Gå til innhold

Jeg har blitt syk :(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Uff jeg har blitt skikkelig syk :( Kaster opp i ett sett baade igaar (ca 30 ganger) og idag, klarer verken aa holde paa mat eller drikke foer det kommer rett opp igjen. Jeg funderer litt paa hva det kan vaere, influensa er det ikke, omgangsyke har jeg heller ikke foelelsen av at det er (har ikke feber og foeler meg egentlig ok naar jeg ikke kaster opp). MEN kan aarsaken vaere at jeg har rotet med p-pillene mine? Jeg gaar paa trionetta og glemte dem hjemme i norge (er i utlandet naa), og siden man ikke faar tak i trionetta her saa laante jeg en vennines p-piller (yasmin) i to dager foer jeg tok til fornuften og fant ut at aa mikse p-piller ikke er saa lurt. Saa jeg sluttet helt paa p-pillene midt i syklusen. En uke senere skjer saa dette, kan det vaere aarsaken?

Kjempe takknemlig hvis noen vil svare meg.. eller troeste meg :(

Skrevet

P-piller har jeg ikke noe greie på så jeg får heller trøste deg.

Dette er ikke noe moro og enda verre så lenge man ikke er hjemme.

Føler med deg, håper du blir frisk igjen snart.

Skrevet

Jeg har vært syk i 3 dager med mageproblemer og kvalme. Har ikke kastet opp noe, men magen har ikke klart å holde på noe. Har hatt feber, svettet og fryst om hverandre om natten. Tror det er noe som går.

hare1365380455
Skrevet

Jeg vet ikke noe om p-pillene, men kan du reagere på annen bakterieflora osv.? God bedring:)

Skrevet

P-piller har jeg ikke noe greie på så jeg får heller trøste deg.

Dette er ikke noe moro og enda verre så lenge man ikke er hjemme.

Føler med deg, håper du blir frisk igjen snart.

Takk skal du ha, skal fly hjem i natt og jeg ser ikke fram til den flyturen for aa si det saann, uff :(

Skrevet

Jeg har vært syk i 3 dager med mageproblemer og kvalme. Har ikke kastet opp noe, men magen har ikke klart å holde på noe. Har hatt feber, svettet og fryst om hverandre om natten. Tror det er noe som går.

Men jeg foeler meg ikke saann syk, svetter og fryser ikke, og ikke har jeg feber heller, det er bare at jeg kaster opp og kaster opp og kaster opp... men saa klart det kan vaere omgangssyk likevel kanskje..

Skrevet

Jeg vet ikke noe om p-pillene, men kan du reagere på annen bakterieflora osv.? God bedring:)

Takk skal du ha, nei jeg har aldri reagert paa noe slikt foer, og jeg har veart inne paa tanken om matforgiftning men har hoert at da fungerer man ikke i det hele tatt, i tillegg til at det som regel kommer ut begge veier, det gjoer det ikke der, bare kaster opp..

Skrevet

Takk skal du ha, skal fly hjem i natt og jeg ser ikke fram til den flyturen for aa si det saann, uff :(

Du burde ta Afipran (kvalmestillende) og prøve å få i deg blåbærjuice og coca-cola uten kullsyre. Gjør det raskt. Ta også med deg kriseplastikkposer (doble) til å kaste opp i på flyet, hvis nøvendig.

Skrevet

Høres ut som den omgangssyken jeg hadde for et par ukes tid siden - skikkelig ekkel. Varte heldigvis bare i halvannet døgn (oppkast), men slo seg litt på magen etterpå.

Tror nok ikke at p-pilleskiftet skulle gi deg SÅ store reaksjoner. Men husk uansett at omgangssyke som dette kan gjøre at p-pillene ikke får tid å virke i kroppen din, så bruk annen prevensjon i tillegg fremover mot neste mens!

Gjest Anna Belinda
Skrevet

Ja, det kan være p-pillene. Ei venninne som gikk på pillen, men hadde rota med dem og måtte ta angrepille hadde det sånn som du.

ShitDiddelyDo
Skrevet

Høres ut som matforgiftning.

Ta en tur til legen. Kanskje de kan gi deg noe.

God bedring!

hare1365380455
Skrevet

Takk skal du ha, nei jeg har aldri reagert paa noe slikt foer, og jeg har veart inne paa tanken om matforgiftning men har hoert at da fungerer man ikke i det hele tatt, i tillegg til at det som regel kommer ut begge veier, det gjoer det ikke der, bare kaster opp..

Er du litt bedre nå? Drikk eplejuice eller blåbærsaft om du har det.

Skrevet

Er du litt bedre nå? Drikk eplejuice eller blåbærsaft om du har det.

Ikke eplejuice, det kan gjøre at man kaster opp mer. Blåbærsaft er bra. Det binder magen, i likhet med coca-cola uten kullsyre.

Skrevet

Høres ut som den omgangssyken jeg hadde for et par ukes tid siden - skikkelig ekkel. Varte heldigvis bare i halvannet døgn (oppkast), men slo seg litt på magen etterpå.

Tror nok ikke at p-pilleskiftet skulle gi deg SÅ store reaksjoner. Men husk uansett at omgangssyke som dette kan gjøre at p-pillene ikke får tid å virke i kroppen din, så bruk annen prevensjon i tillegg fremover mot neste mens!

Nei jeg tror heller ikke det er p-pillene egentlig, men siden du har hatt noe liknende er det kanskje kanskje omgangssykt likevel. Betryggende aa hoere at det bare varte i halvannen doegn, da er det kanskje haap for meg ogsaa :)

Gjest lille rosinen
Skrevet

Jeg har aldri hørt om slike bivirkninger av p-piller og tror ikke det er det du har.

Omgangssyke kommer ikke alltid med feber, så spørs om det ikke er dette eller en type matinfeksjon...

Ligget over doskåla selv i natt jeg... :-(

Skrevet

Du burde ta Afipran (kvalmestillende) og prøve å få i deg blåbærjuice og coca-cola uten kullsyre. Gjør det raskt. Ta også med deg kriseplastikkposer (doble) til å kaste opp i på flyet, hvis nøvendig.

Takk for tips, har kjoept reisesyketabletter (var det jeg fikk tak i her nede), og cola har jeg ogsaa men jeg kan ikke drikke vann engang uten at det kommer opp igjen.. har aldri opplevd dette foer jeg..

Skrevet

Ja, det kan være p-pillene. Ei venninne som gikk på pillen, men hadde rota med dem og måtte ta angrepille hadde det sånn som du.

Ja jeg vet man kan bli veldig daarlig av angrepillen, men den har jeg ikke tatt..

Skrevet

Jeg har aldri hørt om slike bivirkninger av p-piller og tror ikke det er det du har.

Omgangssyke kommer ikke alltid med feber, så spørs om det ikke er dette eller en type matinfeksjon...

Ligget over doskåla selv i natt jeg... :-(

Du har det ja, da har du all min medfoelelse for det er helt grusomt. Og jeg skal ut aa fly laaangt i natt saa jeg gruer meg veldig til det :S

Skrevet

Er nok den kraftige omgangssyken som går for tiden.. Heldigvis er den kortvarig for de fleste

Skrevet

Takk for tips, har kjoept reisesyketabletter (var det jeg fikk tak i her nede), og cola har jeg ogsaa men jeg kan ikke drikke vann engang uten at det kommer opp igjen.. har aldri opplevd dette foer jeg..

Hvor er du nå da? Kanskje jeg vet hva du kan spørre etter.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...