Gå til innhold

Bronkitt (advarsel ekkelt innlegg)

Anbefalte innlegg

Gjest KariKruskakli
Skrevet

Får jeg ca 3 ganger i året.

Jeg har hatt det i alle år så lenge jeg kan huske.Det starter med forkjølelse.

Nå har jeg det også og bringa er full av slim, og jeg sliter noe helt jævlig med pusten bare for å komme til jobben. Spesielt nå som det er så mye snø. På jobben går det i grunnen greit da jeg har en sittestillende jobb.

Vanligvis har jeg en god kondis, og blir ikke sliten av å løpe i trapper.Nå blir jeg totalt utslitt.

Jeg har aldri vært til legen med dette her, bortsett fra en gang da jeg var gravid, og det var så ille at jeg fikk dødsangst.Da dro jeg til legevakta.

Da fikk jeg puste i en maske som hjalp vannvittig bra og jeg sovnet der.

Det jeg lurer på er om legen egentlig kan gjøre noe med dette?

Er det noen andre som har erfaring med bronkitt. Pensilin gis vel ikke? Eller gjør det det?

Et par kolleger maser om at jeg skal komme meg til legen, men jeg innbiller meg at han sikkert ikke gjør noe allikevel.

Kan det jeg alltid har kalt bronkitt være astma?

Er ikke astma noe man har hele tiden, eller det noe man har i perioder?

Kanskje jeg egentlig hadde trengt astmamedisiner?

Nå drikker jeg slimløsende hostesaft i store mengder, og det hjelper bare litt.

Håper noen har erfaring her.Er så dritt lei av å få dette 3 ganger i året, da det går nesten en hel måned før jeg blir skikkelig bra.

Skrevet

Har legen anbefalt at du kan prøve Bronkyl?

Det brukes mot kronisk bronkitt.

Gjest KariKruskakli
Skrevet

Har legen anbefalt at du kan prøve Bronkyl?

Det brukes mot kronisk bronkitt.

Takk for svar.

Legevakta gjorde ikke det. Har ikke vært hos fastlegen.

Men jeg kan spørre etter det selv.

Bruker du dette? Hva slags erfaringer har du?

Gjest blue cucumber
Skrevet

Hvorfor var dette innlegget så ekkelt?

Gjest LucySky
Skrevet

Jeg har fått forskjellige typer antibiotika i alle år for langvarig eller hyppig bronkitt.

Det er da ingen vits i å slite seg sånn ut som du gjør nå. Dessuten er jeg enig i at du bør teste deg for astma, det kan vel hende du går med noe smårusk til daglig som så bygger seg opp til bronkitt når du får en skikkelig luftveisinfeksjon.

Bestill time hos en øre-nese-halslege, da vel! Jeg bruker de som er på Osloakutten, fordi det går fort, man får tatt røntgenbilder om nødvendig og pusten blir sjekket i et spirometer eller hva det heter. Det koster mellom 500 og 800 kroner, men det er det verdt.

Gjest ikke røyker66
Skrevet

Røyker du mye?? Har du fått kols????

Gjest "skara"
Skrevet

Hei

Jeg hadde mye slim til tider.

Ble henvist til øre/nese/hals spes fikk slimløsende (brustab) og de hjalp meg!!!

Har fått påvist astma/alergi så jeg går på forebygende med.(Aero bec.Airomir og Oxis)

Har heldivis ikke så mye slim som for to år siden, da slet jeg veldig.

Og mye redd var jeg også, men det er jo ikke unormalt når man ikke får opp slimet.

Kan du ikke spørre legen din om en hendvisning til en øre/nese/hals spes?

Gjest KariKruskakli
Skrevet

Røyker du mye?? Har du fått kols????

Nei, jeg røyker ikke.

Jeg gjorde det i noen år, men det begynner å bli en god siden.

Og jeg har det så lenge jeg kan huske.

Gjest KariKruskakli
Skrevet

Antagelig fordi jeg føler meg ekkel, når jeg har dette.

Gjest KariKruskakli
Skrevet

Jeg har fått forskjellige typer antibiotika i alle år for langvarig eller hyppig bronkitt.

Det er da ingen vits i å slite seg sånn ut som du gjør nå. Dessuten er jeg enig i at du bør teste deg for astma, det kan vel hende du går med noe smårusk til daglig som så bygger seg opp til bronkitt når du får en skikkelig luftveisinfeksjon.

Bestill time hos en øre-nese-halslege, da vel! Jeg bruker de som er på Osloakutten, fordi det går fort, man får tatt røntgenbilder om nødvendig og pusten blir sjekket i et spirometer eller hva det heter. Det koster mellom 500 og 800 kroner, men det er det verdt.

Ja, jeg får gjøre det. Begynner å bli lei av dette.

Tror forøvrig ikke at jeg har noe smårusk til vanlig, da jeg er i god form vanligvis og tror jeg kondis over gjennomsnitt.

Dette slår meg ut ca 3 ganger årlig. En gang på våren/forsommeren. Hvert eneste år. Ellers et par ganger på vinteren.

Skrevet

Alt som slutter på itt er en betennelsestilstand. Du bør gå og få deg litt antibiotika:) Høres ikke ut som om dette går over av seg selv. Har du forresten forsøkt bisolvon?

Gjest KariKruskakli
Skrevet

Alt som slutter på itt er en betennelsestilstand. Du bør gå og få deg litt antibiotika:) Høres ikke ut som om dette går over av seg selv. Har du forresten forsøkt bisolvon?

Bisolvon drikker jeg i store mengder.Mer enn hva som står på flaska:)

Skrevet

Stakkars deg!

Mulig mitt svar er litt på siden, men du kan jo bare ta det til etterretning.

Slet selv mye med bronkitt i ung alder og legen mente det var kronisk. så oppsøkte jeg en homøopat. han mente mine plager skyldtes kraftig candida og satte meg på en kur der jeg skulle ungå sukker, rafinert mel, gluten, melk osv.

Jeg gikk på denne kuren i en periode og bronkitten ble borte! Hosten og slimet skyldtes ikke bronkitt men opphopning av avfallsstoffer i kroppen. Tar denne kuren med gjevne mellomrom og har aldri hatt bronkitt siden.

Det finnes masse informasjon om candida og det er absolutt verdt et forsøk. Hadde tatt kontakt med en homøopat, for det er mye de kan se som vanlige leger ikke ser. leger ser kun på den aktuelle kroppsdelen og ikke kroppen som helhet.

Nå er det jo ikke sikkert dette gjelder deg, eller t du har tro på alternativ medisin, men jetg skal love deg det har hjulpet meg.

Lykke til!

Gjest KariKruskakli
Skrevet

Stakkars deg!

Mulig mitt svar er litt på siden, men du kan jo bare ta det til etterretning.

Slet selv mye med bronkitt i ung alder og legen mente det var kronisk. så oppsøkte jeg en homøopat. han mente mine plager skyldtes kraftig candida og satte meg på en kur der jeg skulle ungå sukker, rafinert mel, gluten, melk osv.

Jeg gikk på denne kuren i en periode og bronkitten ble borte! Hosten og slimet skyldtes ikke bronkitt men opphopning av avfallsstoffer i kroppen. Tar denne kuren med gjevne mellomrom og har aldri hatt bronkitt siden.

Det finnes masse informasjon om candida og det er absolutt verdt et forsøk. Hadde tatt kontakt med en homøopat, for det er mye de kan se som vanlige leger ikke ser. leger ser kun på den aktuelle kroppsdelen og ikke kroppen som helhet.

Nå er det jo ikke sikkert dette gjelder deg, eller t du har tro på alternativ medisin, men jetg skal love deg det har hjulpet meg.

Lykke til!

Det var interesant lesning.

Jeg slet i grunnen mye med candida tidligere, men jeg har faktisk ikke hatt det siden 1998.

Ihvertfall ikke som jeg tror.

Jeg har ingen symtomer på det.

Skrevet

Takk for svar.

Legevakta gjorde ikke det. Har ikke vært hos fastlegen.

Men jeg kan spørre etter det selv.

Bruker du dette? Hva slags erfaringer har du?

Hei

Har ikke brukt det selv, men pasienter jeg har vært borti har reagert veldig godt på det. Du kan jo høre med legen om du kan prøve det.

Skrevet

Jeg har fått pencillin når jeg har hatt bronkitt eller lungebetennelse.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...