Gå til innhold

Vanskelig situasjon. Trenger innspill.

Anbefalte innlegg

Gjest emma dilemma
Skrevet

Via nettet er jeg tilfeldigvis kommet i kontakt med ei jeg hadde litt kontakt med på videregående. Nå har hun fått seg kjæreste. Alt kunne vært vel, men jeg vet at denne mannen voldtok en tidligere eks og at hun beskriver han som psykopat.

Hva gjør jeg? Hvordan kan jeg si ifra/advare til denne jenta som er nyforelsket...?

Gjest formidle kontakt
Skrevet

Jeg ville spurt denne exen om jeg kunne gi hennes telefonnummer / mailadresse til den nyforelskede. Så kan disse to selv snakke sammen, og hun kan få førstehånds informasjon.

Skrevet

Gi henne en advarsel.. Bare fortell noenlunde det du vet :)

Gjest M.Angelica
Skrevet

Jeg ville spurt denne exen om jeg kunne gi hennes telefonnummer / mailadresse til den nyforelskede. Så kan disse to selv snakke sammen, og hun kan få førstehånds informasjon.

Mener du at hun som har blitt voldtatt skal prate med paret??

Gjest emma dilemma
Skrevet

Jeg kan selv finne nummeret til eksen.

Skal jeg be eksen ta kontakt med den nyforelskede?

Hmmmmmmm....

Gjest lille rosinen
Skrevet

Jeg kan selv finne nummeret til eksen.

Skal jeg be eksen ta kontakt med den nyforelskede?

Hmmmmmmm....

Jeg hadde ikke bedt eksen ta kontakt med ny dame. Kan hende den nye dama bare tar det som at eksen er sjalu f.eks. Da syns jeg det er bedre at du tar opp det du vet på en ok måte, slik at den nye dama ikke føler at du dømmer henne og forholdet hennes. Og også tilby henne å ta kontakt med eksen hvis dette er ok for eksen. Det ville jeg gjort tror jeg...

Skrevet

Det ville jeg absolutt følt ansvar for å informere om, ja. Men du må regne med at hvis hun er i en forelsket fase, vil hun mest sannsynlig 1) ikke tro det 2) fortelle det videre til sin kjæreste som vil benekte det.

Likevel syns jeg du bør fortelle det, og si at om hun ønsker det kan du formidle kontakt med denne andre kvinnen. Og at hun kanskje bør høre historien før hun forteller kjæresten sin om det.

Skrevet

Oi - ja, den var litt vrien.

At du bør si noe, sier seg selv.

Men hvordan? Jeg ville sagt det rett ut. Og selv om han kommer til å nekte hvis hun forteller det, så vil hun ubevisst se etter tegn og forhåpentligvis trekke seg bort før det er for sent.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...