Gå til innhold

Mange patetiske menn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja, jeg skal være enig at det her kan være en annen side av saken.

Men ikke alltid. Med flere barn, som krever ulike ting- til ulike tider... så tar ofte ikke far tak uten å bli bedt om det. Og ja, mor MÅ be om det. Etter at podene har grått for å ha gått glipp av både bursdagsselskap og fotbaltrening, innser mor at hun MÅ holde oversikt.

Derfor forsøker hun delegere oppgavene (og får høre at hun maser).

Mens mor er på fotballtrening med poden, kan hun ikke følge med på hvordan far hjelper med podenr 2 sine lekser. Da er det forøvrig MEGET frustrerende og komme hjem, for å oppdage at FAR har utsatt og glemt lekselesingen...Og at MOR må ta tak i det etter fotballtreningen.

Men så la nå være å avle disse små monstrene, da - hvis det bare er problemer forbundet med ansvarsfordeling.

"................................................"

Gjest sjøstjerna
Skrevet

hva mener du?

Skrev før jeg tenkte meg om...

Jo, mannen som er syk- og nesten "nær døden" eksisterer nok. Men der har jeg vært heldig!

:-) Jeg har ikke truffet han.

Gjest mener jeg, da
Skrevet

Ja, jeg skal være enig at det her kan være en annen side av saken.

Men ikke alltid. Med flere barn, som krever ulike ting- til ulike tider... så tar ofte ikke far tak uten å bli bedt om det. Og ja, mor MÅ be om det. Etter at podene har grått for å ha gått glipp av både bursdagsselskap og fotbaltrening, innser mor at hun MÅ holde oversikt.

Derfor forsøker hun delegere oppgavene (og får høre at hun maser).

Mens mor er på fotballtrening med poden, kan hun ikke følge med på hvordan far hjelper med podenr 2 sine lekser. Da er det forøvrig MEGET frustrerende og komme hjem, for å oppdage at FAR har utsatt og glemt lekselesingen...Og at MOR må ta tak i det etter fotballtreningen.

Jeg forstår hvorfor det blir skilsmisser i slike forhold, men jeg forstår ikke at ikke flere velger mor / far til sine barn med større omhu.

Har man vært sammen en stund, og han er dårlig på å huske bursdager og merkedager (kjøper han og sender gave til søsteren sin når hun har busrsdag, uten at noen minner ham på det?) han er dårlig til å gjøre ting han selv ikke "tjener" på, han ikke tenker på dere som en familie også før dere fikk barn, og handler inn det du kan trenge, ikke bare til seg selv osv osv..

ja, da er man naiv hvis man tror han plutselig vil engasjere seg i slike ting når det gjelder barnas vennebursdager, kjøpe nye klær til barna når de vokser ut av det de har.

Synes man det er greit at man selv tar ansvaret for slike ting, er det flott, men å klage når det har gått fire år, er naivt.

Skrevet

Hva slags menn er det egentlig dere har rota dere borti!? Eksen min tok såvisst sin del av barnestell og oppdragelse han.

Og den tiden vi hadde baby + 2-åring gikk han tidligere hjem hver gang han hadde seinvkat for å ta kveldsstellet med eldstemann. :o)

Gjest sjøstjerna
Skrevet

Men så la nå være å avle disse små monstrene, da - hvis det bare er problemer forbundet med ansvarsfordeling.

"................................................"

Ja, det er jo det man gjør. Det blir produksjonsstopp.

Problemet er at noen er avlet frem før man ser hvordan mannen er som FAR.

:-)

Gjest sjøstjerna
Skrevet

Jeg forstår hvorfor det blir skilsmisser i slike forhold, men jeg forstår ikke at ikke flere velger mor / far til sine barn med større omhu.

Har man vært sammen en stund, og han er dårlig på å huske bursdager og merkedager (kjøper han og sender gave til søsteren sin når hun har busrsdag, uten at noen minner ham på det?) han er dårlig til å gjøre ting han selv ikke "tjener" på, han ikke tenker på dere som en familie også før dere fikk barn, og handler inn det du kan trenge, ikke bare til seg selv osv osv..

ja, da er man naiv hvis man tror han plutselig vil engasjere seg i slike ting når det gjelder barnas vennebursdager, kjøpe nye klær til barna når de vokser ut av det de har.

Synes man det er greit at man selv tar ansvaret for slike ting, er det flott, men å klage når det har gått fire år, er naivt.

Du vet hvordan det er...

når man går med stjerner i øynene og er så forelsket...Du vet "kjærlighet kan gjøre blind"...

Så gifter man seg, får barn, og plutselig ramla man ned fra den rosa skyen- og ned til livets realitet.

Take it or leave it, er alternativene da. Går ikke ann DA å bestemme seg for å ikke skulle ha giftet seg med han, og ikke skulle ha fått barn med han... etc. Ekteskapet og barn er faktum.

Gjest mener jeg, da
Skrevet

Du vet hvordan det er...

når man går med stjerner i øynene og er så forelsket...Du vet "kjærlighet kan gjøre blind"...

Så gifter man seg, får barn, og plutselig ramla man ned fra den rosa skyen- og ned til livets realitet.

Take it or leave it, er alternativene da. Går ikke ann DA å bestemme seg for å ikke skulle ha giftet seg med han, og ikke skulle ha fått barn med han... etc. Ekteskapet og barn er faktum.

Jeg forstår det, til en viss grad, men i dag, hvor man har lov til å prøve ut både sex og samboerskap uten å være redd for uønsket graviditet eller stgge blikk, så har man tid nok til å bli kjent med partner og vente til man klarer å tenke en fornuftig tanke, før man bestemmer seg for å etablere seg "for livet" med barn og ekteskap.

Jeg var fortsatt forelsket når jeg giftet meg, det er ikke det, men jeg hadde littt gangsyn, heldigvis.

Eller kanskje jeg bare var heldig, som fikk en partner som brydde seg like mye om barna som meg.

Skrevet

hva mener du?

At jeg har ansett begge deler som svært sjeldne fenomener.

Mannen som ikke tar ansvar, og mannen som er døden nær når han får en forkjølelse.

Og at jeg da faktisk fikk sett mitt første eksempel på sistnevnte i forrige uke.

Gjest sjøstjerna
Skrevet

At jeg har ansett begge deler som svært sjeldne fenomener.

Mannen som ikke tar ansvar, og mannen som er døden nær når han får en forkjølelse.

Og at jeg da faktisk fikk sett mitt første eksempel på sistnevnte i forrige uke.

;-)

Vel, uansett om de variantene du beskriver er sjeldne eller hyppige- så synes jeg mannfolk flest er meget trivelige mennesker. Veldig rett frem, og liketil. Ikke noe roting rundt grøten, man får vite det man trenger uten å at alt skal pakkes inn i masse bomull.

Likeledes syns jeg menn ofte er mye flinkere til å være FERDIGE med krangel- etter krangelen...

Skrevet

;-)

Vel, uansett om de variantene du beskriver er sjeldne eller hyppige- så synes jeg mannfolk flest er meget trivelige mennesker. Veldig rett frem, og liketil. Ikke noe roting rundt grøten, man får vite det man trenger uten å at alt skal pakkes inn i masse bomull.

Likeledes syns jeg menn ofte er mye flinkere til å være FERDIGE med krangel- etter krangelen...

Helt enig sjøstjerna! :-)

Skrevet

Hehe - har du vært på Foreldre_barn-forumet?

Er det ex-kona tro?????

Skrevet

Er det ex-kona tro?????

Tror hele innlegget er laget av en som også svarer seg selv jeg . som et studie eller noe :)

Skrevet

Noen menn skjønner og ønsker alt sånt helt av seg selv :)

Skrevet

Mye av greia på denne type saker er jo at menn ikke slipper til.

Og de som slipper til, har ofte madammen hengende over skulderen konstant, for å irettesewtte gubben hver gang han gjør noe på en måte som hun synes blir feil.

Mye enklere for mange menn å la være å involvere seg - så de slipper denne konstante hakkingen.

Og ved samlivsbrudd; da får de endelig anledning til å gjøre tingene på sin måte uten å bli irettesatt, kjeftet på og kritisert konstant.

Når det da funker - klart de skryter da.

Enhver historie har minst to sider skjønner du.

Og den jeg refererer til over her, er den kvinnene ikke vil erkjenne.

Mye enklere for dem å fremstille mennene som uengasjerte personer som ikke tar ansvar, enn å erkjenne at de ikke har latt mannen slippe til...

MIn gubbe hadde aldri godtatt å bli holdt utenfor noe som helst :) deilig!

Skrevet

Man KAN ikke vite hvordan man er som forelder før man står midt oppi det :)

Skrevet

Jeg gidder ikke lese slike innlegg lenger, men bare fortelle hvorfor.

Hvis det er spøk, så er det greit.

Hvis ikke, så ikke be meg høre på slikt eller kommentere det. Har du truffet noen drittsekker, så kan ikke jeg noe for det, det de har gjort får du ta opp med dem, ikke med meg.

Siden jeg ikke får betalt for å ordne opp i slikt, så har jeg nok av annet å gjøre.

Gjest go home and vogg
Skrevet

Hvis disse mødrene hadde gått tilbake til jobb etter å ha tatt ca halve svangerskapspermisjonen, så hadde de fått menn som visste litt mer om barnas mat, søvn, klær osv

Det er bare helt utrolig at du gir kvinner ansvaret for at menn skal vise ansvar.

Du sier "hvis disse mødrene". Hvorfor sier du ikke "hvis disse fedrene"? Menn må da kunne engasjere seg i egne barn uten at de blir pushet av en kvinne?

Gjest go home and vogg
Skrevet

Akkurat denne situasjonen, med forhold, barn, skilsmisse, delt foreldreansvar etc. - det har du opplevd med så mange menn, at du kan generalisere? :-)

"............................................."

Jeg har sett en del samlivsbrudd på nært hold. Før bruddet så jeg forhold med rollefordeling som jeg beskriver.

Mange kvinner bruker energi på å forsøke å få mannen mer på banen når det gjelder omsorg for barn, men mange menn vil desverre ikke ta dette ansvaret. Legg merke til at jeg sier ikke menn generelt, det er heldigvis stadig fler som oppdager gleden ved å gi omsorg til eget barn.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...