Gå til innhold

Knekkebrød vs brød

Anbefalte innlegg

Gjest Frustrert frue
Skrevet

Hvis man spiser ett grovt Husmann knekkebrød, hva tilsvarer det i brød (kneip)?? En halv skive?

Jeg syns jeg spiser og spiser og spiser disse knekkebrødene jeg, blir aldri mett... Men brød klarer jeg jo ikke mer enn to skiver!

Har en datter som bare vil ha knekkebrød for tiden og det jeg lurer på er om hun får i seg nok, hun spiser ett eller to i slengen...

Skrevet

i knekkebrød er det vel 40kcal? i en skive er det ca 120 kcal. Men når du spiser knekkebrød må du drikke mye mer. Man blir jo mett av det.. Men grove knekkebrød har jo ofte mer fiber enn brød, sånn sett bør det jo mette...

Skrevet

Jeg syns man må spise en del mer av knekkebrød enn av brød for å bli mett. Derfor er det litt styrete å ha knekkebrødmåltid, for en blir liksom ikke helt mett.

Pleier å ta et knekkebrød om jeg er sulten om kvelden, for da skal det ikke så mye til før jeg blir mett. Men til frokost og lunsj og sånn blir jeg overhode ikke mett om jeg bare spiser knekkebrød. Måtte sikkert spist veldig mange isåfall...

Skrevet

Jeg syns man må spise en del mer av knekkebrød enn av brød for å bli mett. Derfor er det litt styrete å ha knekkebrødmåltid, for en blir liksom ikke helt mett.

Pleier å ta et knekkebrød om jeg er sulten om kvelden, for da skal det ikke så mye til før jeg blir mett. Men til frokost og lunsj og sånn blir jeg overhode ikke mett om jeg bare spiser knekkebrød. Måtte sikkert spist veldig mange isåfall...

Min mening om knekkebrød er at man bruker mer kalorier på å få dem i seg enn det de inneholder.

Skrevet

Min mening om knekkebrød er at man bruker mer kalorier på å få dem i seg enn det de inneholder.

hehe det var egentlig en ganske beskrivende teori, Lillemus. *s*

Skrevet

Min svigermor forteller fra jobben sin at en tid ble alle hekta på havreknekkebrød. De knaser noe innmari. Mer enn andre knekkebrød. Etter noen uker var alle sprø av lyden, så det ble tatt opp som "sak" og nedlagt veto mot havreknekkebrød. Ingen protesterte visst. Festlig:o)

Skrevet

Min svigermor forteller fra jobben sin at en tid ble alle hekta på havreknekkebrød. De knaser noe innmari. Mer enn andre knekkebrød. Etter noen uker var alle sprø av lyden, så det ble tatt opp som "sak" og nedlagt veto mot havreknekkebrød. Ingen protesterte visst. Festlig:o)

hohoho! Det må ha vært et av de morsommere saker som har blitt tatt opp på jobb. *flire*

Skrevet

Hehe! Sitter og spiser havreknekke nå.

Det er det beste! Til og med uten noe på.

Men det bråker veldig ja. Umulig å se på tv eller føre en samtale.

Gjest nammenam
Skrevet

Jeg tror 2-3 knekkebrød tilsvarer en brødskive. Uansett er knekkebrød sunt da, både ernæringsmessig og for tennene. Dessuten inneholder det mindre gjær enn vanlig brød, og derfor der det bedre for magen. Mange blir oppblåst av vanlig brød.

Skrevet

Jeg har fått dilla på de der Ryvita - med korn eller Sesam - har begge deler. Oppå der har jeg Pholadelphia Light ost med hvitløk og MASSE grønne steinfrie druer - det er så en eter seg ihjel! :)

ShitDiddelyDo
Skrevet

Kan du ikke bare se på pakka hva knekkebrød inneholder, og så sammenligne med innholdet i brød?

Du finner haugevis av næringstabeller på Internet.

Skrevet

Kan du ikke bare se på pakka hva knekkebrød inneholder, og så sammenligne med innholdet i brød?

Du finner haugevis av næringstabeller på Internet.

-Og hvordan går det med Frisk Asker.....?lenge siden vi har utveksla vår felles hockeyinteresse.

ShitDiddelyDo
Skrevet

-Og hvordan går det med Frisk Asker.....?lenge siden vi har utveksla vår felles hockeyinteresse.

Det går opp og ned, men mer ned enn opp denne sesongen.

Var for øvrig gode mot Sparta på torsdag, og hvis det skal sies noe positivt om årets sesong er det at unge talenter som Mads Aasen og Robin Dahlstrøm virkelig blomstrer. Det er gøy å se dem.

Men med mindre Frisk tar poeng mot SIL i morgen mens Comet taper mot Sparta, blir det 7. plass denne sesongen, og et fryktelig utgangspunkt før sluttspillet som begynner til tirsdag. Hvis vi møter SIL ryker vi på 4 strake. Mot Stjernen skal vi også ha jævla mye flaks for å forlenge sesongen.

Men blir det 6. plass og vi dermed unngår SIL eller Stjernen i kvartfinalen, er det håp, selv om håpet er syltynt.

Det blir nok en kort sesong. Får bare håpe bedre økonomi neste sesong, så Frisk nok engang kan hevde seg i ligaen.

Jeg håper for øvrig på 6. plass og VIF i kvartfinalene! :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...