Gå til innhold

Ekstrem svangerskapskvalme

Anbefalte innlegg

Læreren til gutten min er gravid og er dessverre innlagt på sykehuset med ekstrem svangerskapskvalme, og har måttet få næring intravenøst, i alle fall i perioder.

Hvis jeg skulle besøke henne på sykehuset (er klassekontakt) - hva kan jeg ta med til henne? Hun har fått blomster fra klassen, og jeg kjøpte et blad til henne da jeg tilfeldigvis var innom sykehuset et ærend en dag (men det passet ikke å treffe henne akkurat da).

Regner med at noe spisende ikke er særlig aktuelt. Orker en i det hele tatt å lese når en er så sjuk? Musikk?

Ville det være rart om jeg besøkte henne (i kraft av å være klassekontakt)? Vi er på samme alder, og kunne gjerne vært vennninner. Hvor syk er en egentlig når en har dette?

Og til slutt: Er dette noe som vanligvis gir seg, eller må hun regne med å være dårlig resten av svangerskapet?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/218881-ekstrem-svangerskapskvalme/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sånn var svigerinnen min også, ble innlagt begge gangene.

Hun var så ille at hun ikke orket besøk engang, bare sånn at du forhører deg om det er greit først.

På henne ga det verste seg rundt halvgått svangerskap.

Ja, sikkert lurt å ringe først og høre.

Det må være grusomt å ha sånne svangerskap :-( Jeg har vært heldig på det området, med tre svangerskap uten noe kvalme.

Har ei venninne som dessverre hadde dette hele svangerskapet. Hun sier selv: "Jeg spydde fra egget festet seg, til babyen var ute". Hun var også periodevis innlagt på sykehuset.

Hun var i alle fall veldig glad for bøker, for det ble gørrkjedelig å ligge der uten å kunne gjøre noe særlig.

Annonse

Har ei venninne som dessverre hadde dette hele svangerskapet. Hun sier selv: "Jeg spydde fra egget festet seg, til babyen var ute". Hun var også periodevis innlagt på sykehuset.

Hun var i alle fall veldig glad for bøker, for det ble gørrkjedelig å ligge der uten å kunne gjøre noe særlig.

Det høres helt forferdlig ut!!!! Men hun orket å lese altså? Dette kan jo selvfølgelig være individuelt, det skjønner jeg jo.

Tenker jeg tar og ringer henne først, og hører litt om hvordan hun har det.

Det høres helt forferdlig ut!!!! Men hun orket å lese altså? Dette kan jo selvfølgelig være individuelt, det skjønner jeg jo.

Spør om hun har med CD-spiller og kjøp en lydbok?

Forstå det sånn at det var omtrent det eneste hun orket. Da kunne hun ligge helt i ro, og selv bestemme tempoet.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...