Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Jamasina

Saken er sånn at etter at vi hadde vært kjærester et halvt års tid så ble jeg langvarig syk. Dette gjorde at jeg orket fint lite.

Jeg orket ikke å skifte dekk og ble derfor kjørende med piggfrie vinterdekk på sommeren. Han visst om det men tilbød seg ikke å hjelpe meg.

Jeg har kommentert det senere og da sa han at jeg skulle ha spurt om hjelp. Han visste at jeg trengte hjelp men ville ikke gjøre noe før han ble spurt.

Sånn i ettertid så synes jeg ikke at en sånn innstilling er ok. Hva synes dere?

Fortsetter under...

Var dere kjærester på det tidspunktet eller ikke? Hvis dere var kjærester er det hull i hodet og vente på å bli spurt om hjelp fremfor å tilby seg å hjelpe.

Hvis dere ikke var kjærester synes jeg ikke det var så rart jeg.

Gjest Jamasina

Var dere kjærester på det tidspunktet eller ikke? Hvis dere var kjærester er det hull i hodet og vente på å bli spurt om hjelp fremfor å tilby seg å hjelpe.

Hvis dere ikke var kjærester synes jeg ikke det var så rart jeg.

Vi var kjærester på den tiden og hadde vært det over et halvt år.

Jeg har ikke helt lett for å be noen mann om hjelp. Jeg har vært alene med barn i mange år og måtte ha gjort ting selv.

Jeg reagerer nå i ettertid at han faktisk ikke byttet dekk for meg. Det var ikke sånn at jeg ba om hjelp i hytt og pine og at han følte seg utnyttet. Jeg ba ham veldig sjeldent om hjelp.

Vi var kjærester på den tiden og hadde vært det over et halvt år.

Jeg har ikke helt lett for å be noen mann om hjelp. Jeg har vært alene med barn i mange år og måtte ha gjort ting selv.

Jeg reagerer nå i ettertid at han faktisk ikke byttet dekk for meg. Det var ikke sånn at jeg ba om hjelp i hytt og pine og at han følte seg utnyttet. Jeg ba ham veldig sjeldent om hjelp.

Dett syns jeg blir å lage problemer av noe som ikke er ett problem.

Men det blir kanskje litt frekt å si det siden du sysn det er ett problem?

Uansett, det kan være han rett og slett glemte det, vet jeg har glemt mye alvorligere ting og blitt minna på det. Greit nok at du har klart deg alene før og er vant med å ordna sakene selv, men du er ikke alene lenger og bruk oss gutta til noe nyttig da? Som å skifte dekk, si ifra, snakk sammen. :)

Annonse

Hvordan kunne han vite at det plaget deg at han ikke spurte? Menn har aldri vært - og kommer trolig aldri til å bli- tankelesere. Ja, han visste det, men dagens kvinner er vel så oppegående at er det noe vi vil- så fikser vi det! Og kjære vene, la han nå få være litt mann - føle seg litt mann - ved å få æren av at en søt jente spør om hjelp :)

Når skal vi damer slutte å anta at menn er tankelesere???

Etter å ha vært sammen med mannen min i snart 12 år, og gift i snart 7 kan jeg fremdeles bli sur over at han ikke leser tankene mine.

Håper jeg lærer.

Håper du lærer fortere enn meg.

Mange jenter blir sure dersom vi tilbyr dem hjelp med praktiske ting. "Tror du ikke jeg klarer noe som helst selv, eller?".

Jeg synes det er en grei regel at folk som trenger hjelp spør om det. Det finnes selvsagt unntak, men dette var ikke ett av dem.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...