Gå til innhold

Grisete og rotete

Anbefalte innlegg

Gjest Zandra Bulldog
Skrevet

Jeg vasker én gang i måneden på kontoret og toalettene på et bilverksted.

Fader rullan altså at det er mulig!! Jeg skal ikke gå i detalj angående toalettene.(annet enn at det ser ut som de har hatt besøk av diverse "taggere") Men på kontorene svirrer det av papirer overalt. I dag lå det en haug (ca 12-15) permer på gulvet som jeg måtte lesse over i en sofa. Skrivebordet flyter av alt mulig. Faktisk alle flater, så det er umulig å komme til med støvkluten.

Jeg vet ikke hva det er med mannfolk jeg.

Er de bare grisete og rotete? Ligger det i genene, eller er i "tillært"??

Skrevet

Hos oss er det en grei regel, skal en ha det vasket må en rydde først. Det er ikke vaskehjelpens jobb å flytte på papirer på pulten eller permer som er midlertidig lagret på gulvet.

I disse årsoppgjørstider flyter kontoret mitt nesten slik du beskriver. Jeg gir beskjed til hun som vasker at hun bare får hoppe over. Når årsoppgjøret er ferdig tar jeg en skikkelig opprydding, og da blir det også vasket grundig.

Skrevet

Akkurat nå har jeg KOFFERT med permer - vi holder på med forberedelser til Årsmøte etc. etc. - hadde vaskedama flyttet på et eneste papir hadde jeg fanken meg anmeldt dama. Noe som ikke vil skje - for hun spør om det passer hver gang - jeg sørger for ryddet kontor når hun skal vaske.

Gjest Zandra Bulldog
Skrevet

Akkurat nå har jeg KOFFERT med permer - vi holder på med forberedelser til Årsmøte etc. etc. - hadde vaskedama flyttet på et eneste papir hadde jeg fanken meg anmeldt dama. Noe som ikke vil skje - for hun spør om det passer hver gang - jeg sørger for ryddet kontor når hun skal vaske.

Jeg spurte selvsagt om jeg kunne flytte permene - og jeg rørte ikke vet ett papir. Det får de bare rydde opp i selv. Det har de sagt de vil gjøre selv også, så da så :P

Gjest Zandra Bulldog
Skrevet

Hos oss er det en grei regel, skal en ha det vasket må en rydde først. Det er ikke vaskehjelpens jobb å flytte på papirer på pulten eller permer som er midlertidig lagret på gulvet.

I disse årsoppgjørstider flyter kontoret mitt nesten slik du beskriver. Jeg gir beskjed til hun som vasker at hun bare får hoppe over. Når årsoppgjøret er ferdig tar jeg en skikkelig opprydding, og da blir det også vasket grundig.

Er jo sånn det bør være i disse tider!

:)

Skrevet

Jeg spurte selvsagt om jeg kunne flytte permene - og jeg rørte ikke vet ett papir. Det får de bare rydde opp i selv. Det har de sagt de vil gjøre selv også, så da så :P

Da kan du sikkert bare fare over med en harelabb også - ser de i det hele tatt at du gjør en forskjell? ;)

Gjest Zandra Bulldog
Skrevet

Da kan du sikkert bare fare over med en harelabb også - ser de i det hele tatt at du gjør en forskjell? ;)

Hva med en griselabb :P

Gjest trultemor25
Skrevet

En gang i måneden!!? Ikke rart det blir rotete og møkkete da.

Skrevet

Vasker de toalettene bare en gang i mnd?! En godsak for helsetilsynet det der...

Gjest Zandra Bulldog
Skrevet

En gang i måneden!!? Ikke rart det blir rotete og møkkete da.

Ja, prøv å si det til de da lortegrisene. De vil jo ikke at jeg skal vaske oftere. Mannfolk!!

Gjest Zandra Bulldog
Skrevet

Vasker de toalettene bare en gang i mnd?! En godsak for helsetilsynet det der...

Helsetilsynet tar jo bare stikkprøver. Skal litt til..

Gjest Zandra Bulldog
Skrevet

Legg ut feller! hehe

hihi ;)

feller for griselabber ja!

skulle vært noe..

skulle hatt noe som lignet feller på veggen på do.

Noe lim, eller noe..

Gjest Zandra Bulldog
Skrevet

hihi ;)

feller for griselabber ja!

skulle vært noe..

skulle hatt noe som lignet feller på veggen på do.

Noe lim, eller noe..

Jeg mener, slik at jeg en gang for alle fikk gjort noe med fingermerkene på veggen.

Skrevet

De lærer hverandre å rote og grise. I forsvaret lærte smågutter disiplin og orden. Etter en stund ble selv de verste rotebøtter ordensmennesker, vasket og stelte som rene husmødre. En som tissa i håndvasken fikk bank.

Men arbeidsgiver er ansvarlig for renhold på en arbeidsplass. Det fins ganske klare regler for renhold på arbeidsplassene, og arbeidsgiver kan bli bøtelagt eller arbeidsplassen stengt av arbeidstilsynet.

Gjest Zandra Bulldog
Skrevet

De lærer hverandre å rote og grise. I forsvaret lærte smågutter disiplin og orden. Etter en stund ble selv de verste rotebøtter ordensmennesker, vasket og stelte som rene husmødre. En som tissa i håndvasken fikk bank.

Men arbeidsgiver er ansvarlig for renhold på en arbeidsplass. Det fins ganske klare regler for renhold på arbeidsplassene, og arbeidsgiver kan bli bøtelagt eller arbeidsplassen stengt av arbeidstilsynet.

"En som tissa i håndvasken fikk bank".

Skulle ikke forundre meg.

Gjest Zandra Bulldog
Skrevet

Skrevet

Lærer på den harde måten.

Gjest Zandra Bulldog
Skrevet

Har overhodet ikke dannelse fra før, og personen er minst 18 fra før. Hva skjer med dagens ungdom??

Gjest Zandra Bulldog
Skrevet

Har overhodet ikke dannelse fra før, og personen er minst 18 fra før. Hva skjer med dagens ungdom??

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...