Gå til innhold

Patetiske kvinnfolk

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er jo ikke alle som klager da :) men jah, jeg var sånn en periode selv. klaget og klaget på alt det gode min samboer gjorde for meg. Nå har jeg så dårlig samvittighet at jeg gjør ALT for ham ,og godtar om oppvasken ikke blir gjort skikkelig. Da gjør jeg det selv, uten noe mas og kjas ;) så nå er det jeg som er tøffelhelten!

DU burde bare vært glad til om samboeren din faktisk løftet på liket av og til.

• Svar 79
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• amerikafareren

29

• sheba

10

• flisa

3

• tonie

3

Mest aktive i denne tråden

Gjest KariKruskakli
Skrevet

Jeg snakker ikke om hva en gjør eller ikke gjør, men det å sette seg ned og klage og syte pga. mangel på ektemann. Jeg kan ikke lenger gjøre mye av det jeg gjorde før i tiden, men jeg savner ikke akkurat en ektemann for det. Å stå og klage pga. dårlig økonomi fordi kvinner er enslige er noe av det verste jeg hører. For ikke å snakke om en kvinne som tar tlf. og sukker og bærer seg når hun bestiller en håndverker over å ikke ha en ektemann som kan ta tak eller ta tlf.samtalen. Jeg snakker om fraskilte kvinner som lar bilen stå når snøen kommer om høsten til eksmannen har tid til å skifte dekk. Jeg bryr meg ingenting om de gjør det selv eller ikke. Ingen kan klare alt og gjøre alt.

Jeg lot bilen stå, til mannen min kjørt den på verksted jeg.

Eksospotta var ødelagt.

Du hadde nok irritert deg grønn over meg:)

Gjest Thekla84
Skrevet

DU burde bare vært glad til om samboeren din faktisk løftet på liket av og til.

hehe ;)

amerikafareren
Skrevet

Jeg lot bilen stå, til mannen min kjørt den på verksted jeg.

Eksospotta var ødelagt.

Du hadde nok irritert deg grønn over meg:)

Nei det var ikke det jeg skrev;) Du er gift og det er en forskjell. Jeg er ikke det, og mange andre kvinner også. Jeg var vant til at min eksmann tok seg av alt slikt. Jeg irriterer meg over de kvinnene som IKKE har en mann og synes synd på seg selv pga. slike idiotiske bagateller.

Jeg snakker ikke om de som savner å aldri ha hatt familie eller fått oppleve å få barn. Det er noe annet.

amerikafareren
Skrevet

Hm. Jeg for min del kjenner så godt som bare kvinner som er i stand til å fikse det meste selv, men jeg kan lett lage en lang liste med manlige venner og bekjente som ikke ville overlevd en måned uten en kvinne til å ordne med diverse.

Jeg skriver gladelig under på at mannfolk er verre enn oss;) Da jeg skrev innlegget tenkte jeg på kvinnfolk, men vi kan gjerne ta diskusjonen om menn også;)

amerikafareren
Skrevet

Jeg vet at jeg kan henge opp bilder, måke snø, male, flytte møbler, sette sammen Ikea, møbler, klippe plen, skifte sikringer.

Jeg hadde ikke greid å koble til en datamaskin. Er så mange ledninger att fy.

Jeg trenger han i senga og han er god å ha når det skal skiftes dekk på bilen.Jeg trenger han også som reisekamerat og samtaleparner. Jeg trenger han ved frokostbordet på lørdag og søndag. Der kan vi sitte å skravle et par timer mens vi diskuterer hva vi skal bruke dagen til.Ellers kan vi prate om alt vi ikke fikk tid til ellers i uka. Sladre litt og slik.

Dessuten overlater jeg mer enn gjerne selvangivelsen min til han.

Og jeg hadde absolutt ikke greid meg uten han de gangene kloakken har gått tett.

Og klatre mange meter opp på stigen og male øverste del av huset hadde jeg ihverfall ikke greid. Jeg hadde besvimt og falt ned.

Jeg tror faktisk at han er ganske avhengig av meg også.

Jeg tror igrunnen vi mennesker bare skal innse at vi er avhengige av hverandre.

Ingen kan greie alt alene.

Grunnen til at jeg skrev innlegget var min tidligere gale landlady som var helt sprø og holdt på å få meg til å dra tilbake hjem og gi opp alt jeg har bygget opp og kjempet for lenge.

Jeg kan koble til en datamaskin, men ikke måke snø. Jeg referer til min mor som har tatt seg av "alt" i ti år etter at far fikk hjerneslag og ble invalid. Hun sa da jeg diskuterte dette med henne: "ingen kan klare alt, og slik har det alltid vært".

Jeg snakker om kvinnfolk uansett nasjonalitet som klager og bærer seg over at de ikke har en mann å forsørge seg, å henge opp bilder, å skifte dekk på bilen etc. Jeg snakker om kvinnfolk som sier at de ikke blir skilt pga. barna, men i virkeligheten tør de ikke ta seg av slike praktiske ting.

Jeg har prøvd og vet hvor vanskelig det er å bli alene etter å ha hatt en 'handy' mann i alle år som tok seg av alle praktiske ting i hjemmet. Jeg koblet datamaskin, ordnet selvangivelsen og betalte alle regninger, hvis jeg ikke hadde gjort det hadde jeg blitt enda mer hjelpesløs.

Jeg savner også noen innimellom til å se på solnedgangen sammen med, diskutere politikk over frokosten eller bare tusle hånd i hånd. Ikke minst er det en sorg for meg å ikke kunne i fremtiden oppleve gleden over barnebarn sammen med bestefar. Det er en annen diskusjon.

amerikafareren
Skrevet

Du snakker om kvinner son klager over at de ikke har menn.

Andre klager over at de en gang hadde en mann som det ikke funket med:)

Alle har sine erfaringer, og alle har sine egne drømmer om et godt liv.

Du har forsøkt å ha en mann og er sikkert førnøyd over din status pr. dags dato.

Andre har andre ønsker enn deg.

Jeg fikk nettopp høre at noen bekjente som er 46 og 48 år venter barn.

Hun har ikke barn fra før og er sikkert overlykkelig.

Jeg tenkte bare: Å guri, så glad det ikke er meg. Nå må de slite med barn til de er 60.

Og jeg er jo ferdig med å lage barn og fått min dose.

Jeg vil være på et annet sted når jeg er 60.

Som sagt, man har forskjellig drømmer og foskjellige erfaringer.

Du syntes det er patetisk at folk ønker seg en mann, men når du tenker deg om så har du vel noe du klager over du også?

Men nå prater jeg meg helt bort:)

Syting og klaging i ett sett er slitsomt, uansett hva det gjelder.

Jeg har skrevet her over hva som er min sorg og savn. Jeg er ikke forskjellig fra andre der. Jeg snakker om å klage, syte og bære seg. Det er ikke det samme.

Skrevet

Du klager ganske mye selv da om tar en titt tilbake på inleggene dine:-)

selv kan jeg godt være snekker, rørlegger, parkarbeider samt litt elektriker og vedhugger....

synes bare du klager over så mye i inleggene dine:-)

amerikafareren
Skrevet

Igjen. Du har hatt en mann og er glad for å være kvitt`n:)

Andre i din alder har aldri hatt en mann og ønsker det seg av hele sitt hjerte.

Ikke døm for hardt!

Jeg tror du skal lese innleggene mine engang til for å forstå hva jeg prøvde å formidle. Jeg snakker om hjelpesløse kvinner som syter og bærer seg og tror at menn er løsning på problemene. Vi som har hatt menn vet at de ikke er det.

Det er patetisk å klage over å ikke ha en mann å forsørge seg for kvinner med høy utdannelse og god stilling. DE burde skamme seg når de sammenligner seg med store deler av verden som lever i fattigdom. De klager over å ikke ha en mann slik at de kan bare fornøye seg selv. Ingenting er så patetisk som deg.

amerikafareren
Skrevet

Du klager ganske mye selv da om tar en titt tilbake på inleggene dine:-)

selv kan jeg godt være snekker, rørlegger, parkarbeider samt litt elektriker og vedhugger....

synes bare du klager over så mye i inleggene dine:-)

Gi deg nå, du er ikke morsom.

Skrevet

Jeg tror du skal lese innleggene mine engang til for å forstå hva jeg prøvde å formidle. Jeg snakker om hjelpesløse kvinner som syter og bærer seg og tror at menn er løsning på problemene. Vi som har hatt menn vet at de ikke er det.

Det er patetisk å klage over å ikke ha en mann å forsørge seg for kvinner med høy utdannelse og god stilling. DE burde skamme seg når de sammenligner seg med store deler av verden som lever i fattigdom. De klager over å ikke ha en mann slik at de kan bare fornøye seg selv. Ingenting er så patetisk som deg.

som meg??? hehehe

ja, ja om det er din mening om meg så er det flott og helt greit:-)

synes du klager og syter over både norge og USA ettersom det passer deg... om du er så optatt i usa som du er, hvorfor har du så mye tid til å krangle på DOL?

Skrevet

Gi deg nå, du er ikke morsom.

negativ instilling fører til negativ livsførsel!

hva med å se litt positivt på ting?? det er ikke så vanskelig og livet blir i tillegg så utrolig mye bedre:-)

Skrevet

Jøss, det var da jævlig til klaging.

amerikafareren
Skrevet

som meg??? hehehe

ja, ja om det er din mening om meg så er det flott og helt greit:-)

synes du klager og syter over både norge og USA ettersom det passer deg... om du er så optatt i usa som du er, hvorfor har du så mye tid til å krangle på DOL?

Vet du hva jeg vet ikke hvorfor du er i forsvar i kveld, og har ikke tenkt å søke på noe du har skrevet før. Hvis du tar innover deg det jeg skrev så er det ikke mitt problem.

Såvidt jeg vet driver jeg ikke og krangler på dol, men jeg skriver her innimellom. Hvor jeg får den tiden fra er ikke noe jeg trenger å forsvare en fredagskveld.

Jeg føler meg heller ikke pliktet til å forsvare hverken Norge eller USA, men forbeholder meg retten til å skrive om mine tanker slik som andre gjør.

Jeg skrev om patetiske kvinnfolk etter den vanskelige erfaringen jeg hadde med en gal dame i begynnelsen. Slike damer, spesielt middelaldrende, finnes overalt i verden. Hvorfor du føler at du må forsvare dem må du selv svare på.

Det skulle bare mangle at det hadde vært enkelt for meg å dra helt alene til New York og begynne å leve en studenttilværelse når jeg nærmer meg femti. Heldigvis så er det mange dolere som forstår det.

amerikafareren
Skrevet

negativ instilling fører til negativ livsførsel!

hva med å se litt positivt på ting?? det er ikke så vanskelig og livet blir i tillegg så utrolig mye bedre:-)

Det er bra hvis du er så fornøyd med livet hele tiden. Håper det varer livet ut.

amerikafareren
Skrevet

Jøss, det var da jævlig til klaging.

Javel.

Skrevet

Vet du hva jeg vet ikke hvorfor du er i forsvar i kveld, og har ikke tenkt å søke på noe du har skrevet før. Hvis du tar innover deg det jeg skrev så er det ikke mitt problem.

Såvidt jeg vet driver jeg ikke og krangler på dol, men jeg skriver her innimellom. Hvor jeg får den tiden fra er ikke noe jeg trenger å forsvare en fredagskveld.

Jeg føler meg heller ikke pliktet til å forsvare hverken Norge eller USA, men forbeholder meg retten til å skrive om mine tanker slik som andre gjør.

Jeg skrev om patetiske kvinnfolk etter den vanskelige erfaringen jeg hadde med en gal dame i begynnelsen. Slike damer, spesielt middelaldrende, finnes overalt i verden. Hvorfor du føler at du må forsvare dem må du selv svare på.

Det skulle bare mangle at det hadde vært enkelt for meg å dra helt alene til New York og begynne å leve en studenttilværelse når jeg nærmer meg femti. Heldigvis så er det mange dolere som forstår det.

jeg har ikke problemer hverken med ekser, menn forøvrig eller meg selv....'

men synes du alltid har noe å klage over, hva med å se litt lyst på livet?? det gjør nemlig jeg..

dessuten er jeg ikke en "kjent" kranglefant på dol, jeg sier hva jeg mener under mitt eget nick, mener og tro at de fleste her om de i det hele tatt husker meg da er enig i at jeg sier min mening og gir råd ettet livserfaring, men "kranglefant"?? NEI! :-)

sådetså!!!

Skrevet

Det er bra hvis du er så fornøyd med livet hele tiden. Håper det varer livet ut.

livskvalitet og glede er ikke det samme som å være evig lykkelig...

Det handler om å godta livets bølger og daler, for de har vi alle massevis av:-)

amerikafareren
Skrevet

jeg har ikke problemer hverken med ekser, menn forøvrig eller meg selv....'

men synes du alltid har noe å klage over, hva med å se litt lyst på livet?? det gjør nemlig jeg..

dessuten er jeg ikke en "kjent" kranglefant på dol, jeg sier hva jeg mener under mitt eget nick, mener og tro at de fleste her om de i det hele tatt husker meg da er enig i at jeg sier min mening og gir råd ettet livserfaring, men "kranglefant"?? NEI! :-)

sådetså!!!

Ja et eller annet prøver du å formidle til meg som jeg ikke vet hva er. Jeg foreslår at du slutter å lese hva jeg skriver siden det forstyrrer din lyse tilværelse.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...