Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei,

jeg hadde en spontanabort i uke 6 for ca 9 uker siden. Var hos legen da, og fikk konstatert SA ved blodprøve, og tok ny blodprøve 2 uker etter, som var normal (var på juleferie denne tiden, derfor så langt tidsrom). Selve aborten gikk som normalt, blødde i 5-6 dager.

Uken etter jeg sluttet å blø brukte vi ikke prevensjon, men siden det har vi brukt kondom. Jeg tenkte å vente med å prøve å bli gravid igjen til etter jeg fikk mensen tilbake. Det har jeg ikke fått ennå. De siste to ukene har jeg følt meg uvel og kvalm. Jeg tok derfor en graviditetstest for to dager siden, og en igjen i dag. Begge var positive!?

Jeg lurer jo nå på om jeg likevel har blitt gravid igjen, eller om hormonene henger igjen så lenge etterpå? Eller kan det være rester som ikke har kommet ut av seg selv? Har fått legetime på mandag, men lurer så fælt!!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/218787-gravid-etter-spontanabort/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Høyst sannsynlig er du gravid. Som _oftest_ kommer mensen rundt 4-5 uker etter en SA i uke 6. Det betyr at du hadde EL omtrent 2-2 1/2 uker etter SA. Men dette kan jo selvdagt variere.

Lykke til hos lgen. De må mok ta en GU eller UL for å kunne fastslå termin.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...