Gå til innhold

Uenighet om sprinkelseng!

Anbefalte innlegg

Gjest gjør noe nå!
Skrevet

Men la det se jævlig ut da, overse rotet hans. Vask dine - og babyens - klær.

Han finner etterhvert ut at han må fli opp etter seg.

Helt enig! Ikke gjør NOE for ham, vask og rydd kun for deg selv og babyen, lag mat til deg selv og IKKE til ham - inntil han er villig til å se på problemet.

Jeg ville aldri ha gått inn i et forhold til en fyr som var så bortskjemt av sin mor. De vil trenge SKIKKELIGE konfrontasjoner og å møte konsekvensene av sin latskap, over lang tid, for å endre seg.

• Svar 55
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• flisa

6

• Gemini

4

• Lillemus

4

• DicklessNick

3

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Uff a meg, også venter du barn med en så umoden fyr? Ja unnskyld meg, men det høres jo ut som han forventer at du er hans mor istedenfor samboer.

Var jeg deg, ville jeg forlange at dere satte dere ned og laget en liste sammen, der dere fordelte husarbeidet likt. Dette bør dere gjøre snarest, for det kommer IKKE til å bli bedre etter barnet har kommet!

Ta en alvorsprat med ham og spør ham hva han mener er rimelig når det gjelder husarbeidet. Dersom han ikke går med på å ta mer ansvar hjemme, bør du bestille time på et familierådgivningskontor for dere. Jeg mener det. Jo lengre tid det går i et så uheldig spor, jo vanskeligere vil det være å endre det.

Det var vel litt drastisk.... han går på skole - hun går hjemme....klart hun tar mer av husarbeid da - litt drastisk å gå til familivernkontor for å få satt opp en sprinkelseng? hehe

Jeg hadde bare satt den opp, var jeg henne.

Skrevet

Jeg ser egentlig ikke sammenhengen mellom det å sette opp senga og husarbeidet?

Pappaen her i huset ville ikke sette opp senga for tidlig da jeg gikk gravid. Senga måtte også stå på hans side, så skulle vi bytte side etter at barnet var kommet. Han argumenterte med at hva hvis noe skjedde, om ungen døde eller noe, da ville det vært kjipt å komme hjem til masse oppsatt babyutstyr. Men jeg satt ned foten og ville ha senga oppe hvertfall 4 uker før termin i tilfelle babyen kom for tidlig. Og slik ble det.

Du får sette ned foten og kreve litt mer av han! Du er høygravid!! Hvertfall snart, og han burde jo hjelpe til da! Skjønner han ikke det selv?

Jeg var sånn som din mann - litt overtroisk.

Skrevet

Men han lærte av det! Selv om det holdt hardt for min del, men det var aldri noe problem å få skittentøyet ned i vaskerommet etter det. :o)

....men så ble dere skilt også - hehe - skal vedde på at ny-dama gjør alt for han! *erter*

Skrevet

Hehe - her fikk du mange synspunkter ja! Skjønner at du elsker ham og at dere har det bra på alle måter bortsett fra husarbeidsbiten. Der får du ham sikkert til å hjelpe mer til, bruk dette med at det kommer en baby så nå må dere gjøre noen endringer.

Jeg ville satt opp senga selv, bare smil og sakt at jeg "bare måtte gjøre det". Lettere med tilgivelse enn tillatelse...

Skrevet

....men så ble dere skilt også - hehe - skal vedde på at ny-dama gjør alt for han! *erter*

*Hehe* Åneidu, jeg er ikke i tvil om hvem som har siste ordet der i huset. Hun har bein i nesa skjønner du! ;o)

Skrevet

Jeg ville heller ikke sette opp noe før ungen var født - litt overtroisk....noen menn skjønner ikke helt at det skal bli et barn før det nærmer seg heller. Det er noe annet for deg som går med barnet i deg som påminner deg om det som skal skje.

NÅr det gjelder fordeling av oppgaver ellers - så vokser dere nok i hverandre med tiden,

Lykek til med familien din! :)

Gjest ¨˜”°º•flisa•º°”˜¨
Skrevet

*Hehe* Åneidu, jeg er ikke i tvil om hvem som har siste ordet der i huset. Hun har bein i nesa skjønner du! ;o)

Det har min eks' nye dame også - litt moro å se på, egentlig! hihi

Gjest Flystripa
Skrevet

Ups...

Her er det nok ikke sprinkelsenga som er problemet ;o)

Husk: du får det slik du selv legger opp til. Hvis du gjør alt, så klart han sier jatakk til å være på "Hotell Thekla84". Hvis du derimot lar være å gjøre alt, så må han til pers sjøl også. Nemlig.

Gjem Playstation en uke, hehe. Fyren får noia. Si at dere må ha kvalitetstid sammen :)

Skrevet

Det har min eks' nye dame også - litt moro å se på, egentlig! hihi

Jøss har du fått deg ny håndskrift til nicket ditt Flisa?! :-)

Skrevet

Huff da..

Når det gjelder generell arbeidsfordeling burde du satt deg ned å prata med han om at du trenger mer hjelp i huset, det er tungt å gå gravid og når barnet kommer blir det en million ting å passe på! Funker ikke det, er jeg fullstendig enig med forslaga lengre nede, om at du bare lager mat til deg, vasker bare ditt eget og barnets tøy, skifter bare dynetrekk på din side, osv.

Når det gjelder barnesenga, så drit i fyren og sett den opp! Det er DU som bærer barnet og gjør alt i huset, så det viktigste er at DU føler deg ok og klar! Hadde han hjulpet til kunne han hatt mer stemmerett, men tross alt er det fremdeles DU som bærer barnet!

Skrevet

I alle dager, hvordan endte du opp med en sånn dust av en fyr? Jeg hadde kasta han ut og satt sprinkelsenga akkurat der jeg selv ønsker og når jeg selv ønsker.

Du har jo bare arbeid med han? Hvordan skal du klare med to babyer, når den ene babyen attpåtil tror at han er sjefen i huset?

Kast han ut og lev et lykkelig liv med deg selv og barnet i fokus, ikke en dott som tror han er mann

Skrevet

Hvis du vil skru sammen sprinkelsenga, så synes jeg du skal gjøre det :-) Det er godt at noen har litt initiativ hjemme hos dere.

Han burde ikke legge seg oppi ditt arbeide når han ikke bidrar selv.

Jeg lurer jo på om du er fornøyd med arbeidsfordelingen.. Hvis du ikke er det må du snakke med han. En mann trenger klare meldinger om hva han skal gjøre - ikke hint. Mange menn forstår ikke hint, for dem fungerer direkte beskjeder bedre.

Da jeg gikk gravid satt jeg stor pris på at mannen min byttet på alle sengene, støvsuget og ryddet opp leker fra gulvet. Han har sagt at det er bedre jeg gir beskjed om hva han skal gjøre enn å furte over ting han ikke gjør - for han har ikke alltid oversikt over husarbeid og annet som skal gjøres.

Skrevet

Slik du skildrer dette forholdet, er det stor sjanse for at du blir alenemor innen overskuelig fremtid.

At du burde fått skrudd opp sprinkelsenga er en grei sak.

At forholdet deres ikke fungerer i den praktiske hverdag er en annen, og svært alvorlig, sak.

Tror samlivskurs bør prioriteres av dere, om parforholdet deres skal ha en viss sjanse for å overleve.

Gjest sarah bernardt
Skrevet

Hehe - her fikk du mange synspunkter ja! Skjønner at du elsker ham og at dere har det bra på alle måter bortsett fra husarbeidsbiten. Der får du ham sikkert til å hjelpe mer til, bruk dette med at det kommer en baby så nå må dere gjøre noen endringer.

Jeg ville satt opp senga selv, bare smil og sakt at jeg "bare måtte gjøre det". Lettere med tilgivelse enn tillatelse...

men å skulle ha _tillatelse_ til å gjøre det, er ille i seg selv

Et tegn på feil maktforhold dersom man må lure seg til å gjøre slike åpenbare ting. Forstår argumenteringen hans, men sett ift skjevfordelingen ellers er det ikke bra.

Gjest Ser ikke selv ...
Skrevet

Hvis du vil skru sammen sprinkelsenga, så synes jeg du skal gjøre det :-) Det er godt at noen har litt initiativ hjemme hos dere.

Jeg lurer jo på om du er fornøyd med arbeidsfordelingen.. Hvis du ikke er det må du snakke med han. En mann trenger klare meldinger om hva han skal gjøre - ikke hint. Mange menn forstår ikke hint, for dem fungerer direkte beskjeder bedre.

Da jeg gikk gravid satt jeg stor pris på at mannen min byttet på alle sengene, støvsuget og ryddet opp leker fra gulvet. Han har sagt at det er bedre jeg gir beskjed om hva han skal gjøre enn å furte over ting han ikke gjør - for han har ikke alltid oversikt over husarbeid og annet som skal gjøres.

Min sambo sier det samme - at jeg bare må "si ifra" om hva som skal gjøres.

Jeg synes det i seg selv er litt trasig jeg, da. At jeg må mase, liksom. At han ikke kan se noe selv. At badet trenger vaskes eller at oppvasken står på benken.

Skrevet

Enig. Dessuten trenger en del (de fleste?) menn å få vite at dette trengs å gjøres NÅ, eller innen så og så lang tid. Ellers ender man med en mann som sier han skal gjøre det, mener at han skal gjøre det, han har bare ikke lovet å gjøre det NÅ, men når det måtte passe ham, en-eller-annen gang...

Så å be om å få gjort noe før helgen, i løpet av dagen, eller nå (hvis det er viktig at det gjøres med en gang...) - er lurt! :-)

Skrevet

Tulleinnlegg...? hvorfor skulle det være det ;)

Njæ..... Tenkte kanskje det var tulleinnlegg fordi moderne menn oppfører seg da ikke slik i en samlivssituasjon, og moderne kvinner finner seg da ikke i hva som helst??!!

Skrevet

Enig. Dessuten trenger en del (de fleste?) menn å få vite at dette trengs å gjøres NÅ, eller innen så og så lang tid. Ellers ender man med en mann som sier han skal gjøre det, mener at han skal gjøre det, han har bare ikke lovet å gjøre det NÅ, men når det måtte passe ham, en-eller-annen gang...

Så å be om å få gjort noe før helgen, i løpet av dagen, eller nå (hvis det er viktig at det gjøres med en gang...) - er lurt! :-)

Enig, de fleste menn responderer bra på klare tidsfrister.

Skrevet

Hmmm, jeg tror ikke problemet er er sprinkelsenga!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...