Gå til innhold

Er det farlig å ha en 10-liters dunk diesel i bilen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg, kløna, kjørte tom for diesel her om dagen. Heldigvis kom naboen kjørende etter oss, så han hjalp til med å kjøre etc.

Og - vet dere - det er noe som heter dieselpumpe i bilen! Tenk, det visste jeg ikke. Så derfor måtte mannen min, influensasyk og elendig, rykke ut for å hjelpe konemor. Nå vet til og med jeg hvor den er. Men den er jo svintung å trykke på, så det er ikke sikkert jeg ville klart det likevel.

Vel, nå ligger 10-liters kanna tom baki bilen. Der hjelper den fint lite, hvis (og når) jeg kjører tom igjen.

Så; til alle bilkyndige dolere: er det brannfarlig/ eksplosjonsfarlig å fylle den kanna med diesel, reime den skikkelig fast i baggasjerommet på bilen og ha den stående i påkommende tilfeller?

Takker og bukker for svar.

Gjest dieselmåler
Skrevet

Det lønner seg vel heller å se litt på dieselmåleren som du har inne i bilen ..... den viser når det kan lønne seg å fylle tanken ....

Skrevet

Det lønner seg vel heller å se litt på dieselmåleren som du har inne i bilen ..... den viser når det kan lønne seg å fylle tanken ....

Jeg så og så og så og...

Så stoppa'n, gitt!

Men vet du om det er brannfarlig?

Skrevet

Jeg så og så og så og...

Så stoppa'n, gitt!

Du vurderte ikke å fylle diesel når måleren fx kom under kvart tank...? ;-)

Gjest dieselmåler
Skrevet

Jeg så og så og så og...

Så stoppa'n, gitt!

Diesel brenner godt det når det først begynner å brenne ....

Skrevet

Du vurderte ikke å fylle diesel når måleren fx kom under kvart tank...? ;-)

Mnnnei, jeg gjorde ikke det.

Utrolig nok.

Jeg "skulle bare" kjøre ungene på skolen, så "skulle jeg bare" kjøre hjem og hente visakortet. SÅ skulle jeg fylle. Jeg rakk (nesten) å kjøre ungene til skolen. Bilen stoppa ca 10 meter unna parkeringsplassen.

Skrevet

Diesel brenner godt det når det først begynner å brenne ....

Så da er det ikke å anbefale, med andre ord?

Gjest mann1975
Skrevet

Utrolig nok.

Jeg "skulle bare" kjøre ungene på skolen, så "skulle jeg bare" kjøre hjem og hente visakortet. SÅ skulle jeg fylle. Jeg rakk (nesten) å kjøre ungene til skolen. Bilen stoppa ca 10 meter unna parkeringsplassen.

hehe :-)

Skrevet

Utrolig nok.

Min dieselbil varsler når det er ganske lite bensin igjen, og da vet jeg at jeg kan kjøre ca 5 mil eller kanskje mer, men jeg prøver aldri å strekke det så innmari... :-)

Gjest mann1975
Skrevet

Så da er det ikke å anbefale, med andre ord?

hahaha :-) dette er det vittigste jeg har sett på dol på lange tider

Skrevet

hahaha :-) dette er det vittigste jeg har sett på dol på lange tider

Bra jeg kan hjelpe deg å ha det gøy. Koselig det. *S*

Men spørsmålet er seriøst, det altså, samme hvor dumt det kan høres.

Skrevet

Min dieselbil varsler når det er ganske lite bensin igjen, og da vet jeg at jeg kan kjøre ca 5 mil eller kanskje mer, men jeg prøver aldri å strekke det så innmari... :-)

"Min dieselbil varsler når det er ganske lite bensin igjen"

*lol*...

Skrevet

Har du godkjent kanne er ikke dette noe problem.

Jeg kjøpte den på nærmeste bensinstasjon. Da er den kanskje godkjent, for de selger vel ikke ikke-godkjente kanner der, vel?

Skal det stå utenpå kanna om den er godkjent?

Skrevet

"Min dieselbil varsler når det er ganske lite bensin igjen"

*lol*...

Pokker!!! Mente seff diesel!

*småflau*

Skrevet

Jeg kjøpte den på nærmeste bensinstasjon. Da er den kanskje godkjent, for de selger vel ikke ikke-godkjente kanner der, vel?

Skal det stå utenpå kanna om den er godkjent?

Det har de ikke lov til, så du er nok helt trygg.

Jeg kjører med en treliter bensin i bagasjerommet, og har aldri bekymret meg for det. Kanskje jeg burde det?

Skrevet

Det har de ikke lov til, så du er nok helt trygg.

Jeg kjører med en treliter bensin i bagasjerommet, og har aldri bekymret meg for det. Kanskje jeg burde det?

Vet du, Veloura, jeg er sannelig ikke sikker! *S*

Skrevet

Vet du, Veloura, jeg er sannelig ikke sikker! *S*

overraskende nok ;)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...