Gå til innhold

Litt av en "lørdagsmorgen"

Anbefalte innlegg

Skrevet

Her våkner jeg sånn i passelig tid en lørdagsmorgen klokka 12. til et brak som minner om dommedag. Springer forskrekket opp, klar over at ingen sprengning kan forårsake noe slikt. Gubben har fått ånden over seg og felt det største grantreet oppe i skråningen vår, og det er SKIKKELIG styggelig svært altså.

Det gikk ikke så bra.

Det falt i "feil" retning i følge mannen min, og nå har jeg verdens største gran liggende i hagen, sammen med taksteiner, gjerder og jeg vet ikke hva.

Nå går jeg på tå rundt omkring og sier ikke et ord, for mannen min ser ikke ut som han tåler det. En meter lenger bort, og hele uthuset vårt hadde vært smadret. Jeg sprang rundt og sjekket at begge kattene våre ikke var tatt av "TREET". Da har jeg gjort mitt synes jeg.

Mannfolk og overmot. Jeg kunne selvfølgelig sagt han på forhånd hvordan det ville gå!

"Gråter" og ler. Treet er sååååå stort. Kan ikke for det. Nå skal jeg ha meg en kopp kaffe og se på den fine grønne utsikten.....

Skrevet

Så godt ingen ble alvorlig skadet (bortsett fra sår på sjel og stolthet..)

Lykke til med den store opphuggingsjobben! Og reparasjon av div tak, gjerder osv..

Ta frem en god flaske vin i kveld og prøv å le litt sammen..

:-)

Gjest listening to mr. bing
Skrevet

Her var det en travel gårsdag siden jeg skulle få besøk i dag. Jeg dekket bordet og laget klar mat i morges, men så fikk jeg beskjed om at de ikke var i form og ikke kunne komme. Så da ble formiddagen roligere enn jeg hadde trodd, og det var egentlig godt. Men jeg hadde ventet besøk og ordnet mye på forhånd.

Skrevet

OJ oj oj! Felling av større trær er ikke noe man skal gi seg i kast med med mindre man absolutt vet hva man gjør! Det er mange som har mistet livet på den måten - enda godt det gikk bra med mannen din!

Skrevet

OJ oj oj! Felling av større trær er ikke noe man skal gi seg i kast med med mindre man absolutt vet hva man gjør! Det er mange som har mistet livet på den måten - enda godt det gikk bra med mannen din!

Ja, han er flink til å passe på seg selv og guttungen. Det skal han ha. Nå har han felt tre til likeså godt. Men de var litt mindre.

Gjest det sier nå jeg
Skrevet

"Tøffe" mannfolk som tror de vet alt, mens de vet altfor lite, burde vært lenket fast.

Dessverre kryr de overalt.

Tenk om han hadde fått treet over seg? Eller om det hadde falt på noen?

*ryster på hodet*

Personlig har jeg bare sansen for modne, vettuge mannfolk som har litt ydmykhet i livet og ikke tror de vet alt.

Skrevet

Ja, han er flink til å passe på seg selv og guttungen. Det skal han ha. Nå har han felt tre til likeså godt. Men de var litt mindre.

Flink til å passe på seg selv? Når treet ramlet feil vei? Han kunne like gjerne stått på den gale siden!

Skrevet

Her var det en travel gårsdag siden jeg skulle få besøk i dag. Jeg dekket bordet og laget klar mat i morges, men så fikk jeg beskjed om at de ikke var i form og ikke kunne komme. Så da ble formiddagen roligere enn jeg hadde trodd, og det var egentlig godt. Men jeg hadde ventet besøk og ordnet mye på forhånd.

...da føler man seg litt "tom"....

Skrevet

Huff av meg - nå mister han litt ansikt -så det er best å holde en litt lav profil - helt til HAN sier at det "var da fælt'a!!!!!"

Skrevet

Flink til å passe på seg selv? Når treet ramlet feil vei? Han kunne like gjerne stått på den gale siden!

Du skal være rimelig treg til bens hvis du ikke klarer å gå til den andre siden:-)

Du ser det godt, lenge før det faller, hvilken vei det havner.

Skrevet

*lol*.....unnskyld....:-)

Han burde enten har felt endel av toppen først og gjort det mindre eller dratt det med vaier for å sikre at det faller i riktig retning.

Det er svært fort gjort å bomme på dette hvis man ikke sikrer seg på forhånd og det må man hvis det kan knuse noe ved å falle feil vei.

Sto du opp kl 12??...det er jo midt på dagen det:-)

Skrevet

Du skal være rimelig treg til bens hvis du ikke klarer å gå til den andre siden:-)

Du ser det godt, lenge før det faller, hvilken vei det havner.

Men det er da stadig vekk menn (uten unntak tror jeg!) som klarer å få trær over seg og blir alvorlig kvestet eller drept av det!

Skrevet

Huff av meg - nå mister han litt ansikt -så det er best å holde en litt lav profil - helt til HAN sier at det "var da fælt'a!!!!!"

Han synes det var bra det ikke gikk verre. Nå er han tro det eller ei ganske dreven med trefelling, har gjort det i årevis og til og med jobbet en sommer med trefelling i sin ungdom. Men det gikk ikke slik han hadde forutsett denne gangen. Men noen idiot er han ikke. Det vil jeg bare ha sagt. Av og til selvfølgelig, men ikke på det jevne. Han er en stabukk i blant, men veldig flink med praktiske ting.

Skrevet

Men det er da stadig vekk menn (uten unntak tror jeg!) som klarer å få trær over seg og blir alvorlig kvestet eller drept av det!

Joda, det kan alltids skje, men det er ofte at trærne er felt av en annen også.

Gjest listening to mr. bing
Skrevet

...da føler man seg litt "tom"....

Det stemmer det......

Skrevet

Herlig!!! Jeg sitter her og ler. Ser mannen din for meg, og deg som lister deg rundt omkring!!!

(Kjenner igjen situasjonen...)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...