Gjest det er så fælt Skrevet 17. februar 2006 Skrevet 17. februar 2006 http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=136802 0 Siter
Gjest Morsk Skrevet 17. februar 2006 Skrevet 17. februar 2006 Jeg postet link om denne saken i fjor sommer når dette skjedde. http://www.dagbladet.no/nyheter/2005/07/29/438711.html Da ble det for sterk kost for webmaster, som slettet den. Så får vi håpe det blir stående denne gang 0 Siter
flisa Skrevet 17. februar 2006 Skrevet 17. februar 2006 Jeg postet link om denne saken i fjor sommer når dette skjedde. http://www.dagbladet.no/nyheter/2005/07/29/438711.html Da ble det for sterk kost for webmaster, som slettet den. Så får vi håpe det blir stående denne gang Men i fjor var det politisk ukorrekt -. nå begynner det å bli stuerent.... 0 Siter
Gjest Morsk Skrevet 17. februar 2006 Skrevet 17. februar 2006 Men i fjor var det politisk ukorrekt -. nå begynner det å bli stuerent.... Sant nok. Selv blant såkalt høyt utannede og akademikere har det så smått gått et lys opp for. 0 Siter
flisa Skrevet 17. februar 2006 Skrevet 17. februar 2006 Sant nok. Selv blant såkalt høyt utannede og akademikere har det så smått gått et lys opp for. Ja, jeg lener meg litt tilbake og ser fornøyelig på forskrekkelsen. 0 Siter
Gjest forstod ikke helt Skrevet 17. februar 2006 Skrevet 17. februar 2006 Men i fjor var det politisk ukorrekt -. nå begynner det å bli stuerent.... hva mener du? hva er stuerent nå og ikke i fjor? 0 Siter
flisa Skrevet 17. februar 2006 Skrevet 17. februar 2006 hva mener du? hva er stuerent nå og ikke i fjor? Nå ser vi slike linker hele tiden - for nå er det "lov" å være "sinna tilbake på muslimer". Ser du ikke det rundt deg? .) 0 Siter
Gjest Morsk Skrevet 17. februar 2006 Skrevet 17. februar 2006 Nå ser vi slike linker hele tiden - for nå er det "lov" å være "sinna tilbake på muslimer". Ser du ikke det rundt deg? .) Riktig. Selv på de tradsijonelt SV-dominerte lærerværelsene på norske skoler, har jeg fra sikre kilder at det nå snakkes som det bare ville blitt gjort på Frps landsmøte hvis det hadde vært 10 år siden. 0 Siter
flisa Skrevet 17. februar 2006 Skrevet 17. februar 2006 Riktig. Selv på de tradsijonelt SV-dominerte lærerværelsene på norske skoler, har jeg fra sikre kilder at det nå snakkes som det bare ville blitt gjort på Frps landsmøte hvis det hadde vært 10 år siden. HEHE samme erfaring har jeg - og det verste er at det ser ut som alt har vært innestengt lenge. 0 Siter
favn Skrevet 18. februar 2006 Skrevet 18. februar 2006 Ups, jeg laget nettopp en ny tråd om dette. Så ikke din. 0 Siter
favn Skrevet 18. februar 2006 Skrevet 18. februar 2006 Ja, jeg lener meg litt tilbake og ser fornøyelig på forskrekkelsen. De mange krakilske trådene fra tidligere tider på dol, var mye rasistisk fundert og med et vanvittig nedsettende og aggressivt språk om andre mennesker. Det reagerte mange sterkt på, inklusive meg. Debattene kom seg derfor slik aldri skikkelig opp på saks-nivå for folk (oss) som faktisk hadde og har et kritisk syn på islam, og folk (bla jeg) trakk seg fra disse trådene. Nå har rasismedimensjonen blitt borte (ut fra det jeg har lest her), og folk (vi) kan nå _kritisere_ - også islam, imamer, islamister og muslimer i fri flyt i Midt-Østen, samt hva som skjer her hjemme fra politisk og annet hold. Slik opplever jeg det. PS: Ja, venstresiden har vært passive i norsk innvandrerdebatt (hvis vi skal sause sammen alt i hele verden som har med 'utlendinger'å gjøre). Men - jeg er ikke så sikker på at det er så rart: Historien viser at minner om alle ideologier blekner, raskere enn man ville tro. Dessuten ligger det iboende en humanistisk tankegang (som vel venstresiden mest befolkes av, tipper jeg), en fundamental tro på mennesket, at mennesket er godt. En mulig del-forklaring... 0 Siter
Gjest såkalt høyt utdannet og akademiker Skrevet 18. februar 2006 Skrevet 18. februar 2006 Nå ser vi slike linker hele tiden - for nå er det "lov" å være "sinna tilbake på muslimer". Ser du ikke det rundt deg? .) Hvorfor snakker dere om "muslimer" som om det gjaldt _alle_ muslimer? 0 Siter
flisa Skrevet 18. februar 2006 Skrevet 18. februar 2006 Hvorfor snakker dere om "muslimer" som om det gjaldt _alle_ muslimer? Jeg gjør aldri det. Jeg ler av de som NÅ gjør det :-) 0 Siter
flisa Skrevet 18. februar 2006 Skrevet 18. februar 2006 De mange krakilske trådene fra tidligere tider på dol, var mye rasistisk fundert og med et vanvittig nedsettende og aggressivt språk om andre mennesker. Det reagerte mange sterkt på, inklusive meg. Debattene kom seg derfor slik aldri skikkelig opp på saks-nivå for folk (oss) som faktisk hadde og har et kritisk syn på islam, og folk (bla jeg) trakk seg fra disse trådene. Nå har rasismedimensjonen blitt borte (ut fra det jeg har lest her), og folk (vi) kan nå _kritisere_ - også islam, imamer, islamister og muslimer i fri flyt i Midt-Østen, samt hva som skjer her hjemme fra politisk og annet hold. Slik opplever jeg det. PS: Ja, venstresiden har vært passive i norsk innvandrerdebatt (hvis vi skal sause sammen alt i hele verden som har med 'utlendinger'å gjøre). Men - jeg er ikke så sikker på at det er så rart: Historien viser at minner om alle ideologier blekner, raskere enn man ville tro. Dessuten ligger det iboende en humanistisk tankegang (som vel venstresiden mest befolkes av, tipper jeg), en fundamental tro på mennesket, at mennesket er godt. En mulig del-forklaring... Le som han her du - han gir seg visst ikke på tørra møkka -huff -nå får vi det verste fra alle kanter, synes det som: http://www.google.com/search?hl=no&q=Roberto+Calderoli+&btnG=S%C3%B8k&lr=lang_no 0 Siter
favn Skrevet 18. februar 2006 Skrevet 18. februar 2006 Le som han her du - han gir seg visst ikke på tørra møkka -huff -nå får vi det verste fra alle kanter, synes det som: http://www.google.com/search?hl=no&q=Roberto+Calderoli+&btnG=S%C3%B8k&lr=lang_no Alle må slite med hodeløse landsbyidioter, sånn er det bare. Mye bedre hvis de tok seg en god spasertur: http://www.aftenposten.no/spesial/bildeserier/article1201710.ece?start=2 0 Siter
rose23 Skrevet 18. februar 2006 Skrevet 18. februar 2006 Dette er så horribelt og sjokkerende at det finst ikke ord. Jeg fatter ikke at det går an å bli styrt så mye av religion. 0 Siter
Gjest togli Skrevet 19. februar 2006 Skrevet 19. februar 2006 Sånt får jeg virkelig vondt i magen av :-((( 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.