Gå til innhold

Uttømmende politiattest

Anbefalte innlegg

Gjest NotRightNow...

Har akkurat åpnet de uttømmende politiattestene og fått meg en aldri så liten overraskelse... På min manns står det en vedtatt bot fra 1993 for løsgjengeri. Det høres ikke særlig kult ut, selv om jeg jo vet at det var en tur på byen hvor han var ung, full og litt stor i kjeften til politiet som bare prøvde å få ham til å sette nesa hjemover.... Sukk.

Men har dette noe å si?! Det går jo fint an å forklare, men attesten ser jo ut som den gjør uansett. Vi er helt i begynnelsen av prosessen og har bare så vidt begynt med intervjuer hos bv.

Glad for erfaringer!!!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/218799-utt%C3%B8mmende-politiattest/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest favorittmamma

Hei !!

Tror du kan ta dette med knusende ro .

Små "feilskjær" som er begått for så lang tid tilbake, er nok ikke noen sak.

Bare forklar omstendigheten rundt dette,..så går det sikkert helt greit.

Min mann hadde også et par saker på den uttømmende attesten,..og vi har nå to skjønne jenter.

Ikke noe alvorlig forbrytelse :-))

Lykke til

Gjest NotRightNow...

Hei !!

Tror du kan ta dette med knusende ro .

Små "feilskjær" som er begått for så lang tid tilbake, er nok ikke noen sak.

Bare forklar omstendigheten rundt dette,..så går det sikkert helt greit.

Min mann hadde også et par saker på den uttømmende attesten,..og vi har nå to skjønne jenter.

Ikke noe alvorlig forbrytelse :-))

Lykke til

Hei

Det er jo det jeg egentlig regner med, men det er allilkevel greit å høre fra andre at det ikke er så farlig :-)

Så nå er jeg litt beroliget ihvertfall :-)

Gjest det ordner seg nok!

Hei

Det er jo det jeg egentlig regner med, men det er allilkevel greit å høre fra andre at det ikke er så farlig :-)

Så nå er jeg litt beroliget ihvertfall :-)

Hmmm... Må mimre litt over innlegget ditt. Fikk den samme opplevelsen selv en gang i tiden, da min manns politiattest inneholdt anmerkninger fra ungdomstiden. Temaet var bla a ulovlig mopedkjøring...!

Vi søkte til Colombia, og visste at de krevde politiattester UTEN anmerkning... Men det gikk altså så greit. Hørte aldri noe om ungdomssyndene.

Gjest Det ordner seg

Det har ingenting å si.

Den uttømmende politiattesten sendes kun til Bufetat, ikke til giverlandet. (ihvertfall ikke Colombia som vi søker fra)

Min mann ble også buret inne i russetiden for drikking på offentlig sted - noe han selv hadde glemt. Ble mye latter av det hele...:o)

Annonse

Gjest NotRightNow - men ikke bekymret lenger

Hmmm... Må mimre litt over innlegget ditt. Fikk den samme opplevelsen selv en gang i tiden, da min manns politiattest inneholdt anmerkninger fra ungdomstiden. Temaet var bla a ulovlig mopedkjøring...!

Vi søkte til Colombia, og visste at de krevde politiattester UTEN anmerkning... Men det gikk altså så greit. Hørte aldri noe om ungdomssyndene.

Takk for alle innlegg :-)

Det hjelper å høre om alle erfaringer! Måtte sende en SMS til mannen min og berolige ham også.

Det har ingenting å si.

Den uttømmende politiattesten sendes kun til Bufetat, ikke til giverlandet. (ihvertfall ikke Colombia som vi søker fra)

Min mann ble også buret inne i russetiden for drikking på offentlig sted - noe han selv hadde glemt. Ble mye latter av det hele...:o)

Colombia skal ha uttømmende politiattester, det har i alle fall vi sendt hver gang.

Beste hilsen fra

Mattias1365380379

Colombia skal ha uttømmende politiattester, det har i alle fall vi sendt hver gang.

Beste hilsen fra

Hei!

Dette er ikke korrekt! Sjekket for sikkerhets skyld oppskriften fra AF vedr ICBF, og til Colombia skal det kun sendes vanlig politiattest. Det er kun norske myndigheter som skal ha uttømmende attest.

Vi sendte søknad i både 2003 og 2006, og begge ganger med vanlig attest.

Håper å se en skikkelig GLADmelding fra deg snart, snø, dette tar jo umenneskelig laaaang tid!!!

Hilsen

Hei!

Dette er ikke korrekt! Sjekket for sikkerhets skyld oppskriften fra AF vedr ICBF, og til Colombia skal det kun sendes vanlig politiattest. Det er kun norske myndigheter som skal ha uttømmende attest.

Håper å se en skikkelig GLADmelding fra deg snart, snø, dette tar jo umenneskelig laaaang tid!!!

Hilsen

Snodig!

Ja, ja, du skal se det er den uttømmende attesten vi har sendt som er årsaken til at det går så tregt, hihihi. Ikke for det, det stod jo ikke så mye som en prikk på dem. Kanskje vi ble for prektige? ;o)

Og takk :-) Jeg synes også dette tar umenneskelig lang tid... Det er nå man finner ut hva man har i seg av tålmodighet og styrke. Men det røyner på, det gjør det :-(

Beste hilsen fra

Bare slapp av, dette har ingenting å si for dere! BAre vær ærlige om det, og alle skjønner jo at man har gjort dumme ting som ung. Min mann hadde også en anmerkning for en tur på byen som 19-åring, var litt bråkjekk foran politiet og fikk bot for det, men det hadde ingen betydning. Dessuten som andre har sagt, den uttømmende attesten gikk ikke avgårde til giverlandet(for vår del Colombia).

Mattias1365380379

Snodig!

Ja, ja, du skal se det er den uttømmende attesten vi har sendt som er årsaken til at det går så tregt, hihihi. Ikke for det, det stod jo ikke så mye som en prikk på dem. Kanskje vi ble for prektige? ;o)

Og takk :-) Jeg synes også dette tar umenneskelig lang tid... Det er nå man finner ut hva man har i seg av tålmodighet og styrke. Men det røyner på, det gjør det :-(

Beste hilsen fra

Hei igjen!

Kanskje dere skulle gjøre noen sprell nå, og sende uttømmende attest når dere må ha nye ved tildeling, så kanskje det tar ennå lenger tid (-:

Dagen er fortsatt ikke slutt, og snart kommer en ny uke med nye muligheter!!! (husker det var en periode for ca 2 år siden hvor helgene ikke kunne gå fort nok...nå gleder jeg meg til helg hver mandag morgen, utrolig hvordan man forandrer seg oppe i dette...)

God helg!!!

Klem fra

Annonse

Hei!

Hilsen

Jeg vet egentlig ikke jeg, men vi måtte ha den uttømmende politiattesten på spansk, og det ville vi jo ikke trengt hvis den bare skulle til bufetat. Så d gjøres det i så fall forskjell så da er det nok lurt å kontakte AF å høre. Vårt land er også colombia

Colombiamamma

Jeg vet egentlig ikke jeg, men vi måtte ha den uttømmende politiattesten på spansk, og det ville vi jo ikke trengt hvis den bare skulle til bufetat. Så d gjøres det i så fall forskjell så da er det nok lurt å kontakte AF å høre. Vårt land er også colombia

Vi hadde ikke uttømmende og sendte samtidig med dere.

Så her må det være forskjell ja.

Colombiamamma

7. POLITIATTESTER.

Politiattestene må være av ny dato og på SPANSK. Det skal legges ved vanlige politiattester, ikke uttømmende attester. Uttømmende politiattester er det kun norske myndigheter for forlanger.

Spansk skjema for politiattester som skal brukes har blankettnr. GP 5167SP.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...