Gå til innhold

Hvordan går frem når en finner sigaretter, kondomer og smertestillende tab?

Anbefalte innlegg

Gjest Vil gjøre det rette
Skrevet

Tja...når du angriper meg fordi du ikke kan lese, så interesserer ikke jeg meg for å oppføre meg "pent" overfor deg.

Bruk hodet, eh? Kan du kanskje prøve å sette ord på hvilke "poenger" jeg har kommet med, som du ikke liker? Jeg regner ikke med at du kan det, så du trenger ikke prøve med mindre du faktisk har noe å komme med.

"............................................."

Nei, du har rett, orker ikke strebe etter gode poeng ovenfor deg.Har lagt viktigere ting å foreta meg.

• Svar 51
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Prozak

9

• carma

4

• Reg@l

2

• Angela1365380318

1

Mest aktive i denne tråden

Gjest Reinerte
Skrevet

Jeg ser du ikke liker svarene der du blir kritisert for å ha snoket i veska til datteren din. Forståelig nok det da.

Det er riktig å følge godt med på hva våre håpefulle gjør. Men de har også rett på privatliv!

Jeg husker da jeg 'ble tatt' i røyking da jeg var 15. Da hadde foreldrene mine funnet sigaretter på rommet mitt. Og jeg ble så utrolig sint. Ikke fordi jeg ble tatt, for det skjønte jeg at de kom til å gjøre etterhvert uansett. Men de hadde brutt en grense. De hadde brutt tilitten, og det glemte jeg ikke. De som jeg ellers kunne snakke med nesten alt om, fikk fra da av ikke vite noe. Og selvsagt førte ikke funnet deres til at jeg sluttet å røyke. Det var vel nesten omvendt.

Selvsagt skal man si ifra til en 14åringer at røyking, kondomer og tabletter ikke er akseptert, men da burde man ha funnet ut av dette på en mer legitim måte.

Hva er en legitim måte? uten å snoke

Gjest Reinerte
Skrevet

Jeg ser du ikke liker svarene der du blir kritisert for å ha snoket i veska til datteren din. Forståelig nok det da.

Det er riktig å følge godt med på hva våre håpefulle gjør. Men de har også rett på privatliv!

Jeg husker da jeg 'ble tatt' i røyking da jeg var 15. Da hadde foreldrene mine funnet sigaretter på rommet mitt. Og jeg ble så utrolig sint. Ikke fordi jeg ble tatt, for det skjønte jeg at de kom til å gjøre etterhvert uansett. Men de hadde brutt en grense. De hadde brutt tilitten, og det glemte jeg ikke. De som jeg ellers kunne snakke med nesten alt om, fikk fra da av ikke vite noe. Og selvsagt førte ikke funnet deres til at jeg sluttet å røyke. Det var vel nesten omvendt.

Selvsagt skal man si ifra til en 14åringer at røyking, kondomer og tabletter ikke er akseptert, men da burde man ha funnet ut av dette på en mer legitim måte.

Gjest Var også 14 en gang
Skrevet

Fant en tom sigarettpakke i sønnens lommer da jeg skulle vaske buksa hans. Han hadde selv lagt buksa i skittentøyskurven og jeg sjekker alltid lommene på alt før jeg vasker det. Slik fant jeg det ut. Hadde hatt mistanke om at han røkte, en stund, men hadde aldri lett i lommene hans ellers eller snoket rundt på rommet hans for å finne noe jeg kunne ta ham på.

Gjest Østenes
Skrevet

"Jeg har bare inntrykk av at du kanskje "tror" du har slike gode poeng når du svarer. Ikke alle liker svarene dine vet du."

Steike, du fremstår veldig lite intelligent. Vil du enten 1: Forholde deg til saken, eller 2: La være å skrive noe? Hvilke "poenger" er det du snakker om? Jeg tror du er litt tilbakestående når det gjelder å lese og å forstå skriftlig kommunikasjon - det er ihvertfall den eneste forklaringen på at du klarer å finne noe å krangle på i mitt ene spørsmål til en annen i tråden her.

Jeg lurer kanskje på om ikke hovedproblemet her er at du ikke skulle hatt barn i det hele tatt?

"..........................................."

Jøje meg, tenk å trekke slike påstander for noen få setninger. Ettersom jeg forsto morens problemstilling gikk de vel neppe ut på det svaret du ga heller. Kanskje en ide å tenker over hva en slenger ut til folk. Syns du virker respektløs som sier slike ting til en mor, som ønsker råd for sin fortvilelse. Jeg ble nesten skremt av det lite gjennomtenkte svaret du ga.

Skrevet

Jøje meg, tenk å trekke slike påstander for noen få setninger. Ettersom jeg forsto morens problemstilling gikk de vel neppe ut på det svaret du ga heller. Kanskje en ide å tenker over hva en slenger ut til folk. Syns du virker respektløs som sier slike ting til en mor, som ønsker råd for sin fortvilelse. Jeg ble nesten skremt av det lite gjennomtenkte svaret du ga.

Du er ikke den skarpeste kniven i skuffen du heller, skjønner jeg?

Hadde du giddet å lese tråden før du åpner kjeften, så hadde du sett at det eneste jeg sa om emnet var følgende (i et svar til carma): Hvis man finner noe veldig alvorlig (f.eks heroinutstyr), så blir vel forbrytelsen med å snoke oppveiet av at det er viktigere å finne ut dette?

Til dette svarte idioten av en trådstarter ett eller annet om at jeg hadde "dårlige poenger" etc. Skjønn det den som kan. Hvordan går det an å lese det som at jeg sier noe som helst negativt om trådstarteren? Det er rimelig godt gjort.

Du skjønner kanskje fortsatt ikke greia? Når idioten av en trådstarter svarer meg som om jeg har sagt noe som helst imot henne, så gidder ikke jeg behandle henne fint. Vanskelig å forstå? I såfall, gi opp, og lev med det faktum at du ikke behersker grunnleggende skriftlig kommunikasjon.

Gjest firsprang
Skrevet

Hadde du giddet å lese tråden før du åpner kjeften, så hadde du sett at det eneste jeg sa om emnet var følgende (i et svar til carma): Hvis man finner noe veldig alvorlig (f.eks heroinutstyr), så blir vel forbrytelsen med å snoke oppveiet av at det er viktigere å finne ut dette?

Til dette svarte idioten av en trådstarter ett eller annet om at jeg hadde "dårlige poenger" etc. Skjønn det den som kan. Hvordan går det an å lese det som at jeg sier noe som helst negativt om trådstarteren? Det er rimelig godt gjort.

Du skjønner kanskje fortsatt ikke greia? Når idioten av en trådstarter svarer meg som om jeg har sagt noe som helst imot henne, så gidder ikke jeg behandle henne fint. Vanskelig å forstå? I såfall, gi opp, og lev med det faktum at du ikke behersker grunnleggende skriftlig kommunikasjon.

Når du paserer 50 går du på stesolid og blodtrykkmedisin:-)

Skrevet

Når du paserer 50 går du på stesolid og blodtrykkmedisin:-)

Kanskje, kanksje ikke :-) Med en hvilepuls på under 40, og langrennsløperkondis, så har jeg ihvertfall et godt utgangspunkt til å unngå det :-)

"..............................................."

Gjest Østenes
Skrevet

Hvilket rett har du egentlig til å kalle folk en "idiot"??? For meg er du en skikkelig kverulant som forlanger at alle skal skjønne deg, ja og bare deg og dine utsagn. Heldigvis fins det andre som er klokere enn deg. Du burde skjemmes.

Skrevet

Hvilket rett har du egentlig til å kalle folk en "idiot"??? For meg er du en skikkelig kverulant som forlanger at alle skal skjønne deg, ja og bare deg og dine utsagn. Heldigvis fins det andre som er klokere enn deg. Du burde skjemmes.

*LOL*

Når du viser intelligens langt under et nødvendig minimum, så forbeholder jeg meg retten til å kalle deg idiot.

"Hvilket rett har du egentlig til å kalle folk en "idiot"?"

Hvilken rett har du eller trådstarter egentlig til å ilegge meg meninger jeg aldri har fremmet, for så å nekte å utdype det?

Gjest Østenes
Skrevet

*LOL*

Når du viser intelligens langt under et nødvendig minimum, så forbeholder jeg meg retten til å kalle deg idiot.

"Hvilket rett har du egentlig til å kalle folk en "idiot"?"

Hvilken rett har du eller trådstarter egentlig til å ilegge meg meninger jeg aldri har fremmet, for så å nekte å utdype det?

Du har en svært respektløs måte å gå frem på i dine diskusjoner nå. Du har et usaklig språk, og formulerer deg på en krenkende måte ovenfor andre mennesker. Dette ver vel ikke spørmål om hvor inteligente folk er.Du tolker ting på din måte, det må du la andre også få mulighet til uten å kritisere. Å kalle folk for idiot, samt å ymte frempå at denne forelder muligens ikke er i stand til å ta seg av sitt barn er for meg krenkende å lese. Dette på grunnlag av noen få ord i en setning, og at vedkommende ikke tolket det slik du mente.

Skrevet

Du har en svært respektløs måte å gå frem på i dine diskusjoner nå. Du har et usaklig språk, og formulerer deg på en krenkende måte ovenfor andre mennesker. Dette ver vel ikke spørmål om hvor inteligente folk er.Du tolker ting på din måte, det må du la andre også få mulighet til uten å kritisere. Å kalle folk for idiot, samt å ymte frempå at denne forelder muligens ikke er i stand til å ta seg av sitt barn er for meg krenkende å lese. Dette på grunnlag av noen få ord i en setning, og at vedkommende ikke tolket det slik du mente.

"Du har en svært respektløs måte å gå frem på i dine diskusjoner nå."

Kommer an på motparten.

"Du har et usaklig språk, og formulerer deg på en krenkende måte ovenfor andre mennesker."

Igjen, avhengig av den andre.

"Dette ver vel ikke spørmål om hvor inteligente folk er."

Jo. Når folk klarer å lese noe helt annet enn det som står, og attpåtil nekter å høre på fornuft som forsøker å forklare dem hva som faktisk står, så er det det.

"Du tolker ting på din måte, det må du la andre også få mulighet til uten å kritisere."

Uhm...nei - hvis jeg skriver A, så finner jeg meg selvfølgelig ikke i at du tolker det som B.

"og at vedkommende ikke tolket det slik du mente."

Det går ganske enkelt ikke an å tolke det jeg sa - til noen andre enn trådstarteren, forøvrig - som noe annet enn det som sto. Punktum.

Ellers: *Gjesp*

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...