Gå til innhold

Unge hengt

Gjest det er så fælt

Anbefalte innlegg

Skrevet

Men i fjor var det politisk ukorrekt -. nå begynner det å bli stuerent....

Sant nok. Selv blant såkalt høyt utannede og akademikere har det så smått gått et lys opp for.

Skrevet

Sant nok. Selv blant såkalt høyt utannede og akademikere har det så smått gått et lys opp for.

Ja, jeg lener meg litt tilbake og ser fornøyelig på forskrekkelsen.

Gjest forstod ikke helt
Skrevet

Men i fjor var det politisk ukorrekt -. nå begynner det å bli stuerent....

hva mener du? hva er stuerent nå og ikke i fjor?

Skrevet

hva mener du? hva er stuerent nå og ikke i fjor?

Nå ser vi slike linker hele tiden - for nå er det "lov" å være "sinna tilbake på muslimer".

Ser du ikke det rundt deg? .)

Skrevet

Nå ser vi slike linker hele tiden - for nå er det "lov" å være "sinna tilbake på muslimer".

Riktig. Selv på de tradsijonelt SV-dominerte lærerværelsene på norske skoler, har jeg fra sikre kilder at det nå snakkes som det bare ville blitt gjort på Frps landsmøte hvis det hadde vært 10 år siden.

Skrevet

Riktig. Selv på de tradsijonelt SV-dominerte lærerværelsene på norske skoler, har jeg fra sikre kilder at det nå snakkes som det bare ville blitt gjort på Frps landsmøte hvis det hadde vært 10 år siden.

HEHE samme erfaring har jeg - og det verste er at det ser ut som alt har vært innestengt lenge.

Skrevet

Ja, jeg lener meg litt tilbake og ser fornøyelig på forskrekkelsen.

De mange krakilske trådene fra tidligere tider på dol, var mye rasistisk fundert og med et vanvittig nedsettende og aggressivt språk om andre mennesker. Det reagerte mange sterkt på, inklusive meg. Debattene kom seg derfor slik aldri skikkelig opp på saks-nivå for folk (oss) som faktisk hadde og har et kritisk syn på islam, og folk (bla jeg) trakk seg fra disse trådene.

Nå har rasismedimensjonen blitt borte (ut fra det jeg har lest her), og folk (vi) kan nå _kritisere_ - også islam, imamer, islamister og muslimer i fri flyt i Midt-Østen, samt hva som skjer her hjemme fra politisk og annet hold.

Slik opplever jeg det.

PS: Ja, venstresiden har vært passive i norsk innvandrerdebatt (hvis vi skal sause sammen alt i hele verden som har med 'utlendinger'å gjøre).

Men - jeg er ikke så sikker på at det er så rart:

Historien viser at minner om alle ideologier blekner, raskere enn man ville tro. Dessuten ligger det iboende en humanistisk tankegang (som vel venstresiden mest befolkes av, tipper jeg), en fundamental tro på mennesket, at mennesket er godt.

En mulig del-forklaring...

Gjest såkalt høyt utdannet og akademiker
Skrevet

Hvorfor snakker dere om "muslimer" som om det gjaldt _alle_ muslimer?

Skrevet

Hvorfor snakker dere om "muslimer" som om det gjaldt _alle_ muslimer?

Jeg gjør aldri det. Jeg ler av de som NÅ gjør det :-)

Skrevet

De mange krakilske trådene fra tidligere tider på dol, var mye rasistisk fundert og med et vanvittig nedsettende og aggressivt språk om andre mennesker. Det reagerte mange sterkt på, inklusive meg. Debattene kom seg derfor slik aldri skikkelig opp på saks-nivå for folk (oss) som faktisk hadde og har et kritisk syn på islam, og folk (bla jeg) trakk seg fra disse trådene.

Nå har rasismedimensjonen blitt borte (ut fra det jeg har lest her), og folk (vi) kan nå _kritisere_ - også islam, imamer, islamister og muslimer i fri flyt i Midt-Østen, samt hva som skjer her hjemme fra politisk og annet hold.

Slik opplever jeg det.

PS: Ja, venstresiden har vært passive i norsk innvandrerdebatt (hvis vi skal sause sammen alt i hele verden som har med 'utlendinger'å gjøre).

Men - jeg er ikke så sikker på at det er så rart:

Historien viser at minner om alle ideologier blekner, raskere enn man ville tro. Dessuten ligger det iboende en humanistisk tankegang (som vel venstresiden mest befolkes av, tipper jeg), en fundamental tro på mennesket, at mennesket er godt.

En mulig del-forklaring...

Le som han her du - han gir seg visst ikke på tørra møkka -huff -nå får vi det verste fra alle kanter, synes det som:

http://www.google.com/search?hl=no&q=Roberto+Calderoli+&btnG=S%C3%B8k&lr=lang_no

Skrevet

Dette er så horribelt og sjokkerende at det finst ikke ord. Jeg fatter ikke at det går an å bli styrt så mye av religion.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...