Gå til innhold

H&M katalogen 2006!

Anbefalte innlegg

Gjest Thekla84
Skrevet

Jeg har tenkt å bestille klær gjennom hennes og mauritz katalogen 2006. Til vanlig bruker jeg størrelse 38 i det meste, men er det slik at det er andre størrelser i katalogen? Hvilken størrelse bør jeg bestille når jeg til vanlig bruker 38? Takknemmelig for alle svar ;)

Skrevet

Størrelsene er vel de samme i katalogen som i butikken. Har ikke merket noe forskjell jeg ihvertfall.

Skrevet

Jeg har ikke opplevd at det er noen forskjell mellom katalogstørrelsene og de som finnes i H&M-butikkene. Generelt er vel H&M romsligere enn mange andre, etter mine begreper (har mest erfaring med barneklær derfra).

Hvis det er et spesielt plagg du lurer på, kan du ringe det nummeret man bruker ved telefonbestilling (selv om du bestiller på nett eller skriftlig på ordreseddelen). De vet ofte om noe er spesielt lite eller stort i str. For 10 år siden, før de hadde nettbutikk, sa de det gjerne uoppfordret ved bestilling, dersom det var noe spesielt.

Gjest Thekla84
Skrevet

Størrelsene er vel de samme i katalogen som i butikken. Har ikke merket noe forskjell jeg ihvertfall.

Okay.. for jeg bestillte for noen år siden, og da var det en bukse som måtte bestilles i str 40/42 for å få samme som 38..

Skrevet

H&m har en annen merking av str. på klærne enn de fleste andre butikker.

Str 40/42 er det samme som M. Str 36/38 er S. Jeg bruker 38 i overdeler og 36 i bukser. I h&m katalogen bestiller jeg 38 i bukser og 40/42 i overdeler.

(Vet at bl.a Kappahl også bruker denne type merking av str. på klærne).

Gjest batteri
Skrevet

jeg bruker str 36/38 for det meste, og har bestillt noen klær fra den katalogen nå i år.. en bukse jeg fikk i str 36 måtte jeg hvertfall bytte til 38, men ett skjørt i 36 gikk fint..var ikke stretch i noen av de plaggene da. i topper/gensrer tror jeg hvertfall du kan holde deg til den str du vanligvis bruker..

Gjest lille rosinen
Skrevet

Jeg har ikke bestillt i katalog, men når jeg handler i butikken må jeg gjerne ned en eller flere (!) størrelser i forhold til hva jeg bruker ellers.

Jeg har generelt merket de siste par-tre årene at jeg har gått ned en størrelse, uten at jeg har gått noe særlig ned i vekt. Brukte ALDRI mindre enn small før, og nå må jeg gjerne ned i ekstra small og størrelse 34 på H&M. Før prøvde jeg alltid 38 først, og måtte av og til ha 36.

Skrevet

Jeg har ikke bestillt i katalog, men når jeg handler i butikken må jeg gjerne ned en eller flere (!) størrelser i forhold til hva jeg bruker ellers.

Jeg har generelt merket de siste par-tre årene at jeg har gått ned en størrelse, uten at jeg har gått noe særlig ned i vekt. Brukte ALDRI mindre enn small før, og nå må jeg gjerne ned i ekstra small og størrelse 34 på H&M. Før prøvde jeg alltid 38 først, og måtte av og til ha 36.

Akkurat det samme har jeg merket meg!

Jeg brukte før nesten alltid str. medium eller 38, mens jeg nå ofte må ned i small eller 36. Vekta mi har økt med ca tre kg etter at jeg fikk barn, så det med størrelsene er et mysterium ;-)

Gjest Madagaskar
Skrevet

Jeg kjøper klær i str 36 som regel ellers..og noen klær i str 38.

I h&m bruker jeg 36/38, noen topper i 34/36 kanskje.

Venninna mi som bruker 38 til vanlig, bruker 36/38 på h&m klærne. noen ganger en str større på underdeler da, siden hun er smalere oventil på en måte.. du får bare bestille deg en topp og en bukse til å begynne med, og prøve. Så bestiller du litt mer når du vet. Eller du kan stikke innom hennes & maurits butikk og prøve i størrelsene der.

Jeg kjøper aldri klær på butikken, men bestiller klær i katalogen. Finner liksom ikke samme klærne i butikken som d er i katalogene..rart d..hehe

Skrevet

Synes å huske at HM innførte noen "nye" str for noen få år siden, slik at deres størrelser er "større" enn andre butikkers. F.eks. at "vanlig" str 38 er 40 i HM-butikker el.l.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...