Hvorfor ikke starte med å bytte telefonnummer?

Vet ikke om noe annet som kan hjelpe så lenge du har snakket med barnets foreldre.

Skrevet

Rektor - eller høyere opp i utdanningssystemet.. Det må settes fokus på sånt på skolen - og de barna som gjør sånt, må straffes - så det merkes! Lykke til og stå på krava!!!!

Skrevet

Her er det helt vanlige skjellsord uti gata, jeg har forbudt minstemann og si dem videre til andre og sagt at det er ting man rett og slett ikke sier.

Men jeg gjør ingenting med det i forhold til ungene. Det er slik mange snakker. Det er en kjennsgjerning at banneord blir mer og mer ord som går på sex og kjønn og ikke gud og djevelen som det var før.

fei1365380229
Skrevet

Jeg ville ikke godtatt det. Vi satt og så på Terkel i knipe med ungene her om dagen og jeg skjønner hvor alle disse grusomme ordene kommer fra for å si det sånn. På filmen var det forsåvidt litt morsomt, men jeg syns ikke det er morsomt når storebror på 11 år kaller lillesøster på 8 år for fitte og hore.

Jeg tror ikke de forstår helt eller tenker over hva det egentlig betyr så jeg er litt "slem" og legger ut i det vide og brede, gjerne med kompiser til stede og da blir han kjempeflau.

På barna mine sin skole er det å sende sånne meldinger på mobilen som du snakker om klassifisert som mobbing og jeg skjønner ikke hvorfor klassestyrer og foreldrene ikke gidder å bry seg om det.

Hva du kan gjøre kommer vel an på hvorfor sønnen din får disse meldingene, er han ikke venner med disse som sender disse meldingene, er det mobbing, tull eller hva? Hvis det er tull så ville jeg tatt det opp direkte med ungene, hvis det er mobbing så MÅ klassestyrer/rektor på banen, og gjøre noe med det også.

Gjest blomsterløk
Skrevet

Her er det helt vanlige skjellsord uti gata, jeg har forbudt minstemann og si dem videre til andre og sagt at det er ting man rett og slett ikke sier.

Men jeg gjør ingenting med det i forhold til ungene. Det er slik mange snakker. Det er en kjennsgjerning at banneord blir mer og mer ord som går på sex og kjønn og ikke gud og djevelen som det var før.

Datteren min på 15, sier at det er helt vanlig å bli kalt for hore på skolen. Iallefall hvis du har gjort leksa di og gjør det bra på skolen.

Og det verste av allt, de ser ikke på det som skjellsord en gang.

Skrevet

Datteren min på 15, sier at det er helt vanlig å bli kalt for hore på skolen. Iallefall hvis du har gjort leksa di og gjør det bra på skolen.

Og det verste av allt, de ser ikke på det som skjellsord en gang.

Gå og pul mora di og mora di er ei hore er standarduttrykk i bakgården her for 10-åringene.

Ikke akkurat den ordbruken vi er vant med nei

Gjest blomsterløk
Skrevet

Gå og pul mora di og mora di er ei hore er standarduttrykk i bakgården her for 10-åringene.

Ikke akkurat den ordbruken vi er vant med nei

Nei, får helt bakoversveis noen ganger når jeg hører ungenes tale til hverandre.

Merkelig hvordan det er blitt!

:-/

Skrevet

Huff, så leit for ungen din:( Noen barn kan jammen meg være slemme! Huff...

En ting er at slike ord er "vanlige" blandt barn nå om dagen (leste jeg her på trpden), og det tror jeg på.

Men dette må det ordnes opp i. Mobbing pr mobil kan IKKE aksepteres. Jeg blir så sinnsykt sint og lei meg når jeg leser om slikt...

Skrevet

Jeg ville tatt det opp med rektor, og bedt henne/ham gjøre noe med saken både generelt og spesifikt denne.

Dersom ikke skolen/rektor eller foreldrene tar dette virkelig på alvor, ville jeg levert en politianmeldelse. Dermed få hjelp av politiet til å forstå hvor alvorlig dette er. Telefonterror (også pr sms) er faktisk ulovlig.

Alternativt kan du sende et brev til foreldrene (kanskje med kopi til skolen) der du forteller at du kommer til å politianmelde saken dersom det skjer så mye som 1 gang til.

Jeg vet at politianmeldelse har skjedd i flere saker som dette, og at noen ganger er det dette som skal til.

Det beste ville selvsagt vært om skolen innkalte foreldre til et større møte om dette problemet på generell basis, og der man ble enige om null-toleranse og politianmeldelse i slike saker.

Gjest Flystripa
Skrevet

Sendt ei melding til denne ungen fra min mobil.

Der har det gått TYDELIG frem at anmeldelse er neste trekk, om ikke trakasseringsmeldingene opphørte.

Skrevet

Hvis man kan politianmelde 10-åringer så hadde jeg gitt snørrvalpen beskjed om at dersom dette forekom en eneste gang til så ville h*n få en anmerkning hos politiet... Og gjort det! For å være grei kan du jo gi beskjed om det til foreldrene til krypet også.

Skrevet

Jeg ville ikke godtatt det. Vi satt og så på Terkel i knipe med ungene her om dagen og jeg skjønner hvor alle disse grusomme ordene kommer fra for å si det sånn. På filmen var det forsåvidt litt morsomt, men jeg syns ikke det er morsomt når storebror på 11 år kaller lillesøster på 8 år for fitte og hore.

Jeg tror ikke de forstår helt eller tenker over hva det egentlig betyr så jeg er litt "slem" og legger ut i det vide og brede, gjerne med kompiser til stede og da blir han kjempeflau.

På barna mine sin skole er det å sende sånne meldinger på mobilen som du snakker om klassifisert som mobbing og jeg skjønner ikke hvorfor klassestyrer og foreldrene ikke gidder å bry seg om det.

Hva du kan gjøre kommer vel an på hvorfor sønnen din får disse meldingene, er han ikke venner med disse som sender disse meldingene, er det mobbing, tull eller hva? Hvis det er tull så ville jeg tatt det opp direkte med ungene, hvis det er mobbing så MÅ klassestyrer/rektor på banen, og gjøre noe med det også.

Terkel i knipe filmen reagerte jeg også på.

aldri vært borti så stygg prat på film som denne filmen!

Skrevet

Nei, får helt bakoversveis noen ganger når jeg hører ungenes tale til hverandre.

Merkelig hvordan det er blitt!

:-/

Heldigvis ikke blitt sånn her.

jobber i skole og hører litt av hvert men ikke sånne skjellsord som dette.

Skrevet

Uakseptabelt og ulovlig er det.

Jeg er enig med flere her som sier politianmeldelse. Om du ikke kan anmelde drittungen så kan vel foreldrene stilles til ansvar for hva ungen gjør - de har jo tross alt utstyrt han/henne med mobil?

Forresten - jeg hadde IKKE godtatt at skolen ikke tar action, så der hadde jeg ikke gitt meg. Jeg ville gått kraftig på lærer, rektor, skolekontoret etc. Heslt skriftlig, og forlangt skriftlige svar, og jeg ville sendt kopier både hit og dit.

(OK så er jeg nådeløs når mitt barn blir sjikanert/truet/mobbet)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...