Gjest Mille37 Skrevet 17. februar 2006 Del Skrevet 17. februar 2006 Jeg er 37 år, mannen min 39 år. Vi møttes sent i livet og forsøker nå å bli gravide - har forsøkt i noen måneder. Jeg fikk beskjed av min gynekolog om å prøve å bli gravid raskt, siden jeg har operert bort deler av en muskelknute. Utover det skal det ikke være noe i veien for at jeg skal kunne bli gravid. Bør ikke mannen min sjekke seg nå? Han vil vente til sommeren - jeg mener det er for lenge. Han er selv enebarn, ufrivillig, så jeg tenker han kanskje er arvelig belastet. Vi bruker eggløsningstester, så jeg vet vi har sex på de rette tider. Blir så mentalt sliten av dette. Ser jo at mange rundt oss sliter, men noen blir også utrolig raskt gravide. Kvinnene i min familie, på morssiden, har blitt gravide veldig raskt - også i høy alder. Hva råder du oss til? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/218873-blir-ikke-gravid/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mette Moen, Gynekolog Skrevet 17. februar 2006 Del Skrevet 17. februar 2006 Dere har forsøkt i noen måneder, og at det ikke har lyktes enda bør ikke gi grunn til panikk. Man starter først utredning når det er gått et år. Skulle man til den tid finne noe unormalt ved din manns sæd, kan man tilby den spesielle prøverørsmetode ICSi hvor man setter en sædcelle rett inn i egget. Men man vil ikke starte en slik behandling før dere selv har forsøkt på naturmetoden. Vet du når du kan bli gravid? Det er i seks dager som avsluttes på eggløsningsdagen, så når testen gir utslag er det faktisk bare en dag etterpå at det fortsatt er sjanse. Hvis dere har samleie 2-3 ganger per uke skulle det ikke være nødvendig med slike tester. Med alderen tar det noe litt lengre tid å oppnå graviditet, så vær tålmodig. Det lykkes nok. Lykke til. Vennlig hilsen Mette H Moen PS du husker å spise folat? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/218873-blir-ikke-gravid/#findComment-1622487 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.