Gå til innhold

Anbefalte innlegg

jeg har tatt trinordiol i nærmere tre år, og merker at den uken man ikke tar piller så kommer mensen senere og senere. Når jeg begynte å ta pillene, så fikk jeg mensen dag to i den pillefrie uka, og nå er jeg oppe i dag fem før det skjer noe.

Noen som har opplevd dette?

Har dere vært hos legen for det?

Var det farlig? Jeg ønsker meg barn om kanskje et par år...er redd for at p-pillene skal gjøre meg steril

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/218911-p-piller-og-senere-og-senere-mens/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Medmindre du gjør noen fryktelig rart med dem, så blir du IKKE steril av P-piller...eggløsningen kommer som regel igang igjen kort tid etter at du slutter å ta dem.

Blødningen du har når du har pause på pillene er ikke mensen, det er bare en hvileblødning som oppstår når du ikke har tilførselen av hormonene. Dette har ikke noe med eggløsning å gjøre, og det er veldig vanlig at den kommere senere i den pillefrie perioden etterhvert.

Alt det jeg sa nå gjelder også de fleste andre typer hormon-basert prevensjon som man bruker daglig/ukentlig/månedlig.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...