Gå til innhold

Apropos fugleinfluensa

Anbefalte innlegg

Skrevet

He-he, sjekk svaret her da:

"Pusen min!

Innsendt av: Linn, 16/02 - 2006 kl. 12:17

Mora mi sier at hvis fugleinfluensaen kommer til Norge så må vi avlive Pus. Er det sant? Er det noe vi kan gjøre for at Pus unngår å fange/spise fugler?"

Ikke hør på mora di, Linn. Ikke hør på mora di, Linn. Ikke hør på mora di, Linn. Ikke la Pus ta med seg døde fugler inn i huset. Og du må ikke røre de døde fuglene.

Hilsen preben aavitsland "

-------------

kul kar han derre legen!

Skrevet

He-he, sjekk svaret her da:

"Pusen min!

Innsendt av: Linn, 16/02 - 2006 kl. 12:17

Mora mi sier at hvis fugleinfluensaen kommer til Norge så må vi avlive Pus. Er det sant? Er det noe vi kan gjøre for at Pus unngår å fange/spise fugler?"

Ikke hør på mora di, Linn. Ikke hør på mora di, Linn. Ikke hør på mora di, Linn. Ikke la Pus ta med seg døde fugler inn i huset. Og du må ikke røre de døde fuglene.

-------------

kul kar han derre legen!

Eller dette:

"hvordan vet jeg at jeg har fugleinfluensa og ikke en vanlig?

hva kjennetegner fugleinfluensa'n?

jeg er skikkelig redd for den ass...liker å spise kylling og har en kanarifugl hjemme...bør jeg drepe den?"

Det er skikkelig liten risiko for at du skal få fugleinfluensa, ass. hvis ikke du har vedlig nær kontakt med syke eller døde fugler da. så hvis du får feber og hoste, er det nok vanlig influensa du har.

Ellers synes jeg du skal spise kylling og la kanarien leve, ass.

Hilsen preben aavitsland

Skrevet

Eller dette:

"hvordan vet jeg at jeg har fugleinfluensa og ikke en vanlig?

hva kjennetegner fugleinfluensa'n?

jeg er skikkelig redd for den ass...liker å spise kylling og har en kanarifugl hjemme...bør jeg drepe den?"

Det er skikkelig liten risiko for at du skal få fugleinfluensa, ass. hvis ikke du har vedlig nær kontakt med syke eller døde fugler da. så hvis du får feber og hoste, er det nok vanlig influensa du har.

Ellers synes jeg du skal spise kylling og la kanarien leve, ass.

Hilsen preben aavitsland

*knegg*

Tar med denne også, jeg:

"Hei

Innsendt av: Hilsen Harald, 15/02 - 2006 kl. 14:22

Heisann.. Er det trygt og spise stekte egg?"

Ja. Med ketchup.

----------------

Tidspunktene kom ikke i rekkefølge, så jeg scrolla opp og ned til jeg ble svimmel etter tidspunktet 14.44:-) Fant det til slutt!

Skrevet

*knegg*

Tar med denne også, jeg:

"Hei

Ja. Med ketchup.

----------------

Tidspunktene kom ikke i rekkefølge, så jeg scrolla opp og ned til jeg ble svimmel etter tidspunktet 14.44:-) Fant det til slutt!

Søk på "14:44" neste gang :-)

Skrevet

Søk på "14:44" neste gang :-)

........mine manglende søkekunnskaper er herved avslørt!

:-)

Skrevet

........mine manglende søkekunnskaper er herved avslørt!

:-)

Når du har åpnet VG-oppslaget: Velg "Rediger" - "Søk (på denne siden" og tast inn 14:44 i "Søk etter"-boksen. Trykk så "Søk etter neste"-knappen.

Du kan også trykke CTRL+F fra avissiden og gjøre det samme. (F for finn eller find.)

Skrevet

*knegg*

Tar med denne også, jeg:

"Hei

Ja. Med ketchup.

----------------

Eller denne:

ingen

Innsendt av: anonym, 15/02 - 2006 kl. 14:44

kommer vi til å dø????"

Ja.

Hilsen preben aavitsland

Hehe :-D

Skrevet

Eller denne:

ingen

kommer vi til å dø????"

Ja.

Hilsen preben aavitsland

Eller denne:

Kan huskatten vår bli smittet av viruset? Bør vi evt. avlive den?"

Jeg vet ikke om at huskatter noe sted i verden er blitt smittet. Ikke avliv katten, den er jo så søt og har ikke gjort noe galt.

Hilsen preben aavitsland

Skrevet

Når du har åpnet VG-oppslaget: Velg "Rediger" - "Søk (på denne siden" og tast inn 14:44 i "Søk etter"-boksen. Trykk så "Søk etter neste"-knappen.

Du kan også trykke CTRL+F fra avissiden og gjøre det samme. (F for finn eller find.)

Takk!!

*prøver*

Skrevet

Eller denne:

ingen

kommer vi til å dø????"

Ja.

Hilsen preben aavitsland

He-he!

Fint at det finnes fagfolk som kan hausse ned stemningen litt. Humor er tingen!

Skrevet

He-he!

Fint at det finnes fagfolk som kan hausse ned stemningen litt. Humor er tingen!

Ja, enig :-D

hei der

bør vi frykte dyrere kyllingshawarma eller kebab ?"

Hei

Man spiser ikke på seg fugleinfluensa. Dessverre er det mange som nå helt unødvendig er redde for å spise kylling. Det er synd for dem som produserer kylling. Men fint for meg som får kjøpt billigere kylling.

Hilsen preben aavitsland

Skrevet

Prøvde nå, men selve det innlegget som inneholder "14.44" kom ikke opp. Det sto bare "ferdig med å søke i dokumentet" hos meg, men innlegget var hverken merket eller kom opp automatisk.

Skrevet

Prøvde nå, men selve det innlegget som inneholder "14.44" kom ikke opp. Det sto bare "ferdig med å søke i dokumentet" hos meg, men innlegget var hverken merket eller kom opp automatisk.

Du er helt sikker på at du brukte kolon, ikke punktum slik du skrev i innlegget?

Søk på et ord i stedet, som en test (f.eks. "katt" uten anførselstegnene)

Skrevet

Du er helt sikker på at du brukte kolon, ikke punktum slik du skrev i innlegget?

Søk på et ord i stedet, som en test (f.eks. "katt" uten anførselstegnene)

Funka, det var kolonet...

*kløna*

takk!

Skrevet

For en gangs skyld var det greit å lese om den fryktede fugleinfluensaen uten og sitte igjen med skepsis og redsel. Media har virkelig gjort sitt til å skape frykt rundt dette.

Legen her svarte ordentlig og greit, uten å skremme. Og så hadde han humor i tillegg, bra;)

Så nå er det vel opp til den enkelte av oss da, og forholde oss til de rådene han kom med og fortelle våre små at de ikke tar i død fugl, det er vel det viktigste.

Jeg må innrømme at jeg har vært skeptisk til fugleinfluensaen og alt snakket om hvor farlig det -kan- bli.

Etter å ha lest hans svar og nå vet sånn omtrent hvordan vi skal forholde oss til situasjonen, synes jeg det ble mer forståelig, og at det kanskje ikke er så til de grader farlig som media har framstilt det.

Ønsker oss alle sammen en god helse og at vi slipper å se en død fugl;)

Skrevet

For en gangs skyld var det greit å lese om den fryktede fugleinfluensaen uten og sitte igjen med skepsis og redsel. Media har virkelig gjort sitt til å skape frykt rundt dette.

Legen her svarte ordentlig og greit, uten å skremme. Og så hadde han humor i tillegg, bra;)

Så nå er det vel opp til den enkelte av oss da, og forholde oss til de rådene han kom med og fortelle våre små at de ikke tar i død fugl, det er vel det viktigste.

Jeg må innrømme at jeg har vært skeptisk til fugleinfluensaen og alt snakket om hvor farlig det -kan- bli.

Etter å ha lest hans svar og nå vet sånn omtrent hvordan vi skal forholde oss til situasjonen, synes jeg det ble mer forståelig, og at det kanskje ikke er så til de grader farlig som media har framstilt det.

Ønsker oss alle sammen en god helse og at vi slipper å se en død fugl;)

en -eneste- død....;)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...