Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Det sies vel at man kan fortsette med det man har gjort tidligere, men stoppe når det gjør vondt eller man blir sliten. Det vil nok begrense seg selv utover i svangerskapet. :o)

Idretter med slag/spark mot magen og harde ballidretter (håndball og fotball) bør man nok være forsiktig med.

Før jeg ble gravid løp jeg så og si hver dag. Etter at graviditeten var et faktum fortsatte jeg litt med løpingen, men så fikk jeg en blødning og da ga jeg meg.

Har gått lange turer 2-4 ganger i uka helt til bekkenløsningen har satt en stopper for alt som heter trening.

Dersom du er vant til å trene er det bare å fortsette. Man skal bare huske på at svangerskapet ikke er tiden for å komme i bedre form, men opprettholde det nivået man var på før graviditeten. Lytt til kroppens signaler og ta pauser ved behov.

Det sies vel at man kan fortsette med det man har gjort tidligere, men stoppe når det gjør vondt eller man blir sliten. Det vil nok begrense seg selv utover i svangerskapet. :o)

Idretter med slag/spark mot magen og harde ballidretter (håndball og fotball) bør man nok være forsiktig med.

Mye fornuftig i det lillemus sier. Jeg var vant til å jogge, og gjorde det til ca 4. mnd. Da ble det ubehagelig. Trente aerobic lenge også, men kuttet tidlig ut hopp da jeg syntes det var ubehagelig. Da jeg var 6 mnd på vei fikk jeg tredemølle i presang. Den satte jeg i maks stigning ("oppoverbakke") og gikk en time i raskt tempo annenhver dag. (plasserte den foran tv'n) Tempoet ble redusert litt ettersom magen ble større, men jeg trente faktisk 3-4 ganger i uken helt frem til dagen før jeg fødte.(som var to uker over termin) Kom meg veldig fort i form igjen etter fødsel!

Anbefales.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...