Gå til innhold

Patetiske kvinnfolk

Anbefalte innlegg

amerikafareren
Skrevet

:-)

Mange ulike mennesketyper- av begge kjønn. Patetiske og ikke-patetiske.Og morsomt er det!

Hadde vært forferdelig kjedelig om alle menn og kvinner var prikk like....

Det minst morsomme jeg vet er kvinner som klager og syter fordi de ikke har en mann;)

• Svar 79
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• amerikafareren

29

• sheba

10

• flisa

3

• tonie

3

Mest aktive i denne tråden

amerikafareren
Skrevet

Å jeg kjører traktor, kan skifte oljefilter på en bil og tømmer gjødselkjelleren en gang i måneden. Her en dag måtte jeg hjelpe en mann på 31 år med å rygge med en tilhenger. Er det noen som er flink å krasje biler så er det mannfolk. Det er derfor dere betaler mer i forsikring i flere selskap!

Jeg snakker ikke om hva en gjør eller ikke gjør, men det å sette seg ned og klage og syte pga. mangel på ektemann. Jeg kan ikke lenger gjøre mye av det jeg gjorde før i tiden, men jeg savner ikke akkurat en ektemann for det. Å stå og klage pga. dårlig økonomi fordi kvinner er enslige er noe av det verste jeg hører. For ikke å snakke om en kvinne som tar tlf. og sukker og bærer seg når hun bestiller en håndverker over å ikke ha en ektemann som kan ta tak eller ta tlf.samtalen. Jeg snakker om fraskilte kvinner som lar bilen stå når snøen kommer om høsten til eksmannen har tid til å skifte dekk. Jeg bryr meg ingenting om de gjør det selv eller ikke. Ingen kan klare alt og gjøre alt.

amerikafareren
Skrevet

Jeg synes folk må få lov til å klage.

Du tror ikke at du ville bli lei et menneske som klaget over været, maten, prisene, hårfargen, solen, mørket, støvet, såpefargen, sofaen, mannen, katten, hunden, naboene, kiloene, tv-programmene, venninnene, kollegaene, sjefen, temperaturen på vannet i dusjen, strømmen, tlf-ledningen..........................................

Skrevet

Du tror ikke at du ville bli lei et menneske som klaget over været, maten, prisene, hårfargen, solen, mørket, støvet, såpefargen, sofaen, mannen, katten, hunden, naboene, kiloene, tv-programmene, venninnene, kollegaene, sjefen, temperaturen på vannet i dusjen, strømmen, tlf-ledningen..........................................

Jo, det finnes selvsagt grenser for hvor mye klaging jeg orker høre på. Men i rimelige doser synes jeg klaging bør aksepteres.

Gjest sjøstjerna
Skrevet

Det minst morsomme jeg vet er kvinner som klager og syter fordi de ikke har en mann;)

Det jeg liker minst er den "usynlige uenigheten" som kan foregå mellom kvinner. At kvinner ofte er kvinnens verste fiende...

Liker ikke den "være bedre enn alle andre" holdningen noen kvinner har. Enten de er single eller i parforhold.

Menn er enklere å forholde seg til.

;-)

amerikafareren
Skrevet

Jo, det finnes selvsagt grenser for hvor mye klaging jeg orker høre på. Men i rimelige doser synes jeg klaging bør aksepteres.

Innlegget mitt handlet om urimelige doser;)

amerikafareren
Skrevet

Det jeg liker minst er den "usynlige uenigheten" som kan foregå mellom kvinner. At kvinner ofte er kvinnens verste fiende...

Liker ikke den "være bedre enn alle andre" holdningen noen kvinner har. Enten de er single eller i parforhold.

Menn er enklere å forholde seg til.

;-)

Noen ganger ja;), menn er enkle;)

Skrevet

Innlegget mitt handlet om urimelige doser;)

OK, da er jeg enig :)

Skrevet

Ikke kan jeg skifte dekk (KLARER ikke få opp skruene), og ikke kan jeg reparere en dryppende kran. Ikke kan jeg hugge ved, og ikke tør jeg gå på taket. Ikke kan jeg skifte vindu, og heller ikke bruke snøfreseren. Ikke vet jeg hvor hverken hammer eller annet verktøy er...

Jeg kan skifte lyspære, sikring og batteri på røykvarsler. Jeg måker snø (selv om min mann aldri blir fornøyd- og gjør det på nytt etter at jeg er ferdig), jeg kan bære ved (men min mann er ikke fornøyd med måten jeg stabler dem på).

Jeg er tålmodig med barna, lager middag og holder huset i orden. Jeg har full oversikt over alt av foreldremøter på skole og fritidsaktiviteter, og er ofte den som stiller.

Går dette under din definisjon på "patetiske kvinnfolk"?

Kunne kanskje vært en fordel å lære deg noen av de tingene du ikke kan, sånn i tilfelle det ikke lengre er noen mann til å gjøre det?

Gjest sjøstjerna
Skrevet

Kunne kanskje vært en fordel å lære deg noen av de tingene du ikke kan, sånn i tilfelle det ikke lengre er noen mann til å gjøre det?

Selvfølgelig har du rett...

Lettest å lære når min mann ikke er hjemme. Er han hjemme og ser meg holde på med noe jeg ikke behersker, kommer han styrtende til... Han mener å være snill, selvsagt. Alternativt synes han ikke jeg gjør det bra nok (eks stabling av ved), og bare overtar.

Eller han gjør om igjen det jeg har gjort. (jada, det kan være skrekkelig irriterende. Men jeg forsøker overse det. Husker på at jeg sikkert kan finne på å oppføre meg likens ovenfor han når det gjelder deler av husarbeidet...)

:-)

Men du har rett.

Skrevet

Pen er du også! :)

Ja, det glemte jeg selvsagt å nevne!

Seriøst, jeg er ikke det. Jeg har bare funnet et par, tre flatterende bilder jeg bruker når jeg skal presentere meg på nettet. Men takk likevel;-)

Skrevet

Ja, det glemte jeg selvsagt å nevne!

Seriøst, jeg er ikke det. Jeg har bare funnet et par, tre flatterende bilder jeg bruker når jeg skal presentere meg på nettet. Men takk likevel;-)

Jo, bare hyggelig! :)

Skrevet

Nei jeg snakker om damer generelt. Min gamle venninne på 74 år leide en varebil og kjørte igjennom New York i snøstormen siste helg. Det hadde ikke mine norske venninner på min alder gjort, enda mindre mødrene deres.

Jeg kjenner kvinner fra alle nasjonaliteter som er selvstendige og uselvstendige. Vet ikke hvorfor norske damer tror at de er så spesielt selvstendige. Jeg hadde en norsk venninne engang som har vært separert i femten år og bor fremdeles i felleshus og eksmannen kommer til og med for å skifte dekk på bilen to ganger i året, i tillegg til at han betaler huset for henne. Hun sviktet meg på det verste da jeg trengte venner mest, og i dag synes jeg synd på henne.

Jeg hadde også en annen venninne som klagde støtt og stadig over å være alene. Hun var alltid blakk og forklaringen var at hun ikke hadde mann. Jeg orket ikke mere da jeg ble skilt og hun gnålte hele tiden om hvor mye enklere alt var når det var to.

Jeg har ikke rygg eller skuldre til å måke snø, skifte dekk på bilen eller noe annet fysisk. Jeg betaler gladelig noen for å ta seg av det. Jeg fikk også håndverkere til å ta seg av oppussingen i leiligheten og jobbet heller ekstra for å betale regningene.

Amerikanske damer kjører busser, pusser opp hjemme osv., og venninna mi på 74 fikk en håndverker for å male veggene for første gang i sitt liv nå i år. Hun har fått problemer med skuldrene og er blitt for gammel for denslags if. henne selv. Hun ryddet alt vekk selv, og fikk hengt opp alle bilder etterpå. Hun er i hvert fall et forbilde på en selvstendig dame.

Hm. Jeg for min del kjenner så godt som bare kvinner som er i stand til å fikse det meste selv, men jeg kan lett lage en lang liste med manlige venner og bekjente som ikke ville overlevd en måned uten en kvinne til å ordne med diverse.

Gjest KariKruskakli
Skrevet

Jeg vet at jeg kan henge opp bilder, måke snø, male, flytte møbler, sette sammen Ikea, møbler, klippe plen, skifte sikringer.

Jeg hadde ikke greid å koble til en datamaskin. Er så mange ledninger att fy.

Jeg trenger han i senga og han er god å ha når det skal skiftes dekk på bilen.Jeg trenger han også som reisekamerat og samtaleparner. Jeg trenger han ved frokostbordet på lørdag og søndag. Der kan vi sitte å skravle et par timer mens vi diskuterer hva vi skal bruke dagen til.Ellers kan vi prate om alt vi ikke fikk tid til ellers i uka. Sladre litt og slik.

Dessuten overlater jeg mer enn gjerne selvangivelsen min til han.

Og jeg hadde absolutt ikke greid meg uten han de gangene kloakken har gått tett.

Og klatre mange meter opp på stigen og male øverste del av huset hadde jeg ihverfall ikke greid. Jeg hadde besvimt og falt ned.

Jeg tror faktisk at han er ganske avhengig av meg også.

Jeg tror igrunnen vi mennesker bare skal innse at vi er avhengige av hverandre.

Ingen kan greie alt alene.

Gjest Thekla84
Skrevet

Er jo ikke alle som klager da :) men jah, jeg var sånn en periode selv. klaget og klaget på alt det gode min samboer gjorde for meg. Nå har jeg så dårlig samvittighet at jeg gjør ALT for ham ,og godtar om oppvasken ikke blir gjort skikkelig. Da gjør jeg det selv, uten noe mas og kjas ;) så nå er det jeg som er tøffelhelten!

Gjest KariKruskakli
Skrevet

Nei jeg snakket om kvinner som klager over at de ikke har menn. Du har tydeligvis en:) Jeg har ikke fysiske krefter til å måke snø eller skifte dekk på bilen, men jeg går ikke rundt og leter etter en ektemann for det.

Jeg snakker om kvinner som klager over at det er så vanskelig å klare seg alene praktisk og økonomisk. Ikke hva man kan og ikke kan.

Du snakker om kvinner son klager over at de ikke har menn.

Andre klager over at de en gang hadde en mann som det ikke funket med:)

Alle har sine erfaringer, og alle har sine egne drømmer om et godt liv.

Du har forsøkt å ha en mann og er sikkert førnøyd over din status pr. dags dato.

Andre har andre ønsker enn deg.

Jeg fikk nettopp høre at noen bekjente som er 46 og 48 år venter barn.

Hun har ikke barn fra før og er sikkert overlykkelig.

Jeg tenkte bare: Å guri, så glad det ikke er meg. Nå må de slite med barn til de er 60.

Og jeg er jo ferdig med å lage barn og fått min dose.

Jeg vil være på et annet sted når jeg er 60.

Som sagt, man har forskjellig drømmer og foskjellige erfaringer.

Du syntes det er patetisk at folk ønker seg en mann, men når du tenker deg om så har du vel noe du klager over du også?

Men nå prater jeg meg helt bort:)

Syting og klaging i ett sett er slitsomt, uansett hva det gjelder.

Gjest KariKruskakli
Skrevet

Igjen. Du har hatt en mann og er glad for å være kvitt`n:)

Andre i din alder har aldri hatt en mann og ønsker det seg av hele sitt hjerte.

Ikke døm for hardt!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...