Gå til innhold

Ang hunder utenfor butikk

Anbefalte innlegg

Gjest M.Angelica
Skrevet

Nei, det mener jeg å ha hørt at ikke er lov lenger. Det var lov før..

Det var det jeg trodde og :)

• Svar 42
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• keinstein

9

• Lillemus

5

• Gemini

4

• Elis31

4

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Hester gjør ikke noe galt, er ikke onde eller slemme.

Men de er dyr, og dyr er uforutsigbare. Mennesker er heller ikke nødvendigvis onde, ofte bare uoppmerksomme og likeglade. Sikkerhetsforanstaltninger er ikke nødvendigvis av mistenksomhet, ingen bør ta sjanser av redsel for å fornærme.

Ingen mistenkte hesten for å være slem, men det nytter lite å være forundret over at dyr er uforutsigbare når noen ligger skadet for livet på sykehus. Å legge skylda på hesten eller en mindreårig jente er jo absurd. En voksen bør være ansvarlig for sikkerheten og sørge for at alle bruker hjelm.

Jeg tror ikke jenta var mindreårig faktisk, men en litt eldre ungdom (16-17?). Uansett er det hårreisende.

Bare for å ha sagt det - jeg rir ALLTID med hjelm! :o)

Skrevet

Det skyldes uvitenhet, men mangel på erfaring dreper flest i naturen.

En saubukk er ikke å spøke med, det kan du spørre Blondi om. Blondi ble stanget så grundig at veterinæren var nær ved å måtte avlive henne. Saubukken er en rask og kraftig plugg, og en hund er ikke problem. De som eide Blondi sto og så på uten å gjøre noe da Blondi fløy på sauene. Bonden gjorde heller ingentibg, da han visste saubukken Rambo ville ordne opp.

Jeg så en elg på TV som trampet på en brysom hund, hunden overlevde såvidt. Elgen er lynkjapp, treffsikker og livsfarlig. Men det vet ikke hunden. En hund klarer ikke løpe fra en elg i skogen.

De ser så fredelige ut. Enda en grunn til å holde hunder i bånd.

Åja, det finnes nok mange slike eksempler.

Jeg grep en gang tak i en vilter 2-åring som løp inn på ridebanen der storebroren red på ponnikurs. Jeg snudde meg mot foreldrene og sa at ungen ikke burde løpe rundt på ridebanen, han kunne skremme ponniene og bli skadet. De så bare overbærende på meg og sa:"Han skulle da bare bort til broren sin!" Jeg klarte ikke dy meg og sa tørt:"Ponniene veier faktisk 300 kilo og har jernsko under beina, de kan gjøre svært stor skade på et barnehode." De huket tak i ungen sin og var gruelig fornærmet på meg. *Rister oppgitt på hodet*

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...