Gå til innhold

Lillemus og andre som vet

Anbefalte innlegg

Gjest anonym foreløpig
Skrevet

(dette innlegget ligger også på meldinger)

Hei!

Mener å ha lest her inne en gang at du skrev at du hadde skrevet en bok, ordbok for barn eller lignendes?

Jeg har skrevet en barnebok og holder på med en ungdomsbok, så nå lurer jeg på hvordan jeg skal gå frem.

Skal jeg sende boken til mange forlag, bare et? Skal jeg skrive til de og høre om de er intresert i boken først eller sende den med en gang?

Er det flere som har skrevet bøker eller vet noe så blir jeg taknemmelig for svar.

Gjest LucySky
Skrevet

Velg deg et av de mest kjente store forlagene og send boka bare til ett av dem. Du får et svar i løpet av 3-4 uker. Er det avslag, velger du neste forlag på lista.

Forlagene liker dårlig at man sender til mange samtidig, da bruker de tid og krefter på å vurdere noe som kanskje andre også vurderer samtidig - og da kan tida og kreftene vise seg å være bortkasta.

Skrevet

Jeg sendte en forespørsel til flere forlag, fikk hyggelige refuseringer fra de fleste. Cappelen kjøpte rettighetene til å bruke noe av boka i sine ordbøker (!) og et annet forlag (bokklubb) kjøpte rettighetene til boka i en tidsbegrenset periode. :o)

Stå på!

Jeg hadde skrevet den ferdig, men sendte den ikke med da jeg sendte forespørslene.

Skrevet

Jeg har fått høre at forlagene ikek bryr seg om at du sender til fler -men de vil gjerne at du opplyser om at du har gjort det :)

Skrevet

Du bør absolutt sende inn alt du har skrevet (hele manuset), og bare til ett forlag.

Ideer og forespørsler blir bare besvart med at du må sende inn det du har skrevet.

Ikke for å ta motet fra deg, men husk at over 90 % av innsendte manus blir refusert. Når det er sagt, så kan jo ditt meget godt være blant 10-prosenten.

Send i vei - lykke til!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...