Gå til innhold

Flyskrekk!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Reiser i morgen, 5 timer flytur. Og har flyskrekk. Har vært på kurs og alt, men får likevel "dommedagsfølelse" når jeg går ombord. Siden jeg skal reise med kjæresten hadde jeg håpet å unngå å ta Valium men heller kose meg med litt vin på flyet.

Kan noen komme med noen beroligende ord til meg før avreise i morgen, og gjerne noen tips om hvordan takle "dødsangsten"?

Skrevet

Kjør på med Valium en times tid før du drar, så bruker du flyturen til å sove.Så spiser du litt etter dere lander også er du fit for fight igjen.

Det er iallefall slik venninnen min gjør når vi er ute og flyr.

Skrevet

Du vet jo at å fly ikke er farlig. Det trenger vi ikke å fortelle deg.

Men hvordan roe seg ned, ja. Jeg har ikke flyskrekk, så jeg kan vanskelig tenke meg situasjonen.

Jeg har ei venninne som har panikkangst. Hun sier det hjelper å tenke bort situasjonen: Der er en kniv - hjelp, hva kan skje?

Da skal hun tenke bort kniven: Ikke noe skummelt kan skje, for kniven er uskarp, og dessuten kaster jeg den langt ut i vannet.

Altså, ufarliggjørelse i tankene.

Ufattelig dårlig og kronglete forklart, men kanskje du forstår hva jeg mener?

Gjest mirakel*2
Skrevet

tenk på hvor mange flyavganger det er hver dag og tenk på hvor sjeldent det skjer ulykker. Sannsynligheten er minimal. Sjansen for at du blir utsatt for en ulykke er mye mye større på vei i bilen ut til flyplassen.

Skrevet

Jeg skal også sitte 5 timer i fly i morgen. For første gang skal jeg reise med barna mine. Jeg er nok ikke i stand til å trøste deg noe særlig, med mindre du føler trøst i felles skjebne. Jeg er livredd for å få panikkangst på flyet og med det skremme opp barna mine, så jeg har heldig vis fått 2 mg Vival. Har aldri forsøkt det før, men håper det hjelper. Kanskje det hjelper bare å ha tablettene i veska...

God tur :-/

Skrevet

Jeg skal også sitte 5 timer i fly i morgen. For første gang skal jeg reise med barna mine. Jeg er nok ikke i stand til å trøste deg noe særlig, med mindre du føler trøst i felles skjebne. Jeg er livredd for å få panikkangst på flyet og med det skremme opp barna mine, så jeg har heldig vis fått 2 mg Vival. Har aldri forsøkt det før, men håper det hjelper. Kanskje det hjelper bare å ha tablettene i veska...

God tur :-/

Hei, hvor skal du i verden da? :-)

Jeg har også fått Vival men det er en stund siden jeg fikk de uten at jeg har brukt de. Vet du hvor mange timer virkningen sitter i? Og hvor mange man skal ta når det er 2 mg?

Skrevet

Kjør på med Valium en times tid før du drar, så bruker du flyturen til å sove.Så spiser du litt etter dere lander også er du fit for fight igjen.

Det er iallefall slik venninnen min gjør når vi er ute og flyr.

Jeg har Vival 2 mg. Men husker ikke (er lenge siden jeg fikk de) hvor lenge virkningen sittr i? Jeg har jo lyst å kose meg med vin med kjæresten i løpet av dagen/kvelden også....

Skrevet

Hei, hvor skal du i verden da? :-)

Jeg har også fått Vival men det er en stund siden jeg fikk de uten at jeg har brukt de. Vet du hvor mange timer virkningen sitter i? Og hvor mange man skal ta når det er 2 mg?

Jeg skal til Tunis, enn du?

Jeg har lest litt på pakken nå men det står ikke noe om hvor lenge virkningen sitter i. Det står at jeg kan ta inntil to om dagen og at virkningen kommer etter ca en time. Håper de virker. 2 mg er ganske svake tabletter.

Skrevet

Jeg skal til Tunis, enn du?

Jeg har lest litt på pakken nå men det står ikke noe om hvor lenge virkningen sitter i. Det står at jeg kan ta inntil to om dagen og at virkningen kommer etter ca en time. Håper de virker. 2 mg er ganske svake tabletter.

Marokko.

Ja jeg ser også at det tar en times tid med virkningen. Har aldri tatt sånne før. Jeg burde jo selvsagt ha testet min reaksjon på de før jeg reiser. Men det rekker jeg ikke nå. Er litt skeptisk til å ta slike medisiner, vil jo helst klare dette på egenhånd.....

Skrevet

Regner med at du osgå har skrekk for å kjøre/ake bil?

Det er jo mange tusen ganger farligere enn å fly.

Skrevet

Regner med at du osgå har skrekk for å kjøre/ake bil?

Det er jo mange tusen ganger farligere enn å fly.

Nei jeg er jo ikke redd for det :-). Det har vel kanskje med at man ikke har kontrollen å gjøre. Bilen kan man stoppe når som helst, mens flyet kan man ikke bare hoppe av når man blir redd.

jeg får panikkangst på flyet at "nå går det galt" ved hver minste endring i motorlyd, om flyet går litt opp og ned osv. Altså helt normale ting på et fly, men det gjør meg redd!!!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...