Gå til innhold

Vær så snill og hjelp meg med 80 års gave!:)

Anbefalte innlegg

Gjest Vil ikke bruke nicket mitt nå
Skrevet

Jeg er desperat! Har null ide. Han bor på gamlehjem og er senil. Hva kan jeg kjøpe? Ikke klær, blomster eller sjokolade.

Begynner å bli godt fortvilet!

Skrevet

Dusjsåpe,et pent bilde, en duk til nattbordet, pyntepute til senga,et deilig mykt pledd.

Kommer ikke på noe mer nå, men håper dette er til litt hjelp.

Skrevet

Jeg hadde gått for en flaske cognac hvis det er lov. Jeg havnet på 60 tulipaner på mandagen men hvor senil er han.

Vil han ha glede av en radio f.eks?

Gjest Vil ikke bruke nicket mitt
Skrevet

Jeg hadde gått for en flaske cognac hvis det er lov. Jeg havnet på 60 tulipaner på mandagen men hvor senil er han.

Vil han ha glede av en radio f.eks?

En radio var en god ide, men jeg tror ikke han kommer til å klare å bruke den. Det har kommet så langt at han ikke klarer å si fullstendige setninger engang.

Skrevet

En radio var en god ide, men jeg tror ikke han kommer til å klare å bruke den. Det har kommet så langt at han ikke klarer å si fullstendige setninger engang.

De ansatte hjelper sikkert til med å sette den på. De blir sikkert bare happy hvis han klarer å roe seg ned på rommet innimellom.

Det er nok ikke noe kult med senile vandrere som vandrer fra de står opp til de legger seg. Mora mi sitter ikke stille under måltidene engang.

Skrevet

Er det ikke noe du vet han alltid har hatt glede av fra tiden før han ble dement da?

Tenk reminisens...

Gjest jeg er ikke i syden!!!!
Skrevet

JEG VET HVA DU KAN KJØPE!!!!

du kan kjøpe et sånn lite piano som er på musikkanten i oslo!

det er like lite som æææ....

en vannmelon eller noe,, den er ikke stor!!! og da får hun det kjempemorsomt, siden det er så kjedelig å være på gamlehjem sikkert, og da blir det

ijaffal kjedelig hvis man får blomster eller sjokolade!!! kan du ikke kjøpe sånn piano??? :-) :-) :)

Skrevet

Et supermykt og lett pledd (det vil i såfall stå i sterk kontrast til ethvert institusjonsteppe).

Skrevet

De ansatte hjelper sikkert til med å sette den på. De blir sikkert bare happy hvis han klarer å roe seg ned på rommet innimellom.

Det er nok ikke noe kult med senile vandrere som vandrer fra de står opp til de legger seg. Mora mi sitter ikke stille under måltidene engang.

Det var egentlig et godt forslag det der.

Jeg skal tygge litt på den.

Skrevet

JEG VET HVA DU KAN KJØPE!!!!

du kan kjøpe et sånn lite piano som er på musikkanten i oslo!

det er like lite som æææ....

en vannmelon eller noe,, den er ikke stor!!! og da får hun det kjempemorsomt, siden det er så kjedelig å være på gamlehjem sikkert, og da blir det

ijaffal kjedelig hvis man får blomster eller sjokolade!!! kan du ikke kjøpe sånn piano??? :-) :-) :)

Ja, kanskje det var en ide. De trenger å aktiviseres

Skrevet

Et fotoalbum med bilder fra personens fortid eller gamle bilder fra byen han vokste opp i,eller kanskje en kortstokk

Skrevet

Fotoalbum er ikke så god ide, for de blir så fortvilet når de ikke kjenner igjen de som er på bildene.

Husker jeg jobbet på dementavdeling en gang, og ei dame hadde et fotoalbum på rommet sitt. Vi tok det frem og så i det, og hun pekte på bildene og sa "ja, det der var nå noen jeg kjente en gang". Hun ante ikke hvem det var.

Like etterpå spurte hun "hvem er jeg? Hvor bor jeg? Hvorfor er jeg her?" Etter å ha fått svar gjentok hun de samme spørsmålene igjen.

Blomster er en fin gave, likeså en god genser. Klærne blir fort slitte på grunn av dårlig behandling når de blir vasket på institusjoner... det er så trist å se de eldre sitte der med skitne klær, fordi de ikke har noe å bytte med!

Skrevet

Fotoalbum er ikke så god ide, for de blir så fortvilet når de ikke kjenner igjen de som er på bildene.

Husker jeg jobbet på dementavdeling en gang, og ei dame hadde et fotoalbum på rommet sitt. Vi tok det frem og så i det, og hun pekte på bildene og sa "ja, det der var nå noen jeg kjente en gang". Hun ante ikke hvem det var.

Like etterpå spurte hun "hvem er jeg? Hvor bor jeg? Hvorfor er jeg her?" Etter å ha fått svar gjentok hun de samme spørsmålene igjen.

Blomster er en fin gave, likeså en god genser. Klærne blir fort slitte på grunn av dårlig behandling når de blir vasket på institusjoner... det er så trist å se de eldre sitte der med skitne klær, fordi de ikke har noe å bytte med!

Jamen det går da vel an å skrive under bildene hvem de er! Og slektsskapsforhold og sånn osv. Det kan være en fin gave det, så har hun et skrytealbum å vise fram, der det står under hvem alle er, og dessuten kan det hjelpe den gamle til å huske.

Skrevet

Jamen det går da vel an å skrive under bildene hvem de er! Og slektsskapsforhold og sånn osv. Det kan være en fin gave det, så har hun et skrytealbum å vise fram, der det står under hvem alle er, og dessuten kan det hjelpe den gamle til å huske.

Kanskje, men det kan skape masse forvirrelse.

Det går jo an å prøve.

hare1365380455
Skrevet

Jeg limte bilder i en bok med blanke ark i, og så skrev jeg under bildene. Man kan også skrive dikt eller annet i boken + pynte med klistermerker eller glans.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...