Gå til innhold

citoyen eller andre datakyndige1

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva pokker gjør jeg,,må bruke skjermtastatur for å taste! inngangen til tastaturkabelen på maskinen er ødelagt!må jeg bytte ut hele pcen nåeller finnes tet andre råd?

Skrevet

Er det ps2-utgangen som er gåen? I såfall kan du jo bare kjøpe et usb tastatur.

"........................................."

Skrevet

Er det ps2-utgangen som er gåen? I såfall kan du jo bare kjøpe et usb tastatur.

"........................................."

jeg er ikke flink i data,men har nå et trådløst tastatur som man må plugge en kabel i sammen med den trådløse saken som er med.jeg får ikke koblet inn denne kontakten fordi den er ødelagt inni der maskinen har utgngen sin. så på et tastatur som er usb på clas ohlson,men hva hjelper det når jeg må plugge det inn bak?Tastatur for Windows 95 eller senere. Lysdiodeindikering for Num, Caps- og Scroll Lock. Justerbar lutning. PS/2-kontakt. Størr. 445x154x22 mm. så hva gjør jeg?

Skrevet

jeg er ikke flink i data,men har nå et trådløst tastatur som man må plugge en kabel i sammen med den trådløse saken som er med.jeg får ikke koblet inn denne kontakten fordi den er ødelagt inni der maskinen har utgngen sin. så på et tastatur som er usb på clas ohlson,men hva hjelper det når jeg må plugge det inn bak?Tastatur for Windows 95 eller senere. Lysdiodeindikering for Num, Caps- og Scroll Lock. Justerbar lutning. PS/2-kontakt. Størr. 445x154x22 mm. så hva gjør jeg?

Hvis det du allerede har er ps2 (rund kontakt inn bak i maskinen), så gjør det ikke noe om den utgangen er ødelagt hvis du skal bruke et usb tastatur.

Altså: Det du har, har det en liten rund tilkobling bak på maskinen? I såfall er det ps2, og hvis ps2 utgangen er ødelagt så er det bare ps2 utgangen som er ødelagt - ikke usb utgangen.

"............................................"

Skrevet

Hvis det du allerede har er ps2 (rund kontakt inn bak i maskinen), så gjør det ikke noe om den utgangen er ødelagt hvis du skal bruke et usb tastatur.

Altså: Det du har, har det en liten rund tilkobling bak på maskinen? I såfall er det ps2, og hvis ps2 utgangen er ødelagt så er det bare ps2 utgangen som er ødelagt - ikke usb utgangen.

"............................................"

jeg tror jeg skal kjøpe meg en kabel som man kan prøver til usb fra ps2..er dette rett kabel da?USB til PS/2-adapter. Få enkelt 2 stk PS/2-kontakter fra USB-uttaket. Kabellengde 40 cm.kan jeg få tastaturet med ps2kabel overført til usb med hjlp av denne kabelen?

Skrevet

jeg tror jeg skal kjøpe meg en kabel som man kan prøver til usb fra ps2..er dette rett kabel da?USB til PS/2-adapter. Få enkelt 2 stk PS/2-kontakter fra USB-uttaket. Kabellengde 40 cm.kan jeg få tastaturet med ps2kabel overført til usb med hjlp av denne kabelen?

Det kan du, ja :-)

Eller d.v.s, såvidt jeg vet kan du det. Jeg har aldri prøvd.

"...................................."

Skrevet

tja, det bør fungere å bruke en sånn USB til PS/2 adapter. Kjenner ikke prisen, men du er kanskje godt på vei til et nytt tastatur som kan kobles i USB kontakten. Så hvis tastaturet er klart for "den evige hvile" så hadde jeg kanskje kjøpt et nytt USB Tastatur, men hvis det gamle tastaturet fremdeles er ok, så ville jeg sjekket prisen og kanskje fått en slikt USB til PS/2 adapter.

:)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...