Gjest Olav Oslo Skrevet 18. februar 2006 Skrevet 18. februar 2006 Jeg kjøpte en dvd-brenner med HD for et år siden. Jeg hadde diverse problemer med den(HD-feil) og hadde den inne på service, men de samme feilene var fortsatt der. Nå er den inne på service igjen, i håp om at problemene forsvinner denne gangen. Hvor mange ganger må jeg tolerere å sende den på service før jeg evt kan be om et nytt produkt eller pengene tilbake? Er det noen som kjenner til hvordan lovverket forholder seg til dette? 0 Siter
ikke fast nick Skrevet 19. februar 2006 Skrevet 19. februar 2006 jeg tror du kan kreve ny eller heve kjøpet neste gang det skjer noe. Sjekk imidlertid ut Forbrukerrådets sider: www.forbrukerportalen.no 0 Siter
Gjest Calóni Skrevet 19. februar 2006 Skrevet 19. februar 2006 Jeg er rimelig sikker på at de har to forsøk på å reparere varen. Tror det gjelder per feil, altså at dersom den har vært inne to ganger for samme feilen, så skal du få ny/få pengene tilbake om den ikke fungerer og du må sende den inn en tredje gang. Men hvor dette står hen, det er jeg ikke sikker på. Men det står vel kanskje der du fikk link til av han andre som svarte? 0 Siter
keinstein Skrevet 19. februar 2006 Skrevet 19. februar 2006 Vil kanskje foreslå at du ikke firer på kravet om at feilen er borte på 3. forsøket. Få igjen pengene, gå i en annen butikk og kjøp et annet merke. Til slutt vil de lære. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.